Tak ma napadlo, že či by na CP liniek, ktoré končia skôr ako o 23:00 nemohlo byť napísané ako sa cestujúci dostanú do svojej cielovej stanice. teda aspoň približne.
Napríklad 94. Tá končí po 22:00. A potom by na vazovovej bolo na CP napísané. Náhradný spoj v smere petržalka. Električka číslo 2, 3 a 8 z Vazovovej na hlavnú stanicu s prestupom na autobus číslo 93 . Pri technickej univerzite a na nám 1. mája by bolo napísané náhrdný spoj v smere petržalka autobus číslo 39 a 31 na Zochovu s prestupom na autobus číslo 93. Mohlo bytam byť aj posledný odchod tej 93. Vlastne by to pomohlo aj cez víkend.
No a ďalšia vec, či by vo vitrínach na prístreškoch JCDecaux nemohli byť trochu krajšie CP. Farebne spracované, väčšieho formátu (pre ľudí čo slabšie vidia do blízka a vždy ťahajú bríle) a s peknou kresbou v perpektíve autobusu, trolejbusu či eliny (nie ako v KE). Zase by to nestálo nič no ľudia by to brali ako plus. bolo by to estetickejšie.
Ja viem, že kým by sme ich na to presvedčili, ale ak by sa niekomu chcelo dotoho pustiť a dal by im hotovú vec, do ktorej by len dopísali čísla a zastávky, tak by nepovedali po dlhšom naliehaní nie. A mohli by sa z tých zastávok stiahnuť, tie nič nehovoriace oznamy typu prepravný poriadok, ktoré aj tak nikto nečíta.
Napríklad 94. Tá končí po 22:00. A potom by na vazovovej bolo na CP napísané. Náhradný spoj v smere petržalka. Električka číslo 2, 3 a 8 z Vazovovej na hlavnú stanicu s prestupom na autobus číslo 93 . Pri technickej univerzite a na nám 1. mája by bolo napísané náhrdný spoj v smere petržalka autobus číslo 39 a 31 na Zochovu s prestupom na autobus číslo 93. Mohlo bytam byť aj posledný odchod tej 93. Vlastne by to pomohlo aj cez víkend.
No a ďalšia vec, či by vo vitrínach na prístreškoch JCDecaux nemohli byť trochu krajšie CP. Farebne spracované, väčšieho formátu (pre ľudí čo slabšie vidia do blízka a vždy ťahajú bríle) a s peknou kresbou v perpektíve autobusu, trolejbusu či eliny (nie ako v KE). Zase by to nestálo nič no ľudia by to brali ako plus. bolo by to estetickejšie.
Ja viem, že kým by sme ich na to presvedčili, ale ak by sa niekomu chcelo dotoho pustiť a dal by im hotovú vec, do ktorej by len dopísali čísla a zastávky, tak by nepovedali po dlhšom naliehaní nie. A mohli by sa z tých zastávok stiahnuť, tie nič nehovoriace oznamy typu prepravný poriadok, ktoré aj tak nikto nečíta.
J
Kami: Aká je pravdepodobnosť? Vieš to nie je zákon o zákaze fajčení na verejných priestranstvách, ktorý by ľudia ignorovali. Tu sa budú odvádzať dane daňovým úradom a tie ich budú podľa nejakého vzorca prerozdelovať do pokladnice štátnej a obecných. Takže ak sa schváli zákon o FD, tak mestá hneď dostanú svoje prachy. Tie peniaze už nepôjdu do štátneho rozočtu a potom ich poslanci NR SR prerozdelia.
Ďalej otázne je ktoré dane budú podielové.Či zostanú iba pri priamich daniach alebo sa bude prerozdelovať aj z daní nepriamich? Ale určite by to malo byť aj z nepriamich daní, lebo sídla firiem sú väčšinou v BA a ostatné mestá by strádali. Cestná daň sa bude rušiť, nahradí ju niečo iné. Nemalo by sa platiť za autobusy čiže DPB uštrí.
Andrej (Anndy008): Úmyslom tohto celého je silný štát so silnými samosprávami. Úžitok nebude mať z teba len štát, ale aj tvoje mesto, obec. Pretože dane budeš odovzdávať obidvom. V Bratislave existuje jeden silný argument, prečo by to malo hlavné mesto hradiť zo svojho. No pretože sme hlavné mesto, pretože sídla veľkých spoločností pôsobiach na celom Slovensku odvádzajú dane tu (SPP, ST, Slovnaft,etc.) Ale to pri takých Košiaciach či Žiline neplatí.
Ďaľšia vec prečo by mali mestá platiť zľavy je, že na nich previedol podieli v mnohých podnikoch. Vodárenské spoločnosti (z ktorých budú pekné zisky po 1.1.2004, kedy prebehne deregulácia cien), na BA a KE prejdú podieli v letiskách, ďalej 10 až 49% balík akcií teplárni prejde na mestá ešte sa nevie kedy. Štát zabezpečuje mestám financie a najviac by sa to malo prejaviť v budúcom roku, no táto téma nie je nijak medializovaná a čiže ani onej neviedia široké masy. Tu sa len povedalo štát ruší dotácie a punktum. To čo by malo byť ďalej nepovie nik. Je otázka ako budú metá s týmto majetkom nakladať. Či ho celý predajú alebo iba časť aby mali investora ale aj zisky (podľa mňa najlepší spôsob)
Ak by mal byť štrajk, tak nie pod hlavičkov odborov. Ľudia ich majú plné zuby, lebo pán Saktor si chce vybojovať len dobré miestečko. Keby mu ponúkli nejakú funkciu tak drží hubu a krok. Ovaľa viac poviete ľudom ak spravíte štrajk bez podpory odborov. Proste mi Bratislavčania nesúhlasíme s týmto zámerom vlády. A ak by sa chceli nejaké odbory priživiť, rázne ich odmietnuť. A kedy by mal byť štrajk spustení. týždeň pred hlasovaní o tomto zákone v prvom čítaní. Aby sa poslanci mali probém pohybovať po meste vo svojich autiakoch.
Vladimír: DPB vozí niekoľko tisíc mimobratislavských študentov tak tu nehovor o vnútorných rezervách, ktoré by ušetrili pár miliónov možno desiatok. Ale mi tu hovoríme o takmer 1mld.
Turbo, Z: No pokúsim sa niečo zbúchať cez víkend. dajte maila a ja vám to pošlem zhodnotíte či je to dobré a potom by sme keď tak poprosili deka. Veď už nejaké tie skúsenosti v Bratislavských novinách mám ...