Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kpn #17261:
Ahoj kpn, Lafranconi bola vila, ktoru zburali a teraz je tam internat (kolej), zastavka a most. Linka 92 je expresna. 🙂

P.S. Pises dobre cesky 🙂
Srdečně vítám! Som Polák. Mluvím jen česky a polsky (česky a slovensky jen trochu, anglicky). Mestska doprava je to moje zainteresovanie. Mám mapa Bratislavy a Košic (Vojenskeho Kartografickeho Ustava). Dlho čtem Vašu stranku a je super! Bratislava je to pěkne mesto. Mám otazky: co je to Lafranconi? A linka 92 je expresná? Promiňte prosím za moje omyly. Dĕkuji pĕknĕ vážení Přátelé!
D3k0: no ...
pekne napisane akurat zabudli specifikovat skadial na to obce zoberu 😞

Co sa stane ak zlava bude len 30%? Studenti, co vy na to?
Dotaz na M@rtina, nevies náhodou technické parametre autobusu Mercedes Conecto, ktoré jazdí u firmy HOTLINER. Tento týždeň jazdil X8 z Masaryčky na Palmovku?
Dík
Reakcia na: Igorko #17231:
Tak Karosu s vyklopnymi oknami a lepenymi sklami zaroven som este nevidel. S lepenymi jazdia bezne, ale tie maju klimatizaciu a okenne stlpiky tak 2-3krat sirsie.
Reakcia na: Tomas #17253:
A zajtra sa mozes tesit na 4822 na Bradle. Dufam, ze do roka nevyradia aj to 🙂
Nech sa paci - materialy z MF SR:

Dovodova sprava:


V mestskej hromadnej doprave prevádzkovanej na území obce vykonávajú kompetencie v regulácii cien okresné úrady za podmienok ustanovených ministerstvom. Určené podmienky vymedzujú rozsah a výšku poskytovaných zliav pre jednotlivé kategórie cestujúcich. V mestskej hromadnej doprave nebol rozsah bezplatnej a zľavnenej prepravy od roku 1996 zásadnejšie menený. V tomto druhu dopravy sa doposiaľ poskytuje najširší rozsah zliav a bezplatnej prepravy.



V rámci decentralizácie verejnej správy budú súčasné kompetencie okresných úradov v oblasti regulácie cien novelou zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov prenesené na vyššie územné celky.



Na základe návrhu projektu decentralizácie verejnej správy bolo prijaté uznesenie vlády č. 371 zo 14. mája 2003, ktorým sa v bodoch B.1. a B.3. ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií vypracovať vo svojej odvetvovej pôsobnosti v súlade s pripravovanou zmenou návrhy zákonov, v ktorých sa určia orgány miestnej štátnej správy na vykonávanie štátnej správy na úsekoch, ktoré sú v pôsobnosti terajších krajských úradov a okresných úradov (s termínom do 30. júna 2003).



Súčasne uznesením vlády č. 370 zo 14. mája 2003 k návrhu projektu decentralizácie verejnej správy sa v bode B.1 ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií v súlade so schváleným projektom vypracovať a predložiť na rokovanie vlády návrhy potrebných legislatívnych zmien existujúcich zákonov, ktoré sú dotknuté procesom decentralizácie (termín september 2003)



V súvislosti s predkladaným návrhom postupu deregulácie cien, podľa ktorého sa predpokladá v rámci novely zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, okrem presunu kompetencií v regulácii a kontrole cien z okresných úradov na vyššie územné celky vykonať ďalšie zmeny v kompetenciách orgánov v oblasti cien (presun kompetencií v oblasti zdravotníctva na MZ SR), ako aj zmeny v spôsoboch cenovej regulácie. Z uvedených dôvodov sa navrhuje legislatívne úlohy vyplývajúce z uznesení vlády č. 370 a č. 371 pre oblasť cien realizovať v súlade so zámermi v oblasti deregulácie cien a navrhovanými zmenami orgánov v regulácii a kontrole cien.



Dolozka vplyvov:

Navrhovanou dereguláciou cien z hľadiska spotrebiteľských cien je pravdepodobné, že príde k nárastu cien najmä v mestskej hromadnej doprave. Súčasné tržby v mestskej hromadnej doprave kryjú iba cca 50 % nákladov a v regionálnej železničnej osobnej doprave iba 20 % nákladov. Za predpokladu, že by sa nevykonali žiadne racionalizačné opatrenia na strane nákladov, mohlo by to viesť v mestskej hromadnej doprave až k 100 %-nému nárastu cien a v regionálnej železničnému nárastu cien a v regionálnej železničnej doprave k viac ako 3-násobnému nárastu cien. Mestá budú zvažovať použitie iných príjmov na úroveň krytia nákladov na dopravu.

Nárast cien o 30 až 40 % v mestskej hromadnej doprave sa vylúčiť nedá. V takom prípade by došlo k nárastu spotrebiteľských cien o 0,2 až 0,3 percentuálneho bodu.




Asi fakt budem musiet vymysliet grcajuceho smajlika 😕
tuším nás to teplo dorazilo...
Hroch: nech sa ti tam dari. Tvoja praca je dobra, zrejme ju budem aj citovat. Ale mam aj par technickych, teda vlastne ekonomickych pripomienok.
Inak strasne mi je luto tej 4936-ky bol to namakany voz....:)A na tych fotkach co su tu na nete je aj velmi zachovaly:)))
No...a tu je jeden uz tiez pomaly archivny kus z mojho rodiska 🙂 boze, pamatam si ho este z 1989-ho-vtedy bol novy a v cervenom natere, takom, ako nase Iky :o) stara dobra 43-10, premawajuca medzi sidliskom Druzba a Bardejovskymi kupelmi :o)
Reakcia na: Kami #17250:

školy sa majú myslím dosť na hovno a starostovia stále vravia, že sa zo štátu presunuli len kompetencie ohľadne škôl ale nie financie na ich správu a v tom je problém, že štát sa chce všetkej zodpovednosti zbaviť a pod rúškom decentralizácie presúva kompetencie na samosprávu bez náležitého finančného krytia a to je chujovina celého tohto pseudo systému.
Dotacie mestam su skryte pod hlavickou .. na vykon samospravnych funkcii. Okrem dnesnej Pravdy som nic o zmenach necital, ale zrejme to bude suvisiet aj s financnou decentralizaciou. V tom pripade by to bolo spravodlivejsie ak stat nebude zvyhodnovat mesta s vlastnym DP, kym ostatne sa musia doprosovat podvizivenym SADkam. Na druhej strane vidime ako sa maju skoly, a pred volbami sami starostovia ziadali nech mozu investovat do vlastneho, ved aj tak to robia.
Ad:hroch

Zelam vela stastia a peknych zazitkov - a tiez stastny nawrat 🙂
Vsimol som si anketu o Bus-pruhoch. Mam par poznamok k tejto zaujimavej teme. Existujuce BUS-pruhy su bez problemov vyuzivane osobnymi autami - napriklad Novy most, alebo odbocka z Prazskej na Sancovu. Videl uz niekto z Vas policajtov zastavujucich osobne auto iduce v BUS-pruhu? Druha vec je, ze niektore pruhy su navrhnute nespravne - napriklad dole Prazskou ku stanici v mieste zuzenia musi dat autobus prednost autam - najlepsie su na tom auta iduce v tretom pruhu - tie maju bezkolizny prejazd - takyto BUS-pruh je zbytocny a autobusy sa snazia zaradit hned na kopci do druheho pruhu.

Nieco podobne je aj na dialniciach. Ak idete po rakuskych dialniciach, tak si vsimnete, ze v miestach, kde koncia stupacie pruhy, zuzuje sa treti (najrychlejsi) pruh do druheho. V CZ aj u nas sa zuzuje prvy (najpomalsi) do druheho. Z toho vyplyva, ze najbezpecnejsie je jazdit u nas po dialnici trvale v najrychlejsom prude 180 km/h.
hroch: ty zradca 🙂 Ale ja radsej mlcim.Tiez som zduchol z Blavy 🙂 Inac potom mas povinnost napisat. Slubil si mi to
Skratena verzia toho co bolo v SME vcera o moznom zdrazeni MHD 😕
K tym horucavam - minuly tyzden som sa rozpraval s vodicmi elektriciek a jeden z nich si meral v kabinke teplotu. Vysledok? Chladok 57 stupnov C; priamo na slnku 72 stupnov C
Dalsim castym sloganom bola veta - robime na to, aby sme sa mohli napit ( nemyslim alkohol ), atd, atd.
Reakcia na: hroch #17243:
Vela stastia pri umyvani WC 🙂
ahoj ludia... len sa s vami lucim, lebo zajtra o siedmej rano odlietam do juesej... ale ak sa bude dat, sem tam sem skocim a hodim nejaky postreh z fungovania dopravy v new england...

ahojte a pekne leto

*hroch

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.