Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimir: Ak si dobre pamatam ja tak som pocul tiez o nehoode na tej krizovatke, ale iba o nehode dvoch vozidiel - boli tam dost dlho a bolo to popoludni. Ale je mozne, ze bud sa sekli, alebo sa ttam tie dve elektricky zrazili niekedy inokedy. Inac vychadza mi to na stredu alebo stvrtok.
Vladimir: Mne sa zda najpravdepodobnejsie, ze sa tam skutocne zrazili dve elektricky... Preco nie?
Niekedy tento týždeň (bol som na tzv. blokovej vúčbe v teréne) som kdesi v rádiu Expres zachytil upozornenie na zdržanie na križovatke Krížna - Karadžičova, s odôvodnením - citujem "zrazili sa tam dve električky". Čo sa vlastne stalo? Bolo to asi v stredu (+- 1 deň).
Reakcia na: Spectre #16844:
Nehnevaj sa tiez nemam rad Karosy, ale musim reagovat na demagogiu. Karosy na ktore nadavas boli vyrobene najneskor v roku 1993, tie z 1995teho este nevrzgaju. Porovnavas to s Ikarusmi 435 vyrobenymi v rokoch 1995-1998. Ked uz, tak porovnavaj poslednu seriu dlhych Karos s prvou seriou dlhych Ikarusov. Tie su rovnako stare...
Týždeň som bol odcestovaný a ten istý týždeň som teda nečítal toto fórum. Teraa som si to zlízol, a musel všetko prečítať....

PO PRVÉ
Ad Karosa vs. Ikarus: Čítam a neverím. Ohromne ma pobavili a zaujali príspevky o "zvrátenenj konštrukcii". Autor si skrátka pozrie nákres vozidla a usúdi, že vozidlo je zvrátené. Pritom ja ním cestujem každý deň a nezaznemanal som výraznejšie "zvrátenosti". Ďalej čítam, že zvrátená Karosa má zvrátený aj kĺb aj zadnú časť. Asi som blbec ja (to sa všetkým ospravedlňujem), ale odprisahal by som, že mi celkom nedávno vodič Karosy B961 hovoril, ako výborne je ten "zadok" spravený, že pri vytáčaní ho môže celkom ignorovať a nie sa vždy báť ako o zadok Tambusu, že kam ním švihne.

Ďalej ma ohromne zaujali vyhlásenia, že niet inej spásy pre BA ako 200 Citár. Doslova so smiechom píšem túto otázku: Vy si ozaj myslíte, že keď ste nezvládli prevádzku ani Karosy B741, tak zvládnete prevádzku Citara? Vy očakávate, že Citaro bude v BA podmienkach odolnejšie? Hmmm.... pripojil by som smajlíka, ale taký škeriaci sa asi ani neexistuje...

Viete čo? Mne je to v podstate jedno. Vzhľadom na to, že som vyše 400 km vzdialený od hlavného mesta mi môže byť jeho MHD ukradnutá (i keď skutočne nie je). Pre mňa, za mňa, kúpte si Mercedesy, Volvá, Scanie...

PO DRUHÉ
Rozprával som sa dnes so známym - vodičom, a ten mi na Karosách B950 vytkol tieto veci:
- debilne umiestnené ľavé späťtné zrkadlo, ktoré sa presunulo po zmene dizajnu čela zdolu nahor viac dozadu (platí i pre CityBus)
- neskutočne blbé prevody u Karosy B932. Preraďuje sa veľmi ťažko, prirovnal ju k RTO-čkám... Za všetko hovorí fakt, že všetky 3 prešovské ks B932 už mali zlomenú a menenú páku.

PO TRETIE:
m@rtin: Informoval som sa u vodiča, ktorého osobne poznáš, čo nefunguje na prešovskom CityBuse a čo údajne nefunguje ani na tých pražských (nie na všetkých, ale na mnohých):
Problémom je vyhriavenie pre vodiča, kedy sa privedie horúca voda do malého okruhu, ktorý vyhrieva priestor pre vodiča. Finta je v tom, že topenie zapneš, ale nevypneš. Vypnúť sa Ti ho podarí po mnohých, mnohých, mnohých márnych pokusoch, alebo sa na to vykašleš a vypne sa nepochopiteľne samo.
Servisáci Karosy sa tomuto venovali len okrajovo a na vlastný návrh, kedy sa sami "zo srandy" nespýtali, či s tým nemáme problém, keďže pražské CityBusy s tým problém majú. A problém s tým má aj naša 343-ka. Servisáci totiž pôvodne prišli opraviť záludnú a nekonečný čas sa ťahajúcu drobnú "chybičku krásy" 343-ky..: keď vypneš baterky, nemôžeš otvoriť ani zatvoriť dvere. Je už trápne v 21. storočí nechávať vo vozovni na CityBuse pootvorené okno, aby ráno vodič cezeň prestrčil ruku, zapol baterky a otvoril si predné dvere. Neskôr mu naši mechanici "úkon" uľahčili tak, že dvere teraz "otvára" tak, že používa tlačidlo pre mimoriadne otvorenie dverí - vysaje z nich vzduch a dvere si otvorí manuálne.
Len ako preličku hovorím, že servisáci neopravili ani jednu z uvedených chýb. Nevedeli ich opraviť. Škoda... Jednoducho CityBus...
Pekny link mi dosiel mailom - vlak metra co ostal pri povodniach nejaku dobu pod vodou...
http://metro.dnsalias.org/metro/zajimavosti/ponorka1/ponorka1.htm
Reakcia na: si #16849:
Tak na tom tvojom argumente s tou vodou, ktora vytiekla zo stlpika som sa s radostou zasmial. Potom v Karose by si mal co???? Krytu plavaren???? 🙂 🙂 🙂
Lidičky, doklikal jsem se taky od nás z Čech na vaší stránku. To to tam u vás vypadá fakt takhle, jak to tady popisujete? Omlouvám se, ale Bratislavu jsem naposled viděl ještě za federace. Mějte se
Zdraví Pája z Prahy
Spectre: HD12 alias LC 757, neskor LC 957 alias HD 957 alias bohvieco 🙂 oficialne vyradili a ponukaju Renault Iliade. Mimochod, rovnako ako Agora ma panelovu konstrukciu 🙂.

Dost z blizka som si obzeral viacere 6 rocne 732GO so starym ramom a plechmi. Okrem trochy hrdze boli v pohode. Ani vodic nic nespominal (zlomeny ram by citil, pripadne aj pocul). Pri drakoch bude problem skor s pohonom.
Len upresnim, ze informaciu o vykolaji pri obratisku Pri Krizi mam tiez od dispecera... mali v tom dost zmatok, chlapci...
Len pre zaujimavost: uplne prvy zalozak dnes namiesto elin do Dubravky mal odchod o 16:05... celkom bolo busovych zaloh vraj 9 (info dispecer)...
Reakcia na: si #16849:
Jestli jsi si nevšiml , tak já mluvil o IK280 a vrakosách .
Reakcia na: Spectre #16844:
neviem kto mi to uz spominal a neviem ani o ktory voz sa to jednalo, ale ze v niektorej vozovni si vodic chcel nechat spravit vesiak v ik435... tak sa dohodol s dielencakmi a isli mu navrtat na to dieru do stlpika... dieru navrtali a vyvalila sa odtial na nich (asi hrdzava) voda... Navrtali dieru nizsie a opat voda... Vraj netusia ako sa tam ta voda dostala, ale predpokladam z toho ze ta voda v ziadnom voze nevie vytiect smerom nadol, a ci sa tam dostala neak za dazda, nakondenzovala alebo ja neviem, ale je pravdepodobne ze to takto vyzera aj na inych vozoch... (tiez to mozem povazovat za zvratenost konstrukcie, ze sa mi vie do dutych casti dostat voda ale odtiect z nich uz nemoze) Mas predstavu za ako dlhy cas tie vozy "znutra" odhniju ?

Re #16839 PvvS: mam taky dojem (a asi nie som sam) ze ikarusy radu 4xx maju motor vzadu, t.j. aj klbaky na "vlecke" rovnako ako karosy, TAMy a ine 3napravove klbate zvery...
Elektrickova doprava do dubravky bola v oboch smeroch plne obnovena (info TA3)
Reakcia na: Spectre #16846:
heh.. to muselo dobre vyzerat 🙂 Uz som si to cital blizsie na hlavnej stranke. Dost dobre je to tam rozobrate..
Reakcia na: Palsoft #16845:
Nuz, ja som bol v Dubravke. Obratisko bolo plne, ale vykolajene na nom snad nebolo nic. A original som videl ist Ik435 ako "X1". On isiel normalne po kolajniciach ako tramvaj. Citil som sa ako v Brne...
Neviete niekto nieco o tom vykolajeni elektricky. Zachytil som nieco z dispecerskeho fora, ale neviem si to dat dokopy.. najprv hovoria o obratisku Pri Krizi potom zase o Karlovke.. Co sa stalo? kde?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.