Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #18508:
No tak zase celkom to isté to nie je.
Reakcia na: m@rtin #18503:
Predné svetlá Peugeot Boxer/Citroen Jumper, zadné svetlá Opel Astra.
I.
Reakcia na: J #18499:
Trio nemá otočné podvozky.
I.
Reakcia na: J #18490:
Aká licencia je Solaris?
Reakcia na: Spectre #18485:
Čakám na voľný termit ing. Podivína poprípade aj ing. Zrzavého, aby na mňa TSV nemohol ručať, že som si to vymyslel:-).
I.
Reakcia na: Vladimír #18471:
Ale ani zďaleka nie všetkých...
Reakcia na: PvvS #18463:
No tak první co vybočuje z řady jsou T1, T2, T3:-).
I.
Reakcia na: Papyr #18460:
No veď máš pravdu. Pre mňa je Maďarsko zaujímavé jednak tým, že ČR mám už dosť prelezenú a potom ako technicky orientovaného človeka - také UV-čko je dnes strašný šrot ale v dobe vzniku to bolo superpokrokové vozidlo.
I.
Mam otzocku na kt. si viem (asi) viem odpovedat aj sam, ale pre istotu, listok 2x30min nemusim pouzit v jeden den, ze ne? 😉
Vladimír: No to je tá správna cena, ale nemalo by sa na to pozerať aj takto:-p :
32Kč pri kurze 1,3 = 41,5Sk.
Neviem presne aká veľká je Ostrava teda hlavne koľko vozokm ročne urobia ale typujem, že tak 1/3 až 1/2 z tých našich 43mil. Takže berme tú 1/2 a keď tie čísla dáš dohromady tak ti výjde, že tá suma je rovnaká 😃
Reakcia na: J #18507:
Denný v Bratislave 80 Sk, v Ostrave 32 Kč 😉
Reakcia na: J #18499:
Astra ani Trio fyzicky na nas rozchod samozrejme neexistuje, ale vzhladom na koncepciu vozidla to nie je problem vyrobit. Trio je inak to iste ako Astra, iba s inym cumakom 🙂
m@rtin: ja som to tak počul.

stfan: Porovnávanie cien MHD medzi ČR a SR nie je korektné.
- Daňové zaťaženie v ČR je o dosť vyššie, ako by sme to prepočítali na tzv. deň daňovej slobody, tak ten náš je posunutý asi o 14dní bližšie ku 1. januáru.
- V ČR majú mestá oveľa vyššie príjmy na to aby si dovolili dotovať MHD. U nich už prebehla fiškálna decentralizácia, u nás ešte nie. Takže napr. v Prahe dosahuje % podielu tržieb na cestovnom celkové výnosy okolo 30%. V BA je to okolo 50%.
- Od rozdelenia republiky ubehlo desať rokov a za tú dobu sa aj inflácia uberala inými smermi. Netreba zabudnúť na kurzový rozdiel.

Takže tá správna otázka je. Prečo má DPB ceny za cestovné vyššie ako iné mestá na Slovensku. Tak na toto ti presne odpovedať neviem. Akurát, je to možno to, že v BA je vyššia životná úroveň a tak si myslia, že ľudia vyššiu cenu skôr zvládnu ako napr. Prešovčania. Týmto argumentom nechcem ceny DPB obhajovať. Podľa mňa by bolo ideálne aby ceny boli čo najnižšie v podstate symbolické aby to ľudí lákalo do MHD. Avšak zvýšenie spotrebných daní na benzín a naftu spravilo MHD oveľa atraktívnejšou. Liter najlacnejšieho benzínu stojí 34Sk.

Bratislava samozrejme nemá ceny cestovného najdrahšie vôbec. Mesačná električenka v Paríži stojí 5500Sk. Denná vo Viedni 215Sk.
Reakcia na: m@rtin #18505:
Tak máme pravdu oba. Našel sem si to v MD 2/99 :
Ušetřen nezůstal ani původní Kotasův design. Například nově dosazovaná integrovaná svítidla Peugeot Boxer (přední čelo) a OPEL Astra (zadní čelo) nahradila původně dosazované světlomety Bosch a vnější osvětlení svítidly PAL.

Pro ověřění se to najde i tady na týhle adrese
http://www.mestskadoprava.cz/pred/txt9902.htm#Modernizace%20tramvají%20typu
Doufám, že mluvíme o jedné a té samé tramvaji. Je to Kotasovská rekonstrukce s úzkými podélnými světly. Tak Opel Astra to není určitě a Omega podle mě také ne. Já jsem četl, ale je to už dlouho, že se opravdu jedná o Peugeota. I ten typ, pokud si ho dobře vybavuju má opravdu velice podobná světla.
Reakcia na: m@rtin #18503:
No pokud si dobře vzpomínám , tak to měl Bejt Opel Astra, neo Omega.
PvvS:
Nejsou ty světla na K2S z Peugeota? Já mám pocit, že ano. Z toho *****pa. Boxer?

Kotasovský nátěr by ty linie oken velice pěkně zarovnal, ten kdo vymyslel propagační nátěr Vektry asi nemá vkus.

J:
Kde jsi vzal, že má Trio otočné podvozky?

Stfan:
Já bych spíš položil otázku, proč má Bratislava nejdražší jízdné vůbec a ne proč je dražší než v Brně.
Reakcia na: Stfan #18501:
No tak tý se tady asi nedočkáš. Skus ze zeptat na DPB . Třeba se dočkáš odpovědi.Ty ceny jsou asi proto že DPB spoří na metro 🙂 🙂 .
Prečo má Bratislavské MHD večie ceny dopravného ako dopravca v BRNE? Keď v Brne chodí električka vo víkend každých 8min.a najdlhšia trasa ma dlžku 27min? Prosím odpoveď od kompetentných.
Zakazník MHD BRATISLAVA
čo ste 2.8.2003 nedali niaké foto?
nič v zlom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement