Keďže si v roku 1989 bol maximálne tak v kočíku, tak vieš GUWNO o tom, ako vyzerala taká vrátnica ChZJD, ZŤS, Matadorky alebo Slovnaftu, čo sa počtu bicyklov týka. A čo sa týka toho, kedy sa dá a nedá jazdiť na bicykli, doporučujem navštíviť Nové Zámky, Piešťany, Hlohovec...
Keďže tvoj rozhľad po svete je obmedzený Brnom, Žilinou a Google Maps, doporučujem ti, aby si aspoň vygooglil fotky predstaničného priestoru trebárs pred Amsterdam Centraal
Ako príklad by som dal asi Bernolákovo a Ivánku pri Dunaji, kde veľa krát stretávam chodzov aj cyklistov na Seneckej ceste. Kým z bernolákova do Ivanky je už vybudovaný cyklochodník (a nie pseudocyklochodník) tak z Ivanky do BA sa inak ako po ceste I. triedy dostať nedá. A verím tomu že tento úsek by bol dosť využívaní. Aspoň minimalne na prestup na MHD na Zlatých pieskoch, kedže situácia od semaforov pri Metre je ráno poväčšinou veľmi biedna.
Určite nebude nikdy chodiť z Dlhých Dielov toľko ľudí, čo z rovinatých oblastí mesta. Ale koľko by mohlo byť, ťažko povedať, lebo jeden zo spôsobov ignorancie cyklistickej dopravy je jej nezahrnutie do sčítaní dopravy, takže nemáme presné čísla ani o súčasnom stave.
A ako písal Valec, nie je cieľom, aby na bicykli jazdili všetci a za každých okolností, ale to, aby tí, čo jazdiť chcú, mohli jazdiť bezpečne, plynulo a v rozumnom čase jazdy.
to máš pravdu, že na to niesú podmienky a tak ani ľudia nemajú motiváciu používať bicykel. Ale koľko % ľudí by takúto dopravu využívalo? Neviem si predstaviť, žeby každé ráno šiel pelotón z Dlhých dielov ?
A chceš mi snáď tvrdiť, že tam kde nemajú miesto na prezlečenie sedia zamestanci v zime v kabátoch? No ja som už teda pracoval všelikde, ale všade miesto na prezlečenie a nejaká skrinka na osobné veci bola. Možno s výnimkou nejakých pouličných stánkov, ale nepredpokladám že tam by pracoval niekto v obleku.
A už druhá vec je, že nie každý MUSÍ chodiť do práce na bicykli, vraví sa len toľko, že keby ľudia chceli (a to bez ohľadu na to, či by to bolo 1% alebo 35%), tak na to nie sú vybudované podmienky.
No, v stredu a vo štvrtok minulý týždeň som bol v robote (už z domu) na bicykli v saku a košeli s kravatou ? Rád by som nosil len príručnú tašku, ja musím vláčiť celý notebook... Základom je mať na normálny mestský bicykel, so zakrytovanou reťazou, košíkom na tašku, vzpriameným sedením a pod., potom ani oblek alebo opätky nie sú problém.
ibaže nemajú v každej práci šatne pre stovky zamestnancov a niekde nemajú miesto na prezlečenie vôbec. Navrhoval by som ten ošiaľ s cyklistikou brať triezvo a netváriť sa, že lepšie cyklotrasy odbremenia cesty od IAD, lebo gumokolisti auto tak ľahko neopustia a ak, tak iba keby MHD ponúkala lepší štandard. Až nebudú ľudia chodiť z práce vypľutí jak handry, že im ostanú sily na bicykel, tak potom. Otcov kolega je veľký cyklista, na bicykli prešiel celé Slovensko aj kus Európy, ale do práce cestuje proste MHDčkou.
Nikde nie je napísané, že tí tebou vymenovaný v tom obleku, resp. na opätkoch musia ísť hneď z domu na bicykli (aj keď to, že ty si takých ešte nevidel je iná vec), kľudne sa predsa môžu v práci prezliecť/prezuť ako množstvo iných ľudí. Ty tiež isto nechodíš vo VW montérkach už z domu. ?
ibaže ak niekto ide s príručnou taškou do práce a v saku, košeli s kravatou, tak už ho "vidím" ako pôjde na bicykli, alebo ženy v topánkach s opätkom ? cyklochodníky treba, nejaká prehnaná požiadavka na mesto to rozhodne nie je, však bezpečný pohyb treba umožniť aj cyklistom, ale rozplývať sa o ceste bicyklom z/do práce je mierne prestrelené. Pokojne by sa dalo argumentovať tým, že stav a dĺžka cyklotrás v meste je nepostačujúca, ako aj potrebou zabezpečenia bezpečnosti cyklistov pri akomkoľvek presune (či už práca, škola, nákup, rekreačné účely).
"v našich podmienkach to dopadá tak, že sa najskôr rieši MHD, na ktorú nie sú peniaze, a cyklistická doprava, ktorá stojí výrazne menej sa potom nerieši vôbec, pretože sa najskôr musí riešiť MHD "
A ešte pred tým sa rieši IAD a keďže na to nie sú peniaze, nerieši sa ani MHD ani cyklistická doprava.
Re #165300 Andy: "pri bežnej rýchlosti bežne nespotím"
Podľa toho, čo je to bežná rýchlosť. Ja sa pri tých 30kmh dokážem spotiť relatívne dosť. Ešte že úsek kde viac menej musím ísť tak rýchlo má len cca pol kilometra, takže následne pomalšou jazdou a sviežim ranným vánkom chladím organizmus. Ale keďže ráno chodievam z domu čistý, tak smrdieť nemám prečo (keďže samotný pot nesmrdí).
Bezva řešení bezdovomectví. No ještěže to neřeší S499, ten by použil na "úklid" nepohodlných možná cyklon B. Ve Švédsku by tento problém vyřešili následovně. Byt, práce, školy. Ale ve zdejších zeměpisných šířkách se to řeší odsunem pod jiný most. je ostudné, že v době "letů na Mars", ipodů apod. je problém řešit takovýto triviální problém.
Keby každý človek, ktorému to trvá do práce do 20 minút, išiel v prijateľnom počasí na bicykli, tak v tej MHD bude väčšinu roka o polovicu viac miesta a peniaze ušetrené na liečbu polovice civilizačných chorôb sa môžu dať na údržbu cyklotrás
Parkovanie sa dá riešiť proste stojanmi pri vrátniciach firiem alebo niekde v budove, nič nerealizovateľné. Keby sa tam dala nejaká tá kamera, ani by sa nemuseli kradnúť. Navyše ak by bolo bicyklov veľa, nikto by nemal záujem ich kradnúť. Veď ani teraz sa už nekradnú bicykle tak ako v 90. rokoch.
Inak keď sme pri tom, mne osobne momentálne nerobí problém neexistencia cyklochodníkov (tie pomaľované prekážkové dráhy v Ružinove nie sú cyklochodníky), tých 15 minút to prežijem aj kombináciou jazdy po chodníku a po ceste, ale problém je práve tá nemožnosť normálne parkovať s bicyklom pri firmách, úradoch, obchodoch atď.
A čo sa často spomína, že sa nieje v práci kde osprchovať.. Tak tá požiadavka je riadna blbosť, na bicykli sa pri bežnej rýchlosti bežne nespotím o moc viac ako sa spotím pri behu na trolejbus, a nikdy som kvôli tomu nesmrdel. Proste to sa používa ako výhovorka, prečo sa to nedá.
Ja chodím z druhého pásma na bicykli do centra Na bicykli mi to trvá 35 minút, MHD presne toľko isto (ale len v ideálnom prípade, v prípade problémov to MHD trvá dlhšie ) Výhodou je aj to, že na bicykli narozdiel od auta/MHD nemusím ísť po hlavných ťahoch, čiže je to príjemné prebranie do nového dňa. ?
Problémom pri uprednostňovaní riešenia MHD pred riešením cyklistickej dopravy je to, že v našich podmienkach to dopadá tak, že sa najskôr rieši MHD, na ktorú nie sú peniaze, a cyklistická doprava, ktorá stojí výrazne menej sa potom nerieši vôbec, pretože sa najskôr musí riešiť MHD
Parkovanie: záber plochy na parkovanie bicyklov je väčší ako pri MHD. Ale menší ako pri IAD. U nás v robote máme v podzemnom parkovisku parkovanie pre cca 12 bicyklov na ploche veľkosti jedného parkovacieho miesta pre auto. Riešenia existujú - veľakrát napr. využitím priestranstva v garáži, ktoré už nie je možné využiť na parkovanie áut, alebo aj redukciou parkovania pre automobily - na mieste pre jedného človeka zaparkuje desať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023