Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Priatelia, velmi by ma zaujimalo, preco v kratkych autobusoch Karosa jazdiacich do Petrzalky tak strasne skripu brzdy. Je to uplne neznesitelne.
Ty koxo 🙂 Prosim o prepacenie za ten ultra-dlhy prispevok plny pravopisnych chyb 😃
Vladimir #16860 >

Karosa vs. Ikarus. Co sa tyka tych zvratenych dveri, tak to je jedna z veci, co zazlievam Skodovke, ze pouziva ten elektropneumaticky ovladac (alebo jak sa to vola 🙂 ) z Karosy. On totiz funguje tak, ze dvere su otvorene vtedy, ked cez cievku tecie prud. Ked vypnes baterky, automaticky ti zacne tlacit vzduch a zatvarat ti dvere. Najhorsie na tom je ale to, ze ked napr. mas dlho otvorene dvere, cela ta sustava sa ti prehrieva a ten ventil sa kazi. Preto sa napr. na vsetkych trolejbusoch otvaraju predne dvere tak pomaly. Vsak kedysi bolo normalne, ze sa v lete jazdilo s vycapenymi prednymi dverami. Inteligentny vodici, ktori vetraju na konecnej to robia tak, ze tie dvere odvzdusnia ventilom a manualne otvoria.

Co sa tyka prevodoviek, tak sa ani necuduj. Ved je tam stale ta ista prevodovka, ako sa tam davala kedysi. Praga 5M..nieco.

Zvratenost klbovej Karosy: Co sa tyka tej zadnej casti, nech ti dajaky vodic povie, ako sa mu akceleruje v zatacke, ked ten zadny diel tak kraaaasne odlahci strednu napravu. O tom som sa bavil s viacerimi, ktori mi jednohlasne potvrdili, ze jediny autobus so zadnym nahonom, ktory ma dobru manevrovatelnost je TAMBUS! V Ik435 je totizto moc "automatiky", Karosa je konstrukcne nevhodna pre sportovejsiu jazdu. Urcite mi povies, ze trepem blbosti, ze aj niekde u vas s Karosami lietaju, avsak porovnaj si to, ked je zhorsena adhezia. Priklad "par excellence": U nas v BA napadol prvy sneh. Nikto nepripraveny, uplny bordel v meste. Cesta do Dubravky. Na Prazkej hore kopcom som stretaval zahrabane Karosy a Ik280. Ikarusy 435 sice maju ASR, viedli si nepomerne lepsie, avsak vacsinou uz mali tazke problemy v Dubravke, tam kde je benzinka pri predajni elektriceniek (kua, zabudol som nazov zastavky). Jedine, jedine vozy, ktore to presli bez pozorovatelnych problemov boli TAMBUSy. To je moja osobna skusenost a zazival som to spatne niekolko rokov, nakolko kazdy den cestujem z Ruzinova do Dubravky. Takze si logicky myslim, ze aj o tom je ta zvratenost.


d3k0 #16861 >

Dobre, ze si to spomenul. Ja som napr. asi pred pol rokom isiel konkretne K741 z tej najnovsej serie a sice sa nerozpadavala uplne, avsak bolo v zadnom clanku jasne vidiet, ako tie panely plavaju a to, ze ma mierne posunutu strech oproti prednemu clanku. Iste, drzi to pokope, ale myslis, ze by to mal ten autobus takto robit? Nepojde nahodou aj tu o zvratenost konstrukcie. ......... Btw. Tato "chyba" je typicka prave pre dlhe Karosy, nakolko pri kratkej napr. B732 drzi polohu strechy predne i zadne celo. Tu je defacto len jedno celo a tak si moze opacna strana "plavat" v medzi pruznosti materialu, z ktoreho je ten "ram" postaveny. O to horsie, ked sa ta karosa vyhega na nasich cestach. Iste, aj podla prirucky k tomu autobusu by sa mala ta konstrukcia pravidelne kontrolovat, avsak nechcime od nasich dielenskych taky zapal do prace, ked oni nie su schopni ten bus ani umyt.

Pukavost ramu: U Skodovky to napr. bol u typu 14Tr podnet k tomu, aby prepracovali konstrukciu z laminatovej na celokovovu, a neskor aj prerobili niektore nosniky v skelete. Zatial co Karosa napise do prirucky na pouzitie, ze je to normalne a ze to treba najprv po 800km a potom kazdych tusim 3000km kontrolovat a puknute casti pozvarat. Je toto normalne??? Mne sa to teda normalne nezda ani trochu. To znamena ze hlavnym problemom Karosy nie je ani tak napr. samotna hrdza, ako by tomu bolo u inych vozidiel. Karosa nepresla ziadnym zdokonalenim konstrukcie, ako je to normalne u inych vozov. Zdokonalila sa iba technologia pri vyrobe, konstrukcia je prakticky stale rovnaka. V com sa lisia nove Karosy okrem ineho cela, prevodovky, motoru, interieru? Nicim!

Inak keby napr. v nasich dielnach neboli blbci, mohli pri skladani plynakov miesto starych prdeli kupit nove z rady 9xx a mali by sme tu krasne "ako nove" B932! V kazdom pripade by to bolo pre cestujuceho aspon trochu atraktivnejsie.

Dalsia otazka pre m@rtina: Vyraba sa Karosa s vanickou a sucasne s pohonom na zemny plyn? Ak ako, ako nam narvali tie flase s CNGckom? Co som pozeral na tych nasich, su tam dost tesno pod podlahou...

a nazaver:
SIcko tu myslim pisal o tom, ze ma rad Ik283, lebo su po GO. Ja som akurat vcera isiel na 83ke 283kou bez GO a vyzerala v urcitych ohladoch lepsie, ako 283 po GO. Ono tiez ta GO nie je urobena az tak precizne, ako sa zdalo, ked boli tie vozy cerstvo po generalke. Napr. vela tychto vozov ma vnutorne obklady uz uplne "zdute" len kvoli tomu, ze ti idioti tam nedali odvetravaci otvor. Hrdza sa tam tiez sem-tam objavi. A takisto, typicke pre 283 aj 4x5, rozheganost dveri. Toto vsetko je o tej preventivnej udrzbe, na ktoru netreba naklady. Je taky problem napr. kazdeho stvrt roka skontrolovat vsetky dvere a podotahovat tam vsetko? Je taky problem umyt ten voz? Ved ti pracovnici tam castokrat nic nerobia. Kazdemu do ruky handru a vedro a nech sa ten voz leskne! A poriadny dozor na nich, nech ziaden voz odtial nevyde tak za***any, ako je to teraz, ze podlahu aj strop umyvaju v jednej vode. Takze.....

Diskusia Karosa vs. Ikarus nema zmysel. Je viac nez jasne, ze Karosa si vydobila svoje miesto na trhu hlavne schopnym marketingom, zatial co technicka dokonalost pokulhava. Ikarus je na tom technicky urcite lepsie, avsak mal neschopny management, takze mu to bolo hovno platne. O tom je aj cela diskusia. Ja s Turbom hovorime o zvrhlosti Karosy. Zastancovia sa zas ohanaju, ze ako Karosa exportuje do Francuzka a pod. V poriadku. Karosa, aj ked mozno technicky menej dokonale vozidlo, je dobre prevadzkovatelna, pokial funguje zo strany prevadzkovatela, cize DPB, aspon minimalna starost o zakaznika a minimalna starost o svoje vozidla. Nejde tu ani tak o financie. Cize logicky som si dal dokopy, ze hlavny problem nebude v zvrhlosti Karosy a genialite Ikarusu, ale v DPB. Prevadzka akehokolvek vozidla v BA totiz vychyta take veci, o ktorych by sa ostatnym ani nesnivalo. Uz sa tesim, ked dojde nedajboze naozaj nieco NP, ake zvhrlosti objavime na Solarisoch/CityBusoch/Citarach a pod. 🙂
Vladimir: Ak si dobre pamatam ja tak som pocul tiez o nehoode na tej krizovatke, ale iba o nehode dvoch vozidiel - boli tam dost dlho a bolo to popoludni. Ale je mozne, ze bud sa sekli, alebo sa ttam tie dve elektricky zrazili niekedy inokedy. Inac vychadza mi to na stredu alebo stvrtok.
Vladimir: Mne sa zda najpravdepodobnejsie, ze sa tam skutocne zrazili dve elektricky... Preco nie?
Niekedy tento týždeň (bol som na tzv. blokovej vúčbe v teréne) som kdesi v rádiu Expres zachytil upozornenie na zdržanie na križovatke Krížna - Karadžičova, s odôvodnením - citujem "zrazili sa tam dve električky". Čo sa vlastne stalo? Bolo to asi v stredu (+- 1 deň).
Reakcia na: Spectre #16844:
Nehnevaj sa tiez nemam rad Karosy, ale musim reagovat na demagogiu. Karosy na ktore nadavas boli vyrobene najneskor v roku 1993, tie z 1995teho este nevrzgaju. Porovnavas to s Ikarusmi 435 vyrobenymi v rokoch 1995-1998. Ked uz, tak porovnavaj poslednu seriu dlhych Karos s prvou seriou dlhych Ikarusov. Tie su rovnako stare...
Týždeň som bol odcestovaný a ten istý týždeň som teda nečítal toto fórum. Teraa som si to zlízol, a musel všetko prečítať....

PO PRVÉ
Ad Karosa vs. Ikarus: Čítam a neverím. Ohromne ma pobavili a zaujali príspevky o "zvrátenenj konštrukcii". Autor si skrátka pozrie nákres vozidla a usúdi, že vozidlo je zvrátené. Pritom ja ním cestujem každý deň a nezaznemanal som výraznejšie "zvrátenosti". Ďalej čítam, že zvrátená Karosa má zvrátený aj kĺb aj zadnú časť. Asi som blbec ja (to sa všetkým ospravedlňujem), ale odprisahal by som, že mi celkom nedávno vodič Karosy B961 hovoril, ako výborne je ten "zadok" spravený, že pri vytáčaní ho môže celkom ignorovať a nie sa vždy báť ako o zadok Tambusu, že kam ním švihne.

Ďalej ma ohromne zaujali vyhlásenia, že niet inej spásy pre BA ako 200 Citár. Doslova so smiechom píšem túto otázku: Vy si ozaj myslíte, že keď ste nezvládli prevádzku ani Karosy B741, tak zvládnete prevádzku Citara? Vy očakávate, že Citaro bude v BA podmienkach odolnejšie? Hmmm.... pripojil by som smajlíka, ale taký škeriaci sa asi ani neexistuje...

Viete čo? Mne je to v podstate jedno. Vzhľadom na to, že som vyše 400 km vzdialený od hlavného mesta mi môže byť jeho MHD ukradnutá (i keď skutočne nie je). Pre mňa, za mňa, kúpte si Mercedesy, Volvá, Scanie...

PO DRUHÉ
Rozprával som sa dnes so známym - vodičom, a ten mi na Karosách B950 vytkol tieto veci:
- debilne umiestnené ľavé späťtné zrkadlo, ktoré sa presunulo po zmene dizajnu čela zdolu nahor viac dozadu (platí i pre CityBus)
- neskutočne blbé prevody u Karosy B932. Preraďuje sa veľmi ťažko, prirovnal ju k RTO-čkám... Za všetko hovorí fakt, že všetky 3 prešovské ks B932 už mali zlomenú a menenú páku.

PO TRETIE:
m@rtin: Informoval som sa u vodiča, ktorého osobne poznáš, čo nefunguje na prešovskom CityBuse a čo údajne nefunguje ani na tých pražských (nie na všetkých, ale na mnohých):
Problémom je vyhriavenie pre vodiča, kedy sa privedie horúca voda do malého okruhu, ktorý vyhrieva priestor pre vodiča. Finta je v tom, že topenie zapneš, ale nevypneš. Vypnúť sa Ti ho podarí po mnohých, mnohých, mnohých márnych pokusoch, alebo sa na to vykašleš a vypne sa nepochopiteľne samo.
Servisáci Karosy sa tomuto venovali len okrajovo a na vlastný návrh, kedy sa sami "zo srandy" nespýtali, či s tým nemáme problém, keďže pražské CityBusy s tým problém majú. A problém s tým má aj naša 343-ka. Servisáci totiž pôvodne prišli opraviť záludnú a nekonečný čas sa ťahajúcu drobnú "chybičku krásy" 343-ky..: keď vypneš baterky, nemôžeš otvoriť ani zatvoriť dvere. Je už trápne v 21. storočí nechávať vo vozovni na CityBuse pootvorené okno, aby ráno vodič cezeň prestrčil ruku, zapol baterky a otvoril si predné dvere. Neskôr mu naši mechanici "úkon" uľahčili tak, že dvere teraz "otvára" tak, že používa tlačidlo pre mimoriadne otvorenie dverí - vysaje z nich vzduch a dvere si otvorí manuálne.
Len ako preličku hovorím, že servisáci neopravili ani jednu z uvedených chýb. Nevedeli ich opraviť. Škoda... Jednoducho CityBus...
Pekny link mi dosiel mailom - vlak metra co ostal pri povodniach nejaku dobu pod vodou...
http://metro.dnsalias.org/metro/zajimavosti/ponorka1/ponorka1.htm
Reakcia na: si #16849:
Tak na tom tvojom argumente s tou vodou, ktora vytiekla zo stlpika som sa s radostou zasmial. Potom v Karose by si mal co???? Krytu plavaren???? 🙂 🙂 🙂
Lidičky, doklikal jsem se taky od nás z Čech na vaší stránku. To to tam u vás vypadá fakt takhle, jak to tady popisujete? Omlouvám se, ale Bratislavu jsem naposled viděl ještě za federace. Mějte se
Zdraví Pája z Prahy
Spectre: HD12 alias LC 757, neskor LC 957 alias HD 957 alias bohvieco 🙂 oficialne vyradili a ponukaju Renault Iliade. Mimochod, rovnako ako Agora ma panelovu konstrukciu 🙂.

Dost z blizka som si obzeral viacere 6 rocne 732GO so starym ramom a plechmi. Okrem trochy hrdze boli v pohode. Ani vodic nic nespominal (zlomeny ram by citil, pripadne aj pocul). Pri drakoch bude problem skor s pohonom.
Len upresnim, ze informaciu o vykolaji pri obratisku Pri Krizi mam tiez od dispecera... mali v tom dost zmatok, chlapci...
Len pre zaujimavost: uplne prvy zalozak dnes namiesto elin do Dubravky mal odchod o 16:05... celkom bolo busovych zaloh vraj 9 (info dispecer)...
Reakcia na: si #16849:
Jestli jsi si nevšiml , tak já mluvil o IK280 a vrakosách .
Reakcia na: Spectre #16844:
neviem kto mi to uz spominal a neviem ani o ktory voz sa to jednalo, ale ze v niektorej vozovni si vodic chcel nechat spravit vesiak v ik435... tak sa dohodol s dielencakmi a isli mu navrtat na to dieru do stlpika... dieru navrtali a vyvalila sa odtial na nich (asi hrdzava) voda... Navrtali dieru nizsie a opat voda... Vraj netusia ako sa tam ta voda dostala, ale predpokladam z toho ze ta voda v ziadnom voze nevie vytiect smerom nadol, a ci sa tam dostala neak za dazda, nakondenzovala alebo ja neviem, ale je pravdepodobne ze to takto vyzera aj na inych vozoch... (tiez to mozem povazovat za zvratenost konstrukcie, ze sa mi vie do dutych casti dostat voda ale odtiect z nich uz nemoze) Mas predstavu za ako dlhy cas tie vozy "znutra" odhniju ?

Re #16839 PvvS: mam taky dojem (a asi nie som sam) ze ikarusy radu 4xx maju motor vzadu, t.j. aj klbaky na "vlecke" rovnako ako karosy, TAMy a ine 3napravove klbate zvery...
Elektrickova doprava do dubravky bola v oboch smeroch plne obnovena (info TA3)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement