Reakcia na: Spectre #16657:
Napr. tieto trolebusy su sroty: 6240, 6260 alebo 6276. A ani 6283 nevyzera bohvie ako.
Nemyslim si, ze v Brne najdes taky trolejbus. A to je to iste, lebo v Brne nenajdes ani taku Karosu ako v BA. A co sa tyka tramvaji, tak stare kachny najdes aj tam. Vzhladovo sa prilis neodlisuju od nasich Bratislavskych. A paradoxne, tie nase stare hajtry maju castokrat ram v lepsom stave ako Brneneske. A to preto, lebo u nas jazdia vylucne na samostatnom telese (cest vynimkam) a tudiz v zime na ne neutoci tolko sol. A to napriek tomu, ze do roku 1980, kedy sa este vyrazne solilo, jazdili po Stefanikovej.
Cize rad by som to zhrnul. Aj medzi trolejbusmi sa najde dost serblov, to urcite. Teraz sa bavim o 14 Tr. A to mas to iste, ako keby si hladal serble iba medzi kachnami a starymi T3CS a T3SU, popripade T3SUCS po ev. cislo 7776. Nastastie mame ale aj novsie 15 TrM a novsie T3SUCS (najma tie prestavane na T3G) a T6A5. Takze neporovnavaj jablka z hruskami. Ked uz serble, tak so serblami. A ked dobre vozy, tak s dobrymi vozmi. Dakujem.
Spectre
O tej udrzbe som to ale nemyslel ani vzhladom na cesty. Myslel som to skor o vole robit dajaku udrzbu. Ono jedna vec je pravidelna udrzba predpisana vyrobcom, na ktoru sa u nas podla vsetkeho zrejme kasle. Druha vec je udrzba preventivna, ku ktorej je treba len trochu dobrej voly. Ono totiz ked robis udrzbu preventivnu, nemoze sa ti stat, ze ti nieco zhrdzavie, alebo ze zhori motor, resp. praskne ram. Preventivna udrzba podla mna vyde aj omnoho lacnejsie, ked sa to vezme v globalnom meritku. V mnohych pripadoch by na nu nebolo treba ani nove prostriedky a urcite by sa vystacilo so zamestnancami, ktori tam su. Brani tomu ale to, ze sa nikomu do nicoho nechce, az kym nie je situacia kriticka. Predovsetkym by bolo treba zaviest riadnu kontrolu v celom DPB, od hora dole. To uz ale otvaram trochu inu temu....