Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #163919:


Je zaujímavé sledovať ako interpretuješ vyjadrenia iných diskutérov. Keď som tu včera napísal, že Japonci určite nie sú hlúpi a majú svoje dôvody, kvôli ktorým uprednostňujú krátke busy, tak si ma hneď obvinil, že používanie kĺbových autobusov pokladám za ekvivalenciu hlúposti. To som nikdy netvrdil a ani teraz netvrdím.

Ale k veci. Chcel si konkrétne dôvody používania krátkych autobusov v Japonsku, tak tu sú:

1. Systém spoplatnenia MHD je iný - platí sa podľa počtu prejdených zastávok priamo vodičovi pri vystupovaní prednými dverami. Pri dlhších vozidlách by tento systém nefungoval.

2. Japonci majú všeobecne problém s priestorom, a to platí aj o ich autobusových zastávkach, ktoré sú dosť krátke. Dva kĺbové autobusy by sa tam naraz jednoducho nevošli. (Tento problém máme aj my napr. pri starom rozhlase v smere do Petržalky, ale aj inde.)

3. Japonskí cestujúci (podobne ako tí naši) sú radšej, ak im príde krátky autobus raz za 5 minút ako dlhý raz za 10 minút. No a prepravca sa im snaží vyhovieť... (A hlavne si to môže dovoliť, lebo príjem z cestovného je oveľa vyšší ako u nás a cena nafty aspoň o tretinu nižšia.)
Reakcia na: 810zssk #164003:
"BS100 je rozhodne lepsie ako EMTrest palubaky."
Predpokladám, že to hodnotíš zo svojej každodennej praktickej skúsenosti s oboma systémami, nie len zo skúseností s kreslením si v gBUSE.

S trolejbusovými traťami to súvisí tak, že minule tu niekto spomínal, že sa tie € peniaze mohli radšej na ne, než na palubáky a označovače použiť. ?
Reakcia na: no.ev.di. #164007:
Laicky povedané (ak niekto vie presnejšie technické informácie, prosím o doplnenie ? ) sú to automatické "pľúca" priestoru pre cestujúcich, ktoré reguluje autobus sám. V priestore vodiča si vodič môže klimatizáciu vypnúť/regulovať, u cestujúcich sa zapína automaticky hneď po naštartovaní vozidla a je riadená čidlami podľa teploty prostredia. Preto sú aj okná v polohe ,zamknuté,. Vzduch (teplý, studený) fúka spoza stropnej krytiny popri oknách, bez možnosti regulácie cestujúcimi, ako je napríklad v moderných klimatizovaných diaľkových autobusoch, kde sú nastavovacie klapky, ktoré si pasažier nastavuje/ zatvára sám a vodič reguluje teplotu a intenzitu fúkania. Jediný fukar, ktorý je viditeľný a dá sa zavrieť, je na strope pred prvým pravým dvojsedadlom.
Toto uvádza domovská stránka: http://www.mercedes-benz.sk/vozidla/autobusy/linkove-autobusy/capacity/komfort/klimatizacia

Ak vie moje vysvetlenie niekto technicky upresniť, budem vďačná. ?
Reakcia na: no.ev.di. #164007:
Google!
Reakcia na: Z #163999:
utešovať sa porovnaním akéhokoľvek vozidla čo je vyrábané po roku 2003, že :"je to lepšie ako KarosaB7xx/Ikarus4xx" je teda sakra mizerná cena útechy. Porovnával by som iba ak tak vzájomne to čo sa dnes vyrába. To, že čo dnes výjde zo závodu má byť lepšie ako to čo bolo predtým by mala byť samozrejmosť, ak to tak nie je, tak ruky od toho preč.
Zaujímalo by ma ale čo je ten "centrálny klimatizačný obeh"? Je to nejaké špeci vyhotovenie klimatizácie, či čo? Možno trepnem od veci ale podľa mňa klíma v SORe je na prd, lebo fúka priamo na ľudí prúd studeného vzduchu, čo má rovnaký efekt ako keď človek stojí v prievane a vieš čo sa stane človeku ak stojí v prievane. ?
Reakcia na: ufo #163987:
Za toto by ludom mali brat aj rodny list.
Reakcia na: Mike #163981:
Teraz dufam zartujes?? O dotyku sa este mozne ako-tak bavit, ale snad mi nechces povedat, ze plnofarebny displej je vyhoda.
no.ev.di. : upresnenie "cúvania". Aby som Ťa ešte uviedla na správnu mieru: veta s cúvaním bol slovný zvrat, používaný medzi profesionálnymi vodičmi. S linkovými autobusmi sa v premávke cúva minimálne. Slovný zvrat sa používal v zmysle, ak niekto tvrdošijne obhajoval niečo, s čím nemal praktické skúsenosti, bolo mu jednoducho povedané, aby to netvrdil, keďže profesionál má viac nacúvané ako dotyčný najazdené dopredu. Táto poznámka nemala byť na zneváženie, možno skôr na zamyslenie - prípadne na jemnú korekciu niektorých svetáckych vyjadrení. Ďakujem za pochopenie. ?
Reakcia na: Valec #163979:
BS100 je rozhodne lepsie ako EMTrest palubaky.

A ako to preboha suvisi s tbus tratami?
Reakcia na: Valec #163977:
Aj CapaCity su lepsie ako SOR, ale to neznamena, ze bol dobry napad ich kupit.
Reakcia na: Valec #164000:


To som rád, že má. A existujú aj invalidní dôchodcovia bez preukazu ŤZP?
Reakcia na: JeJe #163998:
Ak má preukaz ŤZP, tak má.
Reakcia na: no.ev.di. #163997:
Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
Reakcia na: AAA #163993:


Vie niekto ako je to s invalidnými dôchodcami? Má napr. 40-ročný invalidný dôchodca dopravu zadarmo? Dúfam, že áno ...
Reakcia na: Z #163988:
aký má súvis rozhodnutie dopravcu čo bude kupovať s tým, že si s ním cúvala? ?

Re #163991 tbus: fakt zaujímavé... čiže budeš mať klbáky 5 dní v týždni vo vozovni iba tak odstavené, hej? ? už dakto navrhoval, že Trnava by mala mať klbáky a zotreli ho s tým, že je to blbosť aby iba kvôli špičke počas školského roka, kupovala SAD TT klbák, keď im bude mimo špičky a cez víkendy stáť. Moc vymýšľaš ? stačia kĺby, iba zlepšiť interval. Až bude interval s kĺbami 3-4min, potom hovor o nasadzovaní dvojklbákov.
Reakcia na: no.ev.di. #163985:
Figu vieš tak ty. A čím ďalej tým viac ľutujem, že sa príspevky od teba a reakcie na ne nedajú skryť, lebo mám aj inú robotu, ako tu čítať každý deň 100 príspevkov, z ktorých je 80 o tebe.
Reakcia na: AAA #163993:
Upresňujem: pod slovíčkárením som myslela dôchodca 69 a dôchodca 70+. ?
Reakcia na: Joyki #163933:
Možno logickejším ťahom (obsluha Šafka) by bolo dočasné nahradenie 210 a-busom s trasou Šafko - Dostojevského rad - Karadžičova - Račko - stanica.
Reakcia na: Z #163898:
Čo je slovíčkarenie? Jednoducho toto cestovanie zadarmo na základe dovŕšenia veku je absolútne neadresné. Človek s minimálnou mzdou, ktorý poctivo pracuje a má čistý príjem nižší ako dôchodca musí platiť a dôchodca nemusí? A presne ako ti povedal Valec, nijakú inú službu nemá dôchodca zadarmo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.