Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujíma ma názor účastníkov tohto fóra na otázku, či sú billboardy (tie staticke aj tie pojazdné) a veľké svetelné tabule (napr. tá na hale na Pasienkoch) nebezpečné pre cestnú premávku alebo nie. V niektorých krajinách (?) je vraj ich umiestňovanie na rizikových úsekoch ciest zakázané. Vie niekto o takých krajinách?
Reakcia na: tr3mp #166220:
Však ale cez cestu sa môže prechádzať aj mimo priechodu pre chodcov.. teda cyklista by v takejto križovatke po správnosti mal zosadnúť z bicykla a ako chodec by mal ten bike pretlačiť cez križovatku, čo môže úplne legálne.. ?
Reakcia na: 810zssk #166198:
Dám ti takúto otázku: Prídeš na bicykli na dynamicky riadenú križovatku, indukčná slučka ťa ako cyklistu nezachytí. Ideš zo smeru, z ktorého chodí málo áut (nie je problém čakať aj 5 minút na auto). Paralelne nie je dokonca ani prechod pre chodcov.
Čo by si urobil ako cyklista ty? Čakal by si päť minút na zelenú, ktorá naskočí po príchode auta? Alebo by si spravil niečo iné? Čo?
(Príklad je z existujúcej križovatky v Bratislave.)
Až se přerozchoduje TT síť v Bratislavě na 1435mm s výstavbou TT do Petržalky viz. 2tý rozchod TT Petržalka-Hlavná Stanice. Zůstane aspoň dvojitý rozchod. Vozovna Vinohrady-oblast Centra i pro 1000mm, aby mohly někde jezdit i historické tramvaje až budou přerozchodované všechny TT v Bratislavě. Viz nový plán s TT do Petržalky? A které úseky přesně zůstanou s oběma rozchody 1000 a 1435mm.
Reakcia na: 810zssk #166198:
Keď sa to vezme čisto technicky, máš pravdu, ale dopravné predpisy pre mňa nie sú nejaká dogma, a viem sa zamyslieť, rozlišovať konkrétne situácie a dopady správania jednotlivcov.
Zamysli sa, koľko krát pri svojom pohybe cez mesto denne porušíš nejaký dopravný predpis, ako to je možné, a čo s tým.
Reakcia na: no.ev.di. #166215:
prvá myšlienka (získať späť) by bol asi ešte väčší tunel (možno niečo v štýle pozemky a PKO, že zrazu Hedbury ponúkol pozemky naspäť za obstarávaciu cenu + "pár €" navyše) 😉 skôr tá druhá vec, teda že by si DPB robil reklamu sám, ale to zrejme musí počkať, kým skončí zmluva, alebo ju vypovedať, len bohvie aké sankcie sú za výpoveď...
Reakcia na: Mike #166214:
Ved ja viem ze sa bicykle cez tyzden prevazat nemozu. V tomto si vodic zasluzi pochvalu. Neviem co sa tam presne stalo, ale urcite by si vodic vysluzil aj cestne uznanie keby tej cyklistke prepravu povolil na vlastnu zodpovednost 😉 To ma vsak ani tak netrapilo, skorej tie otvorene okna a zapnuta klima.
Reakcia na: JeJe #166213:
je možné vôbec získať Recar späť alebo spraviť to, že si DPB jednoducho začne robiť reklamu sám? T.j. vo vlastnej réžií a 100% zisku by šlo iba im a Recar by nemal nárok. Ftáčnik by mohol v tejto veci konať.
Reakcia na: Peto02 #166211:
Prepravovať bicykel cez prac. dni v MHD je porušením predpisov a za to môžu byť následky a dôsledky...
Základ ak chce cestujúci, aby vodič toto riziko podstúpil, je slušne sa ho to najprv na zastávke opýtať (poprosiť ho) a nie automaticky nastúpiť s bicyklom niekde dozadu...
Reakcia na: kecho #166209:


Tak, tak, predaj Recaru, ktorý pomáhal vykrývať stratu DPB, bol jednou z prvých vecí, ktorú Záhradník urobil, keď sa stal pred 5 rokmi predsedom predstavenstva DPB. Predal ho bez verejnej súťaže a za neznámu cenu, ktorú sa dodnes nikomu nepodarilo zistiť...

Dnes je tých "pojazdných bilboardov" v uliciach BA už toľko, že to vyzerá, že hlavnou úlohou DP je voziť nie cestujúcich, ale reklamu.

Ozaj - a nie sú tie krikľavé reklamy na vozidlách nebezpečné pre cestnú premávku? Už sa mi zopárkrát stalo, že som sa na tie grafiti na električkách tak zapozeral, že som prestal sledovať cestu...
Reakcia na: kecho #166209:
však to je práve tá maximálna zvrhlosť a úžera, že niekto prenajíma reklamné plochy na svojich vozidlách a namiesto toho aby z tých prímov vykryl nejaké svoje náklady, tak ich kasírujú nejakí novodobí zdierači. To slovo "outsourcing" mi inak začína poriadne liezť na nervy, lebo na Slovensku to väčšinou znamená to, že niekto si sprivatizuje nejakú výnosnú časť niečoho a tú časť, ktorá robí iba náklady, tak tú ponechá štátnemu/mestskému podniku ? skôr by som to na Sloevnsku nazval "outscoring" - teda, že všetko skóre (v tomto prípade prachy) ide mimo ?
Vcera som konecne aj ja zazil situaciu plne klimatizovaneho SORu s plne otvorenymi oknami. Cestoval som linkou 70 cislo vozidla 1824 s pod Noveho mosta a vodica vobec netrapilo ze vsetky okna okrem dvoch su otvorene. Ako ekby ich na konecnej nemohol zavriet a keby videl ze ich niekto otvara tak upozornit cestujuceho na klimatizaciu...

Zaujiamva situacia nastala pri Autobusovej stanici. Ked nastupili vsetci ludia a mali sa zavorit dvere, tak zrazu vodic vyskocil a isiel niekam dozadu (ja som sedel za vodicom). Dlho sa nic nedialo, nepocul som ziadny krik (najprv som myslel ze ide vyhodit nejakeho bezdaka), len zrazu pozeram a zo zadnej casti vozidla vystupuje nejaka baba so starsim bicyklom, ktory nasledne hadze (doslova) o zem a dost place. Vodic nastupil do autobusu a ako keby sa nic nestalo sme pokracovali v jazde. Z toho co som videl teda usudzujem ze sa babe pokazil bicykel, chcela sa teda zviezt domov v relativne velkom a ani nie do polovice naplnenom autobuse. Natrafila vsak asi na nekompromisneho vodica, kory ju proste vykazal z vozidla.
Nieco podobne sa stalo raz aj mne na cestnom bicykli v Raci. Roztrhla sa mi retaz a tak som na Peknej ceste nastupil do zadneho vozna elektricky a odviezol som sa aspon do mesta odkial som potom siel peso.
Raz som vsak zazil cyklovyhadzovku v trolejbuse linky 202 na Gagarinovej smerom do mesta, kde do poslednych dveri tiez nastupil cyklista aj s bicyklom (aspon keby siel na miesto pre kociky...). Vodic ho vsak zbadal, vyhodil a pokracovalo sa v jazde. Dalsia zastavka bola pri Lidli, ludi nastupili, zavrali sa dvere a zrazu nic, autobus ostal bez prudu. Pozriem von oknom a vyhodeny cyklista nas obieha. Vodic trolejbusu vystupi a musi ist dozadu nahodit zberace na troleje! Za vykazanie bicyklu z vozidla sa cyklista pomstil trolejbusarovi vyhodenim zberacov...
Reakcia na: Dopravák #166176:
"krásne si to napísal... Je toho veľa, ale písal som povedzme o úseku Botanická záhrada - Nový most... "
Tak na tomto úseku je všetko možné, len nie pekná cyklotrasa - dennodenne ho používam a je to skôr offroad jazda.
Odporúčam test: naložiť si na bicykel (do košíka, nie do batohu) krehkejší náklad, napr. jogurt, a ísť najskôr po ceste a potom po nábreží. Prvá časť bude ok, pri druhej sa náklad v lepšom prípade poriadne ponatriasa, v horšom vyskočí aj von a bude po ňom 🙂
Reakcia na: no.ev.di. #166206:
podľa info na weboch počas predaja - recar už vôbec nepatrí DPB, veď za(á)hradník to verejne niekde uvádzal, že po predaji to bude pre DPB ešte výhodnejšie ? lebo dovtedy mal DPB z reklamy nejaké percento (a časť išla tuším mestu) a teraz to bude vyššie percento...
keď si pozrieš sídlo, tak podľa mňa ho vlastní pigmedia (veď pozri si tú reklamu na pigmedia urbine "bigmedia a je tam aj logo recar"
takže si správne pochopil - reklamu si tam nalepí a prachy berie recar a ten vydelí nejakú časť z tých peňazí pre DPB - proste tunel ako hrom... a ešte bude vééééľmi dlho trvať 😞
najjednoduchšie a najlogickejšie by bolo, keby peniaze za reklamu kasíroval priamo DPB alebo (možno aj priamo divízie) a mohol si tak aj sám určovať, kde a čo bude nalepené...
Reakcia na: no.ev.di. #166187:
e #166187 no.ev.di. Dik
Reakcia na: 810zssk #166205:
to mi niečo hovorí ? Use The Fucking Google, žeby? ☺
Reakcia na: kecho #166202:
zaujímalo by ma, že ako to je vlastne s tým Recarom?! Teraz už nepatrí mestu ale má ho nejaký súkromník? Teraz vlastne peniaze za prenájom reklamných plôch berie kto? Trebars keď je reklama CVR Orange na MBCC, tak aj za ňu berie peniaze Recar, či DPB? Nechápem (asi som fakt trúba...), že prečo si tie reklamné plochy nemôže DPB manažovať sám. Však kúpim tie tabule, dám to na vozidlo a je to tam. Aj tak sa o vozidlá stará DPB a nie Recar, tak potom vlastne akú starosť má Recar? Žiadnu podľa mňa, iba žerie peniaze (ak teda žerie) zo zisku DPB (zaujímalo by ma, že koľko žerie % zo zisku z reklám).
Reakcia na: no.ev.di. #166197:
UTFG.
Reakcia na: intony #166193:
Cize otvorene tvrdis, ze za urcitych okolnosti si ucastnik cestnej premavky moze prisposobit pravidla cestnej premavky ako to jemu vyhovuje?
Reakcia na: intony #166191:
Prakticky je to iste. Platia urcite pravidla cestnej premavky a ak si ich kazdy zacne prisposobovat ako on chce vznikne chaos.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.