Okrem toho, úplnú spravodlivosť nebudeš mať nikdy. Aj v Tvojom systéme by napr. mal drahšiu električenku cestujúci z Farského na Šafko (električenka na dve MČ) ako cestujúci z Farského na Jasovskú (električenka na jednu MČ).
Definovanie tarifných princípov je vždy o boji medzi tzv. spravodlivosťou a jednoduchosťou. Praktické skúsenosti dopravcov či samospráv poukazujú na to, že väčší dôraz treba klásť na jednoduchosť ako na spravodlivosť. Väčšina snáh o akékoľvek spravodlivé usporiadanie taríf (jednotraťové, dvojtraťové a trojtraťové lístky, tarifné pásma, lístky podľa počtu zastávok alebo na vymedzený čas) obyčajne naráža na (t. č. rastúcu) sprostosť národa a v konečnom dôsledku spôsobuje toľko sťažností, káuz a ukrivdených cestujúcich, že sa verejná mienka obracia proti celému systému verejnej dopravy ako takému, a považuje ho za neatraktívny.
Priplatok za jazdu bez platneho CL neexistuje, aj ked je pravda ze v drahovej doprave existuje prirazka... pri autobusovej doprave ide o uhradu, ktoru zakon o cestnej doprave definuje ako sankcnu uhradu
zrusenie pasiem a 30 a 10 minutovych listkov mi ukazalo cestu, ze vlastne to ze cestujem vacsinou na kratke vzdialenosti mi umoznuje vyuzit novu tarifu: riziko revizie cestovnych listkov krat vyska priplatku za jazdu bez platneho cestovneho listka...
zistil som, ze to je omnoho lacnejsie... ale zo solidarity k DPB si obcas listok oznacim, napriklad ked cestujem okolo hlavnej stanice, alebo ASMN ?
inak taka recnicka otazka: na zastavke sa spolu rozpravaju traja bezkrki muzi vo veku okolo 30 rokov, kto to su??? ja neviem preco nechodia revizori oznaceni, vsak oni su tak napadni, ze nezbadat ich proste nejde, aj ked len idem okolo ?
Kolko percent mas spolubyvajucich v panelaku ktori robia na nedalekych miestach? Kolko % ludi mas pracujucich vo VW?
Je pravda, ze je kapanek nespravodlive udelovanie rovnakej ceny pre Cloveka (berme akoby sa jazdilo cez stary most stale MHD) z Farskeho ktori ide 95 na Safarikovo namestie (3min, 1km) aby platil rovnako ako clovek iduci z DNV MHD 2 prestupmi na Safko (25km, 30-40min).......
Ono byvaly rezim pasmovych elektriceniek nebol v tomto smere zly. Dobre zorganizovanie pasiem a cenniku na pasma by vyrazne navysilo mnozstvo ludi. Napr kazda MČ by mala svoje pasmo, centrum mas 00. Elektricenky by si mal celosietove, a aj dvojsietove (tvoje bydliskove pasmo + 00), pricom cena tejto by sla dole aj kludne o 5-10€. 50€ za trojmesacnu iba na oblast dajme tomu Petrzalka+Stare mesto mi pride vyhodnejsie ako teraz celosietovka ktoru niektori bezne pracujuci gastani NIKDY nevyuziju. edna znama napr 20 rokov jazdi na trase Farskeho-Safarikovo namestie. Inou linkou ani neviem ci v zivote sla nez 95 (kedysi snad 52, 88, 78).......Ma zmysel si kupovat elektricneku? Jediny dovod je denne cestovanie a nase predrazene listky (kedysi potrebovala na cestu necele 3 minuty!!!!!!!!!!!!!!) znamenaju, ze je vyhodnejsie ist autom po stary most, a odtial peso............Je to lacnejsie....
Minimum. Lenže pracujúci blízko seba plus deti v školách blízko práce...
Ale fakt je, že väčšina áut má jedného pasažiera... čiže beriem späť, toto som trošku nedomyslel.
Ten oblúk je taký vyjazdený, že o chvíľu okolesníky vyjazdia taký zárez, že električka vyletí von z oblúka, aspoň sa mi tak zdá...
Btw, tie 3 miesta na nábreží kde to električkami najviac trhá sa neplánujú nejako opraviť?
Keď už je reč o elinách, kabína vodiča na druhom vozni by nemala byť zamknutá? Dnes som šiel v jednej súprave (radšej nebudem menovať) kde som ju nechtiac pokojne otvoril...
Lenže, pokiaľ ľudia chcú mať auto, tak veci ako údržbu, poistenie, daň... musia plať, či auto používajú, či nie. Takže do úvahy som bral iba cenu za benzín (opotrebovanie a cenu za parkovanie som nerátal, keďže je to individuálne). Napríklad od Autobusovej stanice na Zimný Štadión je to 6 zastávok, jednou linkou 205 ; 78, maximálne dvomi linkami 21, 63. Dvaja ľudia zo Šamorína chodiaci autom na Zimný štadión minú mesačne na benzín cca 100€. Na verejnú dopravu (Slovak lines + DPB) minú 2×70 €. Pri teoretickom P+R by minuli 124€. Sú to manželia pracujúci na rovnakom pracovisku. Jednému človeku alebo dvom ľuďom, ktorý pracujú na odlišný miestach sa to oplatí, to je fakt. Ale aj tak mi príde nespravodlivé, aby som ja, čo 2-4 krát prestupujem platil toľko isto, čo niekto kto ide pár zastávok jednou linkou.
Ano mne je jasne kedy to chodi, ja som sa ked si to precitam asi dost debilne vyjadril, ale islo mi o to ze su v tom clanku pravdepodobne neaktualne informacie kedze nevidim dovod na uvedenie toho, ze nejde o 0.20 a 2.50 a tak isto som chcel vyvratit pravdivost informacie, ze N47 caka na nocaky z hlavnej
Jedna taka poznamka.
V http://imhd.sk/ba/doc/sk/10004/Sprievodca-nocnou-dopravou.html je pri linke N44 uvedene, ze nevykonava odchody z centra 23:55 a 2:25 a linka N47 nevykonava 0:20 a 2:50, pri ktorej je este uvedene, ze spoje vyckaju na prichod liniek z Hlavnej stanice. Nie je to trochu blbost, kedze linky z hl.st. idu z Hodzka o :33 a N47 o :25? ?
A s tymi nevykonavanymi odchodmi to je teda ako ked v ten cas ani nejazdi?
Keď už sme pri tom, tak takto riešila preukazovanie sa lístkom pri prestupe a vôbec prestupy vtedajšia vyhláška MD o mestskom prepravnom poriadku:
§ 15
Základné podmienky použitia cestovného lístka
(3) Cestovný lístok na jednotlivú cestu a časový cestovný lístok, na ktorom sa jeho použitie na jednotlivú cestu vyznačuje, platí pre prepravu priamou linkou do cieľovej stanice; ak cestujúci nemôže ísť do cieľovej zastávky priamou linkou alebo ak použitím ďalšej linky (liniek) dosiahne podstatné skrátenie cestovného času, je oprávnený ak tarifa alebo miestna úprava dopravcu neurčuje niečo iné, prestúpiť na inú linku. Prestupovať možno iba na tých zastávkach, kde sa linky naposledy križujú alebo rozchádzajú alebo kde to pripúšťa, prípadne ukladá miestna úprava dopravcu.
(4) Pri prestupovaní je cestujúci povinný nastúpiť do najbližšieho plne neobsadeného vozidla druhej linky; ak nepoužije toto vozidlo, ide o prerušenie cesty a pri nástupe do ďalšieho vozidla je povinný zaplatiť nové cestovné. Ak je to z tarifných dôvodov potrebné, cestujúci je povinný pri prestupovaní ohlásiť, a to tak vo vozidle so sprievodcom, ako aj vo vozidle s S-prevádzkou, cieľovú zastávku. S cestovným lístok na jednotlivú cestu možno prestúpiť do vozidla s S-prevádzkou len vtedy, ak to pripúšťa miestna úprava dopravcu.
(5) Ak cestujúci pri nastúpení do vozidla má už platný cestovný lístok, je povinný ho ihneď a bez vyzvania predložiť na nahliadnutie, prípadne na vyznačenie jeho použitia sprievodcovi. Vo vozidle s S-prevádzkou sa cestujúci s cestovným lístkom iba preukazuje. Cestovné lístky sa nesmú predkladať na nahliadnutie alebo použiť na preukazovanie zložené alebo vložené do nepriehľadných obalov alebo inak nečitateľné.
(6) Zľavnený cestovný lístok sa považuje za platný len v spojení s platnou preukážkou na zľavu cestovného.
nežil som síce v tých časoch, ale z iných dôvodov som prehľadával Večerníky z rokov 1969 - 1973 a takých miničlánkov o preukazovaní sa električenkou spolucestujúcim tam bolo viac. Ako a či vôbec to v praxi fungovalo, už nemôžem vedieť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA
§ 15
Základné podmienky použitia cestovného lístka
(3) Cestovný lístok na jednotlivú cestu a časový cestovný lístok, na ktorom sa jeho použitie na jednotlivú cestu vyznačuje, platí pre prepravu priamou linkou do cieľovej stanice; ak cestujúci nemôže ísť do cieľovej zastávky priamou linkou alebo ak použitím ďalšej linky (liniek) dosiahne podstatné skrátenie cestovného času, je oprávnený ak tarifa alebo miestna úprava dopravcu neurčuje niečo iné, prestúpiť na inú linku. Prestupovať možno iba na tých zastávkach, kde sa linky naposledy križujú alebo rozchádzajú alebo kde to pripúšťa, prípadne ukladá miestna úprava dopravcu.
(4) Pri prestupovaní je cestujúci povinný nastúpiť do najbližšieho plne neobsadeného vozidla druhej linky; ak nepoužije toto vozidlo, ide o prerušenie cesty a pri nástupe do ďalšieho vozidla je povinný zaplatiť nové cestovné. Ak je to z tarifných dôvodov potrebné, cestujúci je povinný pri prestupovaní ohlásiť, a to tak vo vozidle so sprievodcom, ako aj vo vozidle s S-prevádzkou, cieľovú zastávku. S cestovným lístok na jednotlivú cestu možno prestúpiť do vozidla s S-prevádzkou len vtedy, ak to pripúšťa miestna úprava dopravcu.
(5) Ak cestujúci pri nastúpení do vozidla má už platný cestovný lístok, je povinný ho ihneď a bez vyzvania predložiť na nahliadnutie, prípadne na vyznačenie jeho použitia sprievodcovi. Vo vozidle s S-prevádzkou sa cestujúci s cestovným lístkom iba preukazuje. Cestovné lístky sa nesmú predkladať na nahliadnutie alebo použiť na preukazovanie zložené alebo vložené do nepriehľadných obalov alebo inak nečitateľné.
(6) Zľavnený cestovný lístok sa považuje za platný len v spojení s platnou preukážkou na zľavu cestovného.