Reakcia na: no.ev.di. #162407:
Pozri, sólo šukafón je v princípe na draka, pretože zoberie cca toľko ľudí, čo autobus, a stojí výrazne viac - vďaka poplatkom za dopravnú cestu a druhému členovi personálu. Zmysel udržiavať premávku takejto trate má tam, kde1. je dostatočná nákladná doprava, takže trať treba udržiavať a je priaznivá poloha zastávok, aby ľudia nemuseli chodiť z dediny kilometer na zastávku, alebo
2. chýba súbežná cesta (napr. Handlová-Horná Štubňa), alebo
3. ak ide o technickú pamiatku, ktorú chce štát zachovať (Pohronská Polhora-Tisovec - ale v takomto prípade treba hľadať aj iné zdroje financovania - napr. z kultúry).
Inak je to tak, ako píše Laminátka: ak niekde jazdí nákladný "vlak" v podobe rušeň+služobák+jeden vozeň dvakrát do týždňa a kapacitne postačuje sólo šukafón, treba zastaviť dopravu a trať zrušiť.
no.ev.di.
Re #162404 AAA: ako to rieši štát a kraj? robia niečo preto aby v tom bol nejaký systém? Nie. Iba každý rok by škrtali v GVD, ktorý nevedia normálne spraviť a potom to vyzerá nepoužiteľne pre cestujúcich, tak sa prihrávajú cestujúci SADkám a zo železníc ich vyháňajú.