Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #17763:
Teraz som sa vrátil z BA a keď som videl to, čo zavesili na Rožňavskej pred križovatku so Slovinskou, tak som horko zaplakal. Zavesiť novú ťahovú rýchloprejazdnú výhybku s pevným krížom tak, aby uhol odbočenia bol cca. 30°, to dokáže len ing. Para and his Melody Boys! Na zvracanie!
I.
d3k0: No nie je učite zbehlý v MHD, ale mal pár dobrých postrehov. Na to aké má mesto Bratislava príjmy, je naša MHD na tom naozaj dobre. Mne chodia pri dome busy s 5 - 6 minútovým intervalom v špičke. To je každé 2,5 až 3 minúty jeden bus s takmer totožnou trasou (93, 94)

V jednom nemáš pravdu. Kto večer pije a fajčí odovzdáva v cene DPH a spotrebné dane a to štátu. Po presmerovaní podielových daní na mestá (FD) sa bude dať argumentovať tým, že veď aj oni platia dane tomuto mestu.
A jeden z problémov je hlavne v zákone, ktorý určuje povinnú prepravu a to od tuším 5:00 do 23:00.

papyr: no ak to rátame na celé Slovensko tak tých 30 rokov bude akurát, ale Bratislava už teraz v tvorbe HDP predbehla mnohé regióny EU. Na obyvateľa máme vyššiu produkciu ako Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Grécko, len málo zaotávame za Írskom.

Bývalé CCCP by som moc nepodceňoval. Podľa MMF a SB ekonomika Ruskej federácie vzrastie za desať rokov o 100%. Pobaltské krajiny na tom tiež nie sú až tak zle.

A tridsať rokov však možno bude teleport 😃 Na autobusy budeme chodiť ako na železnicu do Čierneho Balogu. Možno aj na to prvé bratislavské Citaro 🙂

Kupovať 15m namiesto 18m a zhustiť interval ak je to potrebné je podľa mňa rozumná vec. Častejší interval = viac spokojných cestujúcich, neni kĺb= lahjšie vozidlo s ľahšou údržbou. Samozrejme nadá sa vypraviť na všetky linky. Niekde je potrebný aj 18m bus. Niedke by bodol aj 22m, taká L21.

Mimochodom o investície v SR má záujem Hyundaj a ďalšie dve svetové automobilky. 😃 Bodaj by sa podarili všetky tri.
Mohlo by u nás začať s výrobou busov Volvo:-p
Reakcia na: J #17777:
Mna ta jeho reakcia velmi nenadchla. Ak hovoril o poslednych odchodoch po 23.20, hovoril o elektrickach. Nech sa ide pozriet na Hlavnu stanicu, co kedy odchadza ako posledne... Okrem toho zase prezentoval nazor, ze "kto ma na zabavu, ma sa o svoj odvoz aj postarat". Ako keby ti, co sa chodia do mesta zabavat neplatili vtedy dane - tak ako vsetci ostatni. A z coho je dotovana MHD? Z dani... Maju to na tom magistrate stale pomylene...
Reakcia na: J #17775:


4) zatial a este dlho nie. Okrem CCCP, kde boli trolejbusy dost rozsirene, a Ceskoslovenska, trolejbusovej velmoci, mas postkomunisticke trolejbusove prevadzky tri v Polsku a tri v Madarsku. (NDR a Jugosku neratam.)

A okrem toho, ako dlho myslis, ze potrva, kym sa so zivotnou urovnou dostaneme na jednu uroven so Zapadom? Tak 30-40 rokov. Je naivne domnievat sa, ze kratsie. To uz bude Citaro beznadejne zastarale 🙂

Okrem poctu motorov zavazi aj klb. Klb je drahy. A na NP vozidlach este drahsi. Preto su tendencie kupovat 15m vozy a trochu zhustovat intervaly (netreba vela, kde ma klbak 12-15 min., 15-metrovemu staci 8-10 min.)
Prečítajte si diskus o MHD hlavne príspevok hovorcu primátora.
Spectre: a vôbec prečo by som nemohol vysloviť čo si myslím. Môj názor je, že to nemôže byť problém. Normálny človek by namňa reagoval: "Sorry, v technike sa trochu vyznám a ver že to problém je." no nehovoril mi, že ak neviem tak mám držať hubu.
Spectre: určite to je však menej práce, ako postaviť celý nový voz.

Papyr:
1) Nemyslel som to kvôli Prešovu, ale kvôli adekvátnom dopyte na trhu.
2) 🙂
4) zatiaľ nie
5)No nie je to zas také hrozné, s tými vodičmi, sú aj taký aj taký, no to, že sú nejaký pre vozy nebezpečný samozrejme aj s údržbou, neznamená, že by sme mali kupovať I280. Treba spraviť poriadok všade. Nové vozidlá svetovej úrovne, norm. vodiči, norm. údržba.

Andy: Nemám rád ľudí, ktorý myslia len na seba. V Ba žije 60.000 nejako postihnutých ľudí. Dosť silný argument pre NP. Raz sa k nim možno pridám a chcem jazdiť NP vozmi. 15TrM už nekúpiš avšak hovorili sme o prehnanej cene Škodovky, ktorá tak stráca konkurencie schopnosť na trhu.

Aj keď teraz som si uvedomil, nemôže to byť tým, že 15Trm má dva motory a trolino 15m iba jeden?
Reakcia na: J #17771:

1) kvoli Presovu, aj keby mal peniaze, sa Citaro trolejbus nevyrobi.
2) elektricky CityBus sa stane najtazsim solo trolejbusom na svete.
3) Skodovka nezije len z tych par-kusovych serii pre postkomunisticke mesta. Vyraba aj celkom velke serie pre zamorie.
4) Aj keby Skodovka chcipla hned dnes, postkomunisticky trh dohromady nema na to, aby si zaplatil elektricke Citara.
5) porovnanie 15m Trollina a 18m Skody stoji aspon za uvazenie - kapacita je sice mensia (nie az tak ovela), ale komfort znacne vyssi - pre cestujuceho i sofera. Ovsem v Bratislave je podstatne jedine hladisko - kolko ludi narvem do vozidla. Preto 15m Solace do BA nie. Ved aj tak by ich vasi soferi znicili. Do Blavy len I-280 a I-280T!
Reakcia na: J #17771:


"keď je ako bus, tak nie je problém zachvílu spraviť z neho trolík" - Tak to by si sa divil, ze problem to je a dost velky. Ked nemas paru, tak nekecaj sprostosti!
Reakcia na: J #17771:
Tak radsej by som kupil 15TrM, do ktoreho sa zmesti viac ludi ako keby som kupoval Trolino len kvoli nizkopodlaznosti 🙂 Samozrejme, ze by som bol rad, keby sme kupili vela trolin. Ta nizkopodlaznost ale zas neni taka dolezita. Dolezitejsie je, aby si odviezol ludi.
Andy: Tak sorry, ale ak je 15m trolejbus 100%NP lacnejší ako 18m VP trolík, hodne starej konštrukcie ?!?!?! To keby sa porovnával 12m Trolino s 15TrM tak nepoviem ale hentak?!

Papyr: Ževraj to o tej cene nie je povera, ale hovorili to na prezentácii 15m trolina v Ostrave. Teda povedali cenu Trolina a niekto ju porovnal s 15TrM, či tak nejak.
Ak bude citybus trolejbus žrať tak ako bus Citybus, tak bude mať spotrebu ja kachna 😛 A či je Citaro ako drátolez, neviem ale asi nie. No keď je ako bus, tak nie je problém zachvílu spraviť z neho trolík. Viď Solaris, či Citybus. Stačí len chcieť. a musí byť dopyt na trhu. Keď nám Škodovka skrachuje, tak bude aj prázdnejší trh v postsocialistických krajinách, možno sa im to aj vyplatí. Uvidíme čo donesie Budúcnosť. Možno aj VW bus, či BMW alebo rollsroys 😃

Novinka: tabula pod novým mostom opäť funkčná 😃
Reakcia na: Papyr #17768:
Dakujem pekne, lenze 15TrM je 18 metrovy a Solaris 15 je 15 mestrovy... Takze to az take lacne nie je.
Reakcia na: J #17764:
A je Citaro vyrabane aj ako dratolez? 🙂
Reakcia na: J #17767:
Takto nejako uvazovali o unifikacii asi aj nasi. Aj ked sa bude dat zanedlho unifikovat vozovy park aj CityBusmi (prototyp "CityBusu s palicami" uz existuje v plzenskej Skodovke - podotykam Plzen, nie Ostrov), myslim, ze presovski sa raz a navzdy nastvali na Renault - a na ine, nez Solaris peniaze nemaju.

Solaris je vobec vela muziky za malo penazi. Hovori sa, ze 15-metrovy Solaris Trollino je lacnejsi ako 15TrM...
Spectre: No môže to byť tým, že ja som sa Solarisom ešte neviezol, ale na jeseň by ževraj mal prísť jeden 18m na prezentáciu, tak potom poviem.
Ja mám takmer 190cm, no nemal som pocit, že by som si v MB tlačil nohy. Autobus nie je limuzína a rozmiestnenie ako K741 je priveľký luxus. Ak sa mi nohy netlačia o operadlo predomnou, ale len opierajú je to v pohode. Tak ako Ik4x5.

Ak by bolo Citaro vypravované na linku napr. 90, alebo 94 bude to veľmo dobré. A BUS nemusí byť 100% NP. Ak je vzadu jeden schod, tak to vôbec nevadí.

No zrejme by bolo najlepšie keby sa busy a troliky kupovali Solarisi = unifikacia = lacnejšie dodávky, aj údržba.
Pre istotu to napisem aj sem: Uz by mala notifikacia fungovat. Kazdy sa ale musi opat zaregistrovat. Mozete to otestovat, ak vsetko dobre pojde, vecer poslem vsetkym hromadny mail s informaciami o znovuregistracii.
Reakcia na: J #17764:
Nie, nie, nie. Nechapem, ako sa ti mohlo pacit Citaro kvalitou cestovania. Ved Solaris mal ovela lepsie vyrieseny interier z hladiska kapacity, navyse bol plne NP. Kto namietne, ze si v Solarise tlacil nohy, tak na niektorych miestach sice ano, ale v Citare tiez. Z hladiska jazdnych vlastnosti sa nemame o com bavit. Citaro z prevodovkou ZF sa nemoze chytat na Solaris s VOITHkou, nech by malo motor akykolvek. To Citaro, co tu bolo by bol prakticky autobus na hocijake medzimestske linky, kde SADisti davaju krpate Vrakosy. Kapacitne bol na tom hrozne - snad ako kratky Tambus. Interier, aj skrz usporiadanie sedadiel vyzeral ubohejsie ako na Solarise. Ved si na Solarise len vezmi napr. usporiadanie drzadiel. Alebo aj samotne drzadla - nerezove 🙂 poliaci zrejme vedia, ako spravit autobus do realnych podmienok hocijakej post-socialistickej MHD. Aj ked vonkajsi dizajn je az tak futuristicky, ze mi z toho doslo zle, jednoznacne preferujem Solaris.
Spectre: Tak teraz neviem, či si to myslel ironocky, ale mne sa Citaro kvalitov cestovania lúbilo zatiaľ najviac. Nemám pocit, že by voz trhalo akurát ho vypravovali na linky kde 15m voz nemá čo hľadať. 93, 83 namiesto 90, 94, 71 etc.
Nie som technik, tak ako veľa ďalších cestujúcich, takže z toho hľadiska to nemôžem posúdiť.

nebojte sa m@rtin je na cestách po strednej Európe, teda jej časti, takže diskus na tému skvelá Karosa nahrozí 🙂 Ale musím s pokorov povedať, viezol som sa SAD v 954 a bol som milo prekvapený. Teda nebolo to skvelé ale lepšie ako som čakal. Pohodlné sedačky, celkom slušný interier, ale aj tak sa všetko triaslo.

Papyr: A nie je Citaro vyrábané aj ako drátolez? 😃 :-d
Reakcia na: Turbo #17762:
Ze su genialne? A nie su??? 🙂

Btw. Tam, ako bola vyhybka 212ky ku Vojenskej (nie cez Patronku, ale tam, kde normalne chodi len opacnym smerom), tak tam nam visia fungl nove krasne leskle pevne svorky. Mal by si tam ist a skritizovat im to 😃
BM #17720:
Co maju pevne svorky spolocne s elektrickou? Alebo ako mozu ovplyvnit komfort jazdy? Nemas pocit, ze to prehanas? 🙂 Ano, pantograf moze odskocit a natiahnut obluk, ale nie je to az take tragicke, do rychlosti 40 km/h to uplne staci.

novacik #17722:
Vdaka za informacie. Kedze pri Zvaracaku byvam, tak sa mi to naozaj hodi - 16.7. 🙂 Takze to bude v noci zo 16.7. na 17.7.? Mozes upresnit o kolkej hodine? Fotit v noci mi problem nerobi, vezmem stativ, ale potom musim mat stastie, aby podbijacka na 8 sekund zastavila (aby nebola na fotke rozmazana).

novacik #17723:
Co sa tyka Karlovky a Dubravky, tak tam je brusenie vlkovitosti naozaj velmi nutne, najma Karlovka. Ale to navarovanie hlavy kolajnice som velmi nepochopil. Myslis tym, ze sa bude navarovat na S 49? Nebolo by lacnejsie celu kolajnicu v obluku vymenit (netreba ju potom ani brusit, vsak bude nova)? S tym gumokovom pod Lafranconi suhlasim, udajne tam ma byt aj pruzne uchytenie kolajnice, systemom ako sa teraz robilo na prejazdoch za Rackom smerom do Race.

Igorko #17736:
Neboj sa, keby nam tu chceli zaviest Manilu, tak by som jasal a skakal 2 metre. Vsak aj RT8D5M po byvalokm CKD teraz Siemens planuje dalej vyrabat (neviem si predstavit vysokopodlazne Combino 😛 ). Hlavne ze uz definitivne padol ten nezmysel nazyvany METRO. Osobne vsak neverim, ze sa Bratislava uberie zmenou rozchodu celeho systemu, skor som presvedceny, ze sa na vybranych usekoch vlozi 3. kolajnica a to tak, aby sa k ostrovceku vocpala tramvaj o sirke 2.5 metra a kockopes o sirke 2.8 metra (de facto zeleznicky profil) - co aj vychadza, ked vlozis 3. kolajnicu smerom od nastupneho ostrovceka, ktory spravidla byva na pravej strane elektricky. Aby sme sa rozumeli, ja som vzdy tvrdil, ze zmena rozchodu ma iba vtedz zmysel, ak sa zmeni cely system - teda vysoke nastupistia, zabezpecovacka, obojstranne vozy na sposob RT8D5M - prdelou k sebe, alebo T5C5, ale s vysokou podlahou. Lepsie su vsak clankove vozidla ako spajanie viacerych solo tramvaji do jedneho vlaku.

Spectre #17759:
Radsej to nespominaj, lebo ona inkriminovana osoba tu zase zacne ospevovat iseho nemenovaneho vyrobcu autobusov a zacne tvrdit, ze tie autobusy su super, genialne, proste najlepsie, ake len mozu byt... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement