Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #18663:

Zamestaj sa v DPB. Mam taky pocit, ze podaktori ludia co tam su to beru tiez iba ako hru... Iba s tym rozdielom, ze akosi sa GAME OVER nechce a nechce dostavit. Ked sledujem niektore veci co sa deju, tak mam naozaj pocit, ze DPB skusa nove nekonvecne prvky MHD a cestujucich pouziva ako laboratornych kralikov.
Reakcia na: J #18662:
vid http://www.trafficgiant.com/

nie je to vylozene zle, a je to aj celkom zabavne, ale ma to strasne vela bugov a designerskych nezmyslov -- je to zle naprogramovane (uzasne pomale a padave aj na dobrom pocitaci) a niektore "chyby" v navrhu hry su absolutne zarazajuce. len kratky zoznam, co ma napada z hlavy:

1. ked ti havaruje ktorekolvek vozidlo (comu nezabranis ani 100% servisom a ohodnotenim vodicov), pokles reputacie ti sposobi odliv takmer vsetkych zakaznikov a v zapati likvidacne problemy, takze ti neostava nic ine len casto savovat a po havarii loadovat.

2. o niecom takom ako trafikon mozes v traffic giante len snivat. jedina moznost je proste "zobrat" autobus, v prihodnej chvili ho "posadit" na dajaku zastavku a dufat, ze mu takto vytvoreny interval vydrzi co najdlhsie.

3. v hre vobec nie je moznost stavby metra. (trolejbusy by som ozelel :)) navyse ulice su len pravouhle -- ziadne diagonaly alebo obluky.

4. v hre je sice moznost stavby "zavesenej" zeleznice na sposob wuppertalu, ale _neda_ sa budovat nad ulicami(!), takze efektivne straca opodstatnenie. ani primestska zeleznica sa neda stavat na estakade nad komunikaciami.

5. do oblasti, z ktorej sa pocita spadove uzemie zastavky spada aj cesta, na ktorej zastavka stoji, cize na jednej strane ulice v odvratenom smere pokryva viac domov ako zastavka na naprotivnej strane, a niektore domy teda nemaju dostupnu dopravu v oboch smeroch a ich obyvatelia nemozu vyuzivat mhd.

a vela vela veci, na ktore si momentalne absolutne nespomeniem, kedze som to hral naposledy uz dost davno.

ak by si tu hru predsa chcel, daj mi vediet na mail, mozem ti ju pozicat (som z ba), ale mam pocit, ze je prave niekomu pozicana a asi ju nemam doma...

moj sen by bol hra, kde by clovek okrem kompletneho manazmentu dopravneho podniku mal moznost este aj do ktorehosi linkoveho vozidla sadnut a trasu si prejst ako vodic 🙂 ale to je uz asi cira utopia.
Reakcia na: galiyosha #18660:
Aha. Tak to by som aj ja prijal nejakú. napr. aj tú o ktorej píšeš bo ju nepoznám. Tá traffic giant.

Vladimír: dik, so slengom mam niekedy aj ja problemy 😃
Reakcia na: Turbo #18632:
Veď ja Ti predsa neodporujem, ale súhlasím s Tebou. Tá mapka je, Tvojími slovami povedané, "zvrhlosť". 🙂

Re #18647 Spectre: Nie, ak sa s nimi na tom dohodneš...

Re #18659 J: "gejma", najpravdepodobnejšie to bude "game" [gejm], čo po anglicky znamená "hra"
Reakcia na: J #18659:
dajaku pocitacovu hru som myslel, idealne pod windows. ale ako som tak googlil, nasiel som patch umoznujuci hrat stareho dobreho transport tycoona pod windows 2000/xp -- super! aj to potesi 🙂 skoda, ze som negooglil skor...

kazdopadne, ak by vsak niekto vedel o niecom na sposob traffic giantu (tj striktne mhd), ale pokial mozno komplexnejsom a menej nezmyselnom (v niektorych ohladoch), bol by som mu strasne povdacny... (aj ked sa bojim, ze co sa mhd tyka, asi nic lepsie ako traffic giant zatial neexistuje...)
Reakcia na: galiyosha #18657:
čo je gejma?
m@rtin: Preboha už prestaň prepočítavať koľko si môže kto kúpiť električeniek či lístkov za svoj plat. Veď to je hlúposť takéto rátanie.

Ani ja si nemyslím, že by mali výnosy z jazdného tvoriť 50% celkových nákladov. Ale nezabudni, že v Prahe sa ročne dáva množstvo peňazí do kapitálových výdakov a tie znižujú v rozpočte dopravného podniku percentuálny podiel výnosov z cestovného.

V BA to samozrejme nie je 50%. Rozpočet DPB a.s. je približne 2,2mld.SKK. Dotácie mestské a štátne sú vo výške približne 1,352mld.SKK. To znamená, že zvyšok je príjem z cestovného a to tvorí 39%. Ale nezabudnime, že mesto chce od roku 2005 vlievať do kapitálových výdavkov 1,5mld.SKK. To by znamenalo, že rozpočet by bol 3,5mld.SKK a výnosy z cestovného zrejme zostanú na rovnakej úrovni. Ich podiel na celkovom rozpočte sa však zníži na 24% čo je takmer ideálne.
(ospravedlnujem sa, ak sa to tu uz preberalo, ale akosi som to nebol schopny najst...)

existuje nejaka gejma, kde sa da solidne riesit mhd v meste? jedina, o ktorej viem, je traffic giant, a to imho veru nie je bohvieake terno 😞

dik.
Papyr:
Přímočaré vpočítávání průměrného platu jsem samozřejmě napsal, tak jak asi opravdu je. Pakliže je průměrný plat v Ústeckém kraji 15 000 Kč, je pravděpodobné, že v krajském městě Ústí nad Labem bude o něco vyšší. Průměrný plat v Bratislavě neznám, jen odhaduji. Znám průměrný plat na Slovensku a jak vím, tak v Bratislavě je o dost vyšší. Proto jsem odhadl asi tak 18 000 Sk. Pokud se mýlím, opravte mě. A průměrný plat Prahy znám, protože tady čtu denodenně noviny. Ten je v současné době těsně pod hranicí 20 000 Kč.

J:
No dobře, tak jestli je tříměsíční jízdenka v Bratislavě nejpoužívanější, může si Bratislavčan teoreticky ze svého platu koupit 12,4 takových jízdenek. Pakliže v Praze stojí tříměsíční jízdenka 1150 Kč, může si Pražan koupit ze svého platu 17,4 takových jízdenek. Mimochodem v Praze je nejpoužívanější roční jízdenka za 4000 Kč, to potom čtvrtletní vyjde na rovnou tisícovku.

Údaje jsou samozřejmě dost zkreslené a jsou spíše informativní. Nedá se z nich asi opravdu dost dobře určit, jak je kde jízdné levné apod. Prostě si nemyslím, že mají výdělky z jízdného pokrývat 50% nákladů celé MHD. Je to obrovský problém, ale jestli v Bratislavě jde z 9,8 miliard Sk 1,2 miliardy do MHD, tak se jedná pouze o 12%. A to je prostě velmi málo.

No a teď se do mě můžete pustit 🙂
Papyr: elina je aj električka aj električenka. Aspoň ja to využívam na oba výrazy.
Hovoril som o cene trojmesačnej električenky a tá v Prahe stojí 1150,-CZK čo je 1495,-SKK. Elina v Bratislave stojí 1450,-SKK. Študentská zľavnená stojí rovnako okolo 750,-SKK. Myslím si, že práve trojmesačné eliny sú najvaic využívané.
Reakcia na: TeBeCe #18653:
Aha, sorry, problem je v tom, ze ja si citam novinky iba ako chodia notifikaciou a pokial sa pamatam, tak ked vysla novinka o novom ciselnom rade autobusov, tak tam ziadna zmienka o 2708 nebola. A nepamatam si ani v dispecerovi, ze by bolo o tom pisane. Ak ano, tak sa ospravedlnujem.
Andy> to, ze ty si dnes videl 2708 neznamena, ze je to den ked sa zaradil do premavky. a info o tom, ze je v premavke je na hlavnej stranke uz dost dlho, takze si najskor precitaj novinky, pripadne dispecera predtym nez nieco napises...mimochodom, ziadne pasy na spodku bocnic nema!
Reakcia na: J #18599:
Neviem, co rozumies pod pojmom elina (doteraz som si myslel, ze je to nespisovne elektricka, ale vidim, ze v nespisovnej slovencine sa este musim od hrdych Slovakov kdecomu priucit), ale ak mas na mysli mesacny obciansky nezlavneny cestovny listok na neobmedzeny pocet jazd na uzemi mesta, tak si na omyle, ked tvrdis, ze v Prahe je drahsi, pretoze v BA stoji 660 Sk a v Prahe 420 Kc, co je 546 Sk.
Reakcia na: m@rtin #18596:
Tak ked uz chces porovnavat (mimochodom, neviem, odkial beries udaje o priemernom plate v Usti nad Labem, Liberci, Prahe a Bratislave - lebo sa mi zda, ze svojimi vypoctami len presne spracovavas vymyslene cisla), tak nezabudni vziat v uvahu i to, ze Presov, Liberec a Usti nad Labem su rovnako velke mesta (93, 97, 98 tisic), a v Presove stoji listok na jednu jazdu v prepocte 6,15 Kc, v Usti i Liberci 10 Kc.

A aby si mal jo o com rozmyslat a nad cim zhavit kalkulacku, oznamujem ti, ze v Gdyni stoji zakladny jednorazovy listok 2 Zl (14,60 Kc) a mesacny listok na celu siet ZKM Gdynia dokonca 92 Zl (671 Kc), v Budapesti stoji jednorazovy listok 125 Ft (15,30 Kc) a mesacny 4670 Ft (573 Kc). A teraz mozes spekulovat o priemernom plate Budapestana a Gdynana.
Reakcia na: Z #18648:
Cize staci pocitat kolesa? Ak je to tak, tak som si myslel spravne.

No zachvilu pojdem domov a cestou spisem nejaku tu vypravu. Zajtra sa mozte tesit.

Majte sa.
Naprava je ta vec, na ktorej su uchytene kolesa 🙂
Reakcia na: Zdenko #18644:
Je to predsa jednoduche - ak ma bus ci t-bus "z boku" 2 kolesa, ma dve napravy; ak ma tri, ma tri napravy. A u elektriciek je to detto 🙂
Reakcia na: Riko #18633:
Kreslit do mapy a zverejnovat to.... Za to by ta zrejme mohli pekne pokurit ti, ktori tu mapu vydali, nemyslis?
Reakcia na: Spectre #18645:
a co mam pocitat?
Reakcia na: Zdenko #18638:
Vies ty, co je to naprava???? Tak sa postav k vozu a pocitaj: jeden, dva, tri, styri, ..... Takymto jednoduchym sposobom urcis pocet naprav na voze 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.