Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #187077:
To vazne kvoli tomu?

Pokial ide o automaty, chapem ze to nebolo v specifikacii, len je to skoda.
Reakcia na: roman2 #187078:
a prečo mám ja taký blbý pocit, že by dnes už nejazdilo, keďže v BA je problém udržať električkové trate? Dôvodov, prečo metro nebolo a nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero:
[1] z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov cca. 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...),
[2] z dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine (stredová os Petržalky), električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate),
[3] z prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
Reakcia na: Andreas.Papak #187075:
porovnávaš hrušky s jablkami, slivkami a iným ovocím... cena PCL je daná cenovým výmerom, t.j. závisí od objednávateľa, a je závislá aj od nákladov na prevádzku služby a možností rozpočtu... DPP je financovaný tak z mestského ako aj štátneho rozpočtu, rovnako rozpočet hl.m. Praha je financovaný aj zo štátneho rozpočtu... pozri si celkovú skladbu rozpočtu hl.m. Bratislava, z čoho je financovaný a aký kus zhltne DPB a potom porovnávaj ?
Reakcia na: Andreas.Papak #187061:
Prečo mám taký blbý pocit,že keby sa ten plán výstavby dodržal tak by tu aspoň nejaké metro vôbec bolo?Začalo sa v tom najhoršom možnom čase.V 89 padol socializmus a nastúpila zlodejská banda demokratov (neberte to teraz tak,že som zástanca "komančov"),ale za ich čias sa aspoň výrazne rozširovali sídliská,rozširovala sa MHD a reálne sa aj začalo lež to dnes sa len rozpráva a ,,skutek utek".
Reakcia na: 810zssk #187073:
zaujímavá je táto otázka práve od teba, ktorý dobre vie, aké problémy má istý dopravca so zverejňovaním akýchkoľvek údajov...

EMSrandy to nemali v podmienkach verejnej súťaže, aj keď podľa mňa by to nebola zlá funkcionalita...
Okrem deoptimalizacie v Marianke sa od zajtra vyrazne zvysuje pocet spojov SL ktore pokracuju na inom spoji (spravidla inej linky), vznika napr. zrychleny spoj Bratislava - Studienka a podobne. Tiez su tam nejake drobne zmeny casovych poloh.
Reakcia na: 810zssk #187071:
Iste, ale v Prahe je električenka v porovnaní s Ba lacnejšia o nejaké tie 3-4 Eurá... 🙂 A k dispozícii je samozrejme omnoho väčšia sieť... 🙂 A myslím, že aj podstatne kvalitnejšia... Detto v Brne.
Nemate niekto CP pre trate 112 a 113 z cias ked tam jazdila BRKS?
Tusite niekto co je za Ftacnikovou snahou rozdelovat dotacie v BID podla poctu cestujucich? Vyslo by to pre mesto vyhodnejsie? Lebo mne to pride cele ako nezmysel, dopravca ma naklady s odjazdenymi kilometrami (samozrejme naklady sa menia podla typu vozidla), nie s jednym prepravenym cestujucim. Potom by bolo neatraktivne jazdit malo vytazene spoje, ktore su vsak nutne pre atraktivitu systemu.
Skoda ze tie nove EMSrandy nemaju funkciu jednoducheho vydaja karty priamo automatom... v zahranici je bezne ze pridem do automatu, vhodim peniaze a vypadne mi cipova karta ktoru potom mozem prikladat a platit nou cestovne - odlahcuje to predajne, zjednodusuje zakaznikom vybavovanie karty a moze to byt velmi prakticke pre turistov.

S tym ze takato karta by sa tvarila ako prenosna karta DPB, teda umoznovala zakupenie prenosneho PCL + zakupovanie turistickych listkov BID + nahranie kreditu pre BID.
Reakcia na: Andreas.Papak #187070:
Cena listka s tym nema nic. V oboch pripadoch je MHD dotovana.
Reakcia na: VLK #187063:
No, tak oni sú pekne v pluse 🙂 A ešte sú lacnejší :))
Reakcia na: 810zssk #187068:
Ale som prekvapeny, ze nie su nove CP na linky z Juraku, kedze tam ide 10ks soriek. Mohli spravit uz nejake garanty.
Reakcia na: Marek1978 #187067:
Mile od nich ze to zavedu den po prazdninach ?
Reakcia na: 810zssk #187066:
Ale zato L84 uz nema cez prazdniny ten 24min. int.
Paci sa mi ze DPB spravil vikendovy cestak 51 a tiez cestak 128 pre istotu tak aby to nikto nepouzil 😃
Reakcia na: 810zssk #187064:
Ja sa normálne rehocem, že u náš bude BID... !!!!!!IDS BK!!!!! - po novom. ? To budú o rok príspevky... ?
Zaujimavostou je ze celosietovy listok BID bude drahsi ako Maxi Klasik + PCL pre zony 100 a 101 🙂
Reakcia na: Andreas.Papak #187061:
Skoro... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.