Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #165705:
Preboha občas zapoj aj to čo máš v hlave, myslím že sa to volá mozog.
Ale najlepšie asi zistíš, ak sám zinscenuješ nejakú MU v Rakúsku na 901/ v Maďarsku na 801, kľudne môže byť aj nehoda busu s Tvojim igk a uvidíš, ako sa to bude riešiť. ?
(SNÁĎ LEN) HYPOTETICKÉ OTÁZKY. Pre mňa zahalené rúškom tajomstva...

Re #165702 Peon: Pri dopravných nehodách a napr. zraneniu cestujúcich vo vozidle asistuje oblastný dispečer alebo nehodovka DPB. Stalo sa už niečo podobné aj na 801-ke alebo 901-ke v Maďarsku / Rakúsku - neviete náhodou? ❓

Keďže prítomná býva aj polícia a RZP, ako sa to celé rieši? Keďže naša RZP tam nemôže zasahovať (a polícia asi tiež nie), určite je to zložité... Polícia totiž, pokiaľ viem, môže v inej krajine EÚ v schengene zasiahnúť do určitej vzdialenosti od štátnej hranice iba pri cezhraničnom prenasledovaní - bezodkladne však musí kontaktovať tamojšiu políciu, ktorá to na svojom území preberie. A ak by "nebonedaj" museli zasahovať aj hasiči, predpokladám, že tamojší (z tej krajiny) by tam išli.

Príklad: Nedajbože nehoda 901-ky s rakúskym osobným autom. Ak nevie dispečer po nemecky ani anglicky, asi veľa neporieši..

S poistením vozidiel DPB v zahraničí je to ako približne? Sú poistené? A na krytie materiálnej škody cestujúceho napr. vplyvom dopravnej nehody má DPB nejaké poistenie do zahraničia?

PS: Za akým účelom jazdil oblastný dispečer do Hainburgu v prvý deň premávky 901-ky? Iba kvôli monitorovaniu počtu cestujúcich (na prípadné posilnenie dopravy) ALEBO aj nejaký iný dôvod bol?
Reakcia na: Mike #165703:
Ale na 32ky nedelne ani za toho Fera nedaju aspon Solarisy. Kazdu polhodinu to chodi a este aj kratasy, v ktorych sa ani len nedaju ulozit kufre ❗ ?
Reakcia na: Headdy #165700:
Bežný večer by postačoval SOR B9.5. (a to aj po skončení smeny v slovnafte). Iné je to nedele večer, keď rýclikmi prichádzajú študáci s batohmi a idú na intráky (resp. ubytovne) na Trnavskom mýte, do Prístavu a do Vlčieho Hrdla. Zhodou okolností práve v kritickom čase večer ide na jednom spoji L74 sor B9.5 (prejazd zo 77), ale tam sa tiež všetci pomestia, aj keď sú natlačení. A iné je to teraz počas MS, keď musia byť všetky 74 kĺbové, a oprávnene. V úseku Hl.St - Zminý štadión sú niektoré večerné spoje značne plné (pred/po zápasoch).
Reakcia na: Hug0 #165699:
Prečo? ? Podľa mňa pri mimoriadnych situáciách by sa oblastným dispečerom zišiel megafón - možno aj za jazdy v aute napr. pri neobsluhovaných zastávkach by mohli ľudí informovať. ☺

Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...

Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.

A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..
Reakcia na: no.ev.di. #165697:

Efektivny a spravodlivy sposob oznacenia casoveho listka: Cestovny listok vlozte do oznacovaca a pockajte na oznacenie.
Reakcia na: no.ev.di. #165693:
napadla ma kombinacia 74+96, len neviem ako sedia a ci pri tom "lukrativnom" intervale by sa to vobec oplatilo.. ?

inak ako je to vlastne s vytazenostou 74ky vecer?
Reakcia na: Peon #165698:
To čo je za otázku ? ?
Reakcia na: Valec #165687:
Disponuje DPB nejakým megafónom? A oblastný dispečer by vedel túto informáciu podať aj v angličtiine (príp. aj nemčine)?
Reakcia na: Joyki #165695:
možno zadrem blbosť ale pre ako takú propagáciu by som to spravil tak, že by som to začlenil pri obnovení dopravy v úseku ŽST Nové Mesto - Petržalka ako linku BID. Teda by bola možnosť sa voziť vlakovou linkou S59 (v úseku Petržalka - Vajnory) a S95 (v úseku Petržalka - Rača) na mestskú tarifu. Keby sa to takto označilo a tieto CP by sa vylepili na príslušné zastávky a oznamy, že sa dá takto cestovať, možno by to pomohlo vyťaženosti vlakov na tomto úseku. Na ŽST Nové Mesto, Vinohardy, Prievoz a Raču, či Vajnory by ľudia mohli využiť aj vlak, čo by pri takejto propagácií ľudia využili. Bohužiaľ ma nenapadá žiadny efektívny a spravodlivý spôsob označovania časových lístkov. Ľahšie by to bolo s električenkami, ktoré by boli akceptované, pričom na jazdu do staníc Rača a Vajnory by bolo treba mať PCL na 1.+2. pásmo. Šlo by to teda spraviť tak, že platné by boli iba PCL a tí čo by nemali PCL kupovali by si podľa tarify dopravcu lístky na stanici alebo u sprievodcu.
Reakcia na: mrcheef #165664:
Nie som práve Senčan, čiže odtial domov nič a keby som aj bol Senčanom, ani tak nešiel by som autobusom. To len v krajnom prípade. ?
Reakcia na: 810zssk #165694:
Snád len niekolkoročná prestávka os.dopravy... ?
Posledny vnutrostatny vlak v Petrzalke a uuuplne posledny osobny vlak na UNS 🙂
http://www.flickr.com/photos/samomuransky/sets/72157626506831043/
Reakcia na: Valec #165687:
ja robím tak, že ak mi nejde tá linka, na ktorú čakám tak improvizujem, cestujem inak do cieľa cesty ? s tou L78 som to pravda nedomyslel, no cez pracovné dni je aj tá po ruke k dobru. Ja osobne by som volil presun s L98 od Bajkalskej, za 14mim som pri Technopole a za pár minút mi ide 83/95/99 dve zastávky na Romanovu a som doma ako na koni (do 25min). Keby som cestoval H3 a prestupoval na zast. Dvory na L83 môže sa stať, že sa tam pekne načakám ak nestihnem L83. L98 prejde od zimáku na úplný koniec Petržalky za 28min, pričom obslúži takmer celé Lúky, nevynechá žiadnu zastávku na trase, zatiaľ čo linka H3 obsluhuje iba vybrané zastávky po trase, takže na Jasovskú/Žehriansku sa musíš dotrepať pešo ak ti utečie L98 (čakať viac ako 6-8min sa na Bzovíckej na L98 neoplatí, lepšie je si to strihnúť k Jasovskej pešo). Ešte by som volil príp. kombinácie : 205+(na ASMN)88, 212+(na Kollárku)80, 205/212(na Saleziánoch)+68, 39+(Zochova)+93
Reakcia na: Mike #165681:
Som zásadne proti, uprednostňujem značky BMW a Porsche ? .
Reakcia na: Mike #165689:
Aj motyka obcas zadunci ?
Reakcia na: Technopol #165685:
Bohužiaľ tých príspevkov s 0vou výpovednou hodnotou tu prudko pribúda od rozličných užívateľov a naopak u no.ev.di. sa z času na čas obiavia príspevky, ktoré aj majú hlavu a pätu a sú rozumné.. ako napr. "#165684". ?
Reakcia na: djspek #165680:
od cca 13.30 do 20.00 premávala linka H3 v 15 minútových intervaloch. ak bol rozdiel medzi spojmi 20 minút tak preto že jeden vodič meškal 5 minút. Ale počas tejto doby sa, pokiaľ viem, linka H3 nijakými spojmi neposilňovala.
A po skončení večerného zápasu pochybujem že si (ste) čakal(i) na H3 20 minút. Resp. ok, 20 minút to mohlo byť od skončenia zápsu. Ale koľko to bolo od výjdenia prvého fanúšika. A väčšina ľudí možno vyšla zo štadiónu, prišla na zastávku a hneď ( = do 3 min.) im to išlo.
Keď je na Trnavskej fronta cca 15tich vzozov prichystaných na linky 21 63 93 95 H1 H2 H3 H5 v rôznom poradí ťažko určiť čo má kedy ísť, VŽDY sa garantovane môže ozvať cestujúci, že čakal na ten "svoj" spoj až xy minút (niekomu sa môže zdať veľa 15, inému 30).
S tými "várkami" som to celkom nepochopil, nikto nepustí kĺbak na taký exponovaný smer keď v ňom budú plné povedzme iba všetky miesta na sedenie, ale čaká sa kým sa naplní, aj keď dispečer vie, že tam napr. stoja ďalšie 2 vozy prichystané na H3. Z hľadiska organizácie je lepšie tam pustiť voz keď je už plná zastávka a ľudia nastúpia voz odíde.
Nehovoriac o tom, že ak si(ste) bratislavčan, alebo máš(máte) aspoň základný prehľad o tom čo chodí na Tvoj (Váš) daný smer, pouvažujem nad všetkými reálnymi alternatívami (na ŽST Petržalka išla od zimáku aj posilová 93, kde boli pokiaľ viem tiež minimálne 2 vozy). A jazdná doba tej 93 tam nemohla byť až o toľko dlhšia, že by niekto znalý pomerov vypustil 93, lebo mu pôjde H3... jedine šotouš (fanatik). ? ?
Reakcia na: Mike #165681:
Budem sa musieť íst na tú organizáciu pozrieť. Osobne si však myslím, že dispečer vie, koľko spojov ktorej linky môže vypraviť, takže nemôže byť problém po naplnenní voza na cca 80-90% kapacity ho poslať preč a nechať pristaviť druhý. Prípadne megafónom usmerniť cestovania chtivých cestujúcich, že hneď pôjde aj ďalší spoj, aby sa nervali hneď do prvého.

Re #165683 no.ev.di.:
1. L78 nepremáva cez víkend
2. na L98 môžeš mať presne ten istý problém ako na H3
3. Kľudne sa ti môže stať, že poslednú L95 nestihneš
? navyše to trvá o dosť dlhšie
4. viď bod 2
Čiže, treba lepšiu organizáciu H liniek a všetci budú spokojní.

Mimochodom, kombinácia 67/78/87 (87 z Čiližskej?)+E trvá v rannej špičke dlhšie ako L75. (ale to len pre info) ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement