Prečo by nebolo možné pri 50% podiele nízkej podlahy všetky podvozky otočné?
1) Všetky otočné podvozky sú možné aj pri 100% nízkej podlahe.
2) Všetky otočné podvozky pri 50% nízkej podlahe nie sú už vôbec žiadny problém.
3) DP Praha požadujje nie otočný čap ale dielensky otočné podvozky, t.j. možnosť otočenia podvozkov v dielni kvôli rovnomernému ojazdeniu okolkov.
I.
Prečo by nebolo možné pri 50% podiele nízkej podlahy všetky podvozky otočné?
1) Všetky otočné podvozky sú možné aj pri 100% nízkej podlahe.
2) Všetky otočné podvozky pri 50% nízkej podlahe nie sú už vôbec žiadny problém.
3) DP Praha požadujje nie otočný čap ale dielensky otočné podvozky, t.j. možnosť otočenia podvozkov v dielni kvôli rovnomernému ojazdeniu okolkov.
I.
A platí po-pi 6.01-18.00, B po-pi 5.01-6.00 a 18.01-21.00, so-ne 5.01-21.00, C denne 21.01-5.00 (nerátam nočné spoje).
Mimochodom, majú už všetky vozidlá palubáky? Ak áno, bolo by načim prejsť od súčasného systému, keď spoj ide celú trasu v chronometráži podľa odchodu z konečnej, na systém zmeny chronometráže na trati (podľa odchodu z aktuálnej zastávky). Vodič má predsa z palubáku presnú (na minútu) informáciu o tom, či ide s náskokom, načas, alebo mešká.
V súčasnom modeli napríklad 5/10 začína od Vozovne Krasňany o 5.33 a ide podľa pásma B, ale za ňou (5.36) idúca 5/1 ide ešte podľa pásma C, pretože odchádza z Dúbravky o 5.00...
Tak to je najvyssi cas aby zacali s tou vymenou gum ....alebo pockaju na dopravacky lobing v parlamente aby sa novela znovelizovala a zakon zacne platit az od buducej zimy , ak neuspeju s tou vynimkou
mam len blbu poznamku: okrem robotnikov potrebujes aj priestory kde to robit a mechanizaciu (zdvihaky, naradie a pod).
Inac klasicky priklad toho ze nie vsetko je idealne je napriklad toto:
na 1000 W varici zovries vodu za 1 hodinu, za ako dlho ju privedies do varu na 10 W varici ? (matematicka odpoved je sice 100 hodin, ale v praxi - neuvaris, lebo stratovy vykon do okolia)
Ti ludia z DPB, co povedali do novin, ze potrebuju na vymenu pol hodiny a nevedia, ci to nestihnu do zimy, su zreli na to, aby si zopakovali piaty rocnik zakladnej skoly, matematiku, ulohy o spolocnej praci.
Priklad c. 1.: Ak jeden robotnik za osemhodinovu smenu vymeni 16 pneumatik, kolko robotnikov potrebujeme na vymenu 320 pneumatik za smenu?
Vo Francuzsku snad asi Pariz, na Slovensku snad asi Presov Pravda, tam sa nevyhadzuje, iba sa beru premie, pretoze tolko ludi s platnymi papiermi na a-bus+t-bus zas na vychode nie je.
Re Miki, Turbo: OK, len sa mi to spociatku zdalo vela (ked som si spomenul ako som menil gumy na aute ). A dalo by sa vymienat viac gum naraz s viac ludmi?
No ani to neni tak vela ta pol hodina..kym sa poodtahuju tie stare zhrdzavene strhane sroby ci skrutky pri ktorych sa aj elektricka pistol zapece a vymenia gumy , samozrejme sa musia pracne oznacit zapisat( lebo DPB) a nahodia sa nove a opat zasrobuju a zapisu a oznacia tak bude ta pol hodina aj malo :oP
K 28.6. boli prerobené všetky električkové chronometráže. Doteraz mali medzi dvoma zastávkami všetky linky rovnaký čas jazdy. (Pamätám sa na jednu výnimku - na prelome 80-tych a 90-tych rokov mala linka 1 na nábreží iné časy, než 4 a 12, ale časom sa to zosúladilo.)
Teraz pravdepodobne každý úsek (medzi rozvetveniami siete) merali osve na sekundy presne a chronometráž pre jednotlivé linky vznikla sčítaním a zaokrúhlením bez akýchkoľvek ďalších úprav. Tak sa stalo, že napríklad zo Žilinskej na Predstaničné námestie majú linky 1 a 8 časy A=2, B=2, C=1, linka 2 A=2, B=1, C=1 a linka 3 A=2, B=1 a C=2 minúty.
S takýmito chronometrážami sa dosť ťažko koordinujú grafikony - čo je na jednej zastávke optimálne, na ďalšej sa rozhasí.
Presne tak. Ja som si doteraz myslel, ze jazdia na "celorocnych" gumach. A polhodiny na vymenu jednej pneumatiky sa mi zda vela.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Antizachar