Čo má napríklad človek robiť, keď býva v prenajatom byte, žiadnu nehnuteľnosť nevlastní a rodinu má mimo miesta, kde skutočne býva? Má sa stať oficiálne bezdomovcom alebo sa prihlásiť niekde u rodiny, inde než sa vyskytuje a má pre úradné zásielky cestovať?
vies ci by im plynuli prava? Vies co vsetko obnasa trvaly pobyt? Vies, ze ta nemozu vystahovat z bytu, kde mas trvaly pobyt, pokial ti nezozenu nahradne byvanie? VLASTNIS VOBEC NEJAKU NEHNUTELNOST?
Alebo zase len kecas a ked ti to niekto vyargumentuje, tak z toho tvojho bohorovneho prejavu ostane len ticho, tak ako pri MBCC na Trnavke a L21?
Aha, no myslím si, že vyvinúť ten systém tak, aby bol spoľahlivý, by bolo drahšie, než prestavať všetky také úseky električkových tratí na možnosť jazdy autobusom po nich
Ano, od tohoto systemu som prave cerpal napad. Avsak mne slo o navadzanie typu ako maju specializovane vozidla DPB (trucky) moznostr behat po elektrickovych kolajach, tak isto by sa teoreticky vedelo na jedenj "uvodnej" zastavke urobit "vjazd" na kolaje, kde iba pocas statia spustis dole maly podvozok, ten by nabehol na kolaj, a po pomalom rozbehu s uspesnym nakolajenim by dalej pokracoval kao gumokolova elektricka. Vo vysledku (pokial neratame mimoriadnu udalost, avsak pri nej by proste Bus nesiel na kolaje, tak by si nepotreboval na radialach ani prestupne terminaly (priamo by boli uz vybudovane), zrychlil by si na frekventovanych usekoch (nabrezie napr) dopravu Abusov (31,39,37,30,28,133) a prakticky nic zloziteho ani obtiazneho ci na vystavbu, ci na prevadzku, alebo na cokolvek ine. Ovsem, tento sytsem by bol zavisly len a len na tom, aby medzera medzi vnutornymi castami pneumatik dvojmontazi autobusov bola vacsia ako 1m
Z trolejbusov je to 8144. A funguje to na takom princípe, že z dvoch nádrží (každá pre jednu "palicu") pomocou čerpadla a rozvodov, ktoré vedú do zberačov trolejbus pri jazde rozstrekuje glykosol. Avšak toto dokáže zvládnuť len začínajúcu námrazu keď je už celý trolej obalený hrubou vrstvou ani toto si príliš neškrtne. Tu treba prevenciu kde sa na trolej nanáša špeciálna látka, ktorá odpudzuje vodu a zároveň je nemrznúca. Takýmto zariadením však DPB nedisponuje a pravdepodobne ani po tohtoročnom absolútnom nezvládnutí nebude disponovať.
Hmm nemôžem tu nájsť technologické vozidlá v katalógu. Má DPB teda jednu električku "rozmrazovku" a jeden taký trolejbus? Na akom princípe to funguje a prečo to (asi) nebolo nasadené?
a navadzaci sytsem by bol naco? prave na toto. A preto som sa aj pytal akak je najmensia medzera, ci to je total blbost, alebo je to realizovatelne, presne kao dajme tomu elektricka na gemnnych kolesach v F......
V pripade obidenia prekazky, ak system bude odizolovany od cesty panelmi ako v Pha, tak tam nic nevojde, a ak ano, tak nemas aj tak kade obist (imho, elektricka aj tak neobide takze mas v pixi) a tudiz, len body kde nebudu panely by boli aj stredovo vybetonovane, cize mozes v pohodd zist... Ja som sa pytal vsak na system ci je realizovatleny alebo nie. Nie o tom, kto je teraz na vedeni podniku, alebo kto to zafinancuje a pod. A predsa sme usetrili na 0,01€ klimatizaciach, takze navadzaci system by stal do Jeti SORu odhadujem kedze klima je draha vec, tka kolko? 0,005€? Kludne poslem na ucet na skusku dajme tomu na 200 vozov
Urcite, navadzaci system oskusany na soroch, nie lacna vec, ale ked stretnes Tkaca v Tatroch tak ho urcite ukecas, on je za kazdu hovadinu. Teoria zvrsku taktiez.. Najviac sa mi pozdava ta idea otvoreneho stredu, v pripade potreby obidenia prekazky ci pri vyhybani sa jej sa v najhorsom pripade zavola par zachraniek pre zranenych cestujucich a zeriav z vozovne pre vytiahnutie busu z medzery - bezpecnost nadovsetko, poskodene napravy a spodky, dobry napad imo.
Ako pozeram na ten obrazok. Aky voz ma najmensiu vzdialenost vnutornych ploch pneumatik, a o kolko sa jedna? Tu na fotke je vidiet, ze sorka ma cez meter. Ked nad tym tak spekulujem, na radialach kde idu elektricky, ak by sa zpevnili vonkajsie casti od hlav kolajnic (napr beton, pripadne by vozy vyfasovali navadzace pre prednu napravu ktory by pasovalal do kolaji. BUS by nadherne mohol dokonale presne ist po elektrickovej trati tak, aby neposkodzoval kolajovy zvrsok, nebolo potrebne zakryt ani stredy kolaji (priestor medzi kolajnicami), ba dokonca netrebalo by ani zavedenie BUS pruhov napr na nabrezi a pod.
Esteze v tej BA teraz nie som..ale musi to byt sranda...tu na dolniakoch tiez fajne mrzne , gumokol ma fajnu glazuru ..ako ho vecer odlepim, neviem ? ?
Momentálne je 0,8 stupňov, +3 dnes už v Bratislave a v okolí nebude vďaka Karpatom, podvečer sa dostaneme opäť pod nulu a možno! zajtra ráno vystúpi teplota nad +2 st.
Takže to bude ešte na dlho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mikimaus