Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #162212:
Ak by sme chceli zaviesť podobne jednoduchý systém linkovania ako je v Petržalke, v celej BA, žiadalo by si to prekopať nielen Lamač, ale aj eliny na 1 jednu linku na radiálu a podobne aj trolejbusy. Myslím, že tu zatiaľ nie je atmosféra na radikalizmus ?
Reakcia na: Mike #162211:
jak som písal pre AAA, tak ja som sa bál siahať na L37, ale keby jej seknutie po Patrónku, príp. Tesco Lamač, kde by sa točila predĺžená L204 neprekážalo, tak OK ? bude fajn ak sa podarí postupne troleje od Pražskej natiahnúť cez Brniansku aspoň po Tesco Lamač a tiež to rozšíriť v Trnávke.
Reakcia na: AAA #162208:
dobrá otázka prečo to tak s L63 je, no zjavne šiel po nej dopyt smerom nahor, keď sa na nej zaviedla aj premávka mimo špičky. Čo sa týka tej nosnej L30 pre Lamač v i=5/10/6//10, tak som rád, že sme sa dohodli. Nehovorím, že mám výhradne iba ja pravdu, no cestujem cez Patrónku často, dakedy tam strávim aj hodinu, že si spravím prieskum ako jazdia linky tadiaľ. A priznám sa, že som sa veľmi bál dotknúť sa L37, že ako by ste na to reagovali, ale ak je podľa Vás úplne ok, že by L37 bola nahradená nosnou L30 a skrátená by bola po Patrónku či Tesco Lamač, tak nech je tak. ? Ďalší dotaz ale by som mal na riešenie výpadku v kapacite na úseku trasy L63 kde navrhnutá nosná L30 nepremáva. Niekto tu hovorí o kĺbovej L204, no treba mať na pamäti, že L204 premáva cez Kramáre, čo by bola oproti L63 zachádzka + by bolo zrušené spojenie Valašská - Kramáre (toto nemám zmapované ako jazdia ľudia na tomto úseku L204). V prípade odklonu kĺbovej L204 cez Pražskú (čo by bolo lepšie) by sa muselo posilniť niečo na Kramároch, najpravdepodobnejšie L212.

Čo sa týka L82 tak to bola šialená obchádza pri ceste z Hl.st do Petržalky. Najlepší smer pre cestovanie do Petržky z Hl.st. je cez Nový most, najideálnejší a najpriamejší by bol smer Hl.st. - Štefánikova - Nám.SNP - Starý most - Petržalka ... ako by povedali Česi "bejvávalo", chýba trať na Štefánikovej, ale dosť nostalgie... L82 skôr mala slúžiť ako spojenie oblasti Kapitulského dvora, Starej Petržalky, Viedenskej cesty so Starým mestom a Nivami. Jej ďalšia funkcia bolo spojenie Hl.st. s Nivami, avšak tam bola duplicitne s L201 v dlhom úseku a interval bol nejak od 15 do 20min myslím, takže preč s ňou. Cestovať s tým na Hl.st. z Petržky mohol ozaj iba vôl, lebo to bola obchádzka a okrem toho cez Starú Petržalku chodila na Hlavnú stanicu aj L81 s lepším intervalom a bez zachádzky.
Reakcia na: no.ev.di. #162200:
V Petržalke je príklad ako by mali vyzerať nosné linky. Trasa čo najpriamejšia najrýchlejšia a hustý interval. Jasné že by to malo byť podložené dopravným prieskumom zo Segnárov, ale aby každých 5 min. v RŠ (obojsmerne) zachádzal autobus s 40 ľuďmi 3 min. niekam mimo trasu, kde v priemere do každého spoja nastúpi max. 1 človek...
A prečo pod most? No tam by nahradila 37, ktorá by išla iba po Patrónku, resp. by bola zakomponovaná do BID spolu s linkou do Mariánky.
V 21. storočí ťahať novú nosnú autobusovú linku priamo do centra... to si myslím (a dúfam) že v Ba nikdy neprejde.
63 viem že sú kĺbaky, v špičke majú svoj význam, lebo to zabezpečuje spojenie Patrónka - Šancová - Trnavské mýto - (Bajkalská), ktoré je dnes podľa mňa dokonca nedostatočné. Ale to by skôr chcelo tú kĺbovú 204, ktorá by išla už obojsmerne cez Patrónku a na Voj. Nemocnicu
Reakcia na: no.ev.di. #162200:
A k tej 63. Ako protiargument, prečo donedávna tá linka premávala len v špičke, zatiaľ čo 30 (26) pod ten most premáva desaťročia.
Reakcia na: Peon #162199:
Musim sa opravit. Vtedy to bola este L48,ktoru takto rozdelili a nie L51 ako som pisal. Takze dost davno.
Pred precislovanim chodila do Mierovej Kolonie L68 ,kde sa aj tocila.Bol tam 20 min.int. s dierami na prestavku.
Reakcia na: no.ev.di. #162200:
Ako som už povedal, mne vadí najmä to, že stále niečo riešiš bez podkladov. Tie tvoje "merania" mi pripomínajú jeden článok v časopise, čo si hovorí dopravný a odborný, kde nejaký inžinier počítal hospodársky výsledok IC vlakov. A počítal to bohužiaľ, ako ty. V KE je plná polka vozňa, v Poprade sa vlak silnejšie zaplní v ZA je vlak skoro plný, tak na 90%. A aby som mu nekrivdil, mám dojem, že odhadol koľko % je študentov. A z toho vypočítal daný človek tržbu, ktorú 1 IC vlak v nedeľu vytvorí. Hoci keď chcel robiť relevantnú štúdiu, mal ísť do ZSSK a požiadať ich o info za dlhšie časové obdobie, koľko je predaných miesteniek do daného vlaku, odkiaľ a kam sú vydané, a pod..
Reakcia na: no.ev.di. #162196:
Čo sa týka 81, už som Ruslanovi napísal. A k Lamaču, toto už vyzerá celkom rozumne. Aj keď imho, tieto tvoje zmeny a reorganizácie od stola, aj tak podľa mňa nemôžu byť dobré. Ale pokiaľ poznáš výsledky dopravných prieskumov, tak beriem späť. ?
Reakcia na: Ruslan #162195:
82 bola dobrá pokým chodila na stanicu.
Reakcia na: derik #162202:
Keby tam aspoň chodník pre chodcov urobili, keď sa všetci odvolávajú na toto priecestie, že sa dá tadiaľ prejsť peši na Trnávku.
Reakcia na: Vladimír #162203:
Úplne súhlasím, k budu 2 len dodám, že súčasná L83 na 90% pokrýva nostalgickú L81. Na Záporožskú sa dá pohodlne dostať prestupom z L93 na L80 a toto má lepší interval ako nostalgická L81.
Reakcia na: Ruslan #162195:
Oukej, tak mala cez víkend 15, nie 20... Lenže pointa je v tom, že v roku 2005 bolo treba hľadať úspory a tie sa našli v racionalizácii namiesto plošného škrtania spojov.

Takže:
1. Veľká časť Petržalčanov ani po piatich rokoch nepochopila, že alternatívou súčasného CP nie je pôvodný CP, ale pôvodné linky s ešte zhoršenými intervalmi.

2. Bavme sa o intervaloch, bavme sa o prekladoch, bavme sa o nadväznostiach, len už konečne upustime od nostalgickej spomienky na nejakú L81, v ktorej trase dnes okrem jednej jedinej zastávky jazdí L83!
Reakcia na: Mike #162198:
To by sa obyvatelia Segnárov "potešili" - 23 a hlavne 38 majú neatraktívny interval a cestovanie do centra mesta či na opačný koniec mesta by bolo pre nich veľmi komplikované.

Okrem toho, ako ty určite vieš, cez víkend je chrono na 23-ke veľmi natesno. Už teraz ten jeden voz odjazdí 60-minútový interval len tak-tak; vodič sa "točí jak na kolotoči"..
Reakcia na: Mike #162198:
dík za upozornenie na int. L86. Pozri si ale, ako dnes chodia L30 a 37 "vyťažené" v úseku Patrónka - Nový most. Nehovorím, že je to na zrušenie, či oslabenie, no zaviesť tam jedinú nosnú linku pre Lamač a ešte k tomu tam držať aj L37 je od veci. Ako hlavný prepravný prúd pre Lamač by som bral smer Pražská - centrum. Keď sa na Lamač potiahnú troleje môže sa spraviť t-busová linka Lamač - (Segnáre) - Lamačská - (Tesco Lamač) - Patrónka - Pražská (využije sa tak trať Brnianska - Hroboňova) a linka bude pokračovať po Štefánikovej na Kollárovo nám. kde bude končiť v centre a tak bude mať Lamač spojenie s centrom, aj možnosť prestupu na električkové linky (ktoré sa dúfam dovtedy podarí znormalizovať).
Ešte by som rád poznal dôvod z akého by ste na tomto DF preferovali v prípade, že by mala existovať jedna jediná nosná linka pre Lamač, linku práve pod Nový most namiesto linky 63 kde asi nejazdia kĺbové vozidlá len tak pre nič za nič. A tiež asi by boli klbáky na L30 keby bola tak strašne vyťažená a nie na L63, takže odhadujem, že po L63 bude aj väčší dopyt ako po L30. Čo sa týka Segnárov,že by boli obslúžené iba L23 a 38, tak ja by som to aj schválil, len čo by ti na to povedali ostatní.
Reakcia na: david1 #162179:
To fakt? V ktorom roku približne? To si vôbec nepamätám (nie som z tej oblasti). Teda keď išla 58-ka na Nobelovu, tak na Mierovú kolóniu (príp. až na Technickú) nepremávalo dočasne nič?
Reakcia na: no.ev.di. #162196:
Len opravím, 86 nikdy nemala v rannej špičke 10 min. interval, v 2005 keď skončila bol cez šk. rok interval 12/15/12.
a k Lamaču: čo takto nosná linka č. 30 bez zachádzky na Segnáre (L23, 38) a Tesca.. (L37, 38..) ale pod Nový Most, smerom na SAV, Trnavské Mýto prestup na nosnú L21, a ideálne 204/212 ktoré by išli cez Patrónku obojsmerne.
Reakcia na: Ruslan #162195:
interval taký nemala no poviem ti osobne, že bol ten stav na riť lebo linky premávajúce z oblasti Háje mali intervaly :
L80 : 12/20/12//20
L81 : 8/12/10//15
L83 : 8/15/10//12
Cez víkendy ak mi ušlo niečo, tak to bolo teda "pocestováníčko", že ma mohlo poraziť ? Hlavne cesty na Záporožskú ma vedeli vytočiť, dnes je to s L88 lepšie až na prípady keď ju nestihnem, kvôli trochu nesediacemu intervalu keď na ňu prestupujem z L95 ? ale z Nám.hraničiarov idem kopu krát aj pešo domov, neponáhľam sa, takže to beriem ako priamy odvoz domov.
Reakcia na: Ruslan #162195:
ale aby som ti nejak objasnil ako to vyzeralo! L81 premávala spolu s linkami 78,85,92,97 po Romanovej ulici a intervaly liniek boli takéto :
78 : 8/15/8//-
81 : 8/12/10//15
85 : 12/-/15//-
92 : 20/-/20//-
97 : 12/20/12//20
Na tomto príklade vidíš, že jediné čo sa dalo preložiť boli L78+81 v RŠ, a L81 s 92 v PŠ. Dnes je obsluha Romanovej hlavne v sedle a cez víkend neporovnateľne lepšia a to, že tam jazdia iba dve linky 83 a 95, ktoré sa neprekladajú je úplne v pohode narozdiel od stavu keď tam bolo 5 liniek a chodilo to kade ako!

Stav na Jiráskovej ulici :
L68 : 6/18/8//- (expres linka, vynechávajúca zastávky)
L80 : 12/20/12//20
L86 : 10/12/12//15
L95 : 8/15/8//12-15
L96 : 8/-/10//-
Opäť na tomto príklade vidíš, že linky na všetky smery, preložiť možno tak 3 linky, aj to iba jedna dvojica v RŠ, 1 v PŠ a jedna cez víkend.

Ďalej by ma zaujímalo, že kde si bol zalezený keď tvrdíš, že tu si 5 rokov ale nikto sa ma nezastal, keď som chcel obnoviť linku. Aspoň ty AAA by si sa mohol ozvať, že to bolo tak, že aj ty si na mňa tu hromžil spolu s ďalšími prispievajucími, že som nenormálny keď chcem obnoviť L81.

Pre AAA : Tak dobre, pre tvoje "pleasure" môžem tú L63 rozdeliť na dve L63 : Lamač - Trnavské mýto a späť a L39 Avion - Rožňavská - Račianske mýto. Are you happy now? A nasral si ma aj tým, že si vôbec nereagoval na to, že kapacita sa mi znížila v Lamači iba o 25 ľudí počas RŠ, 20 cez PŠ a 10 cez S,N ?
Teraz bez irónie : Teda ak ti fakt uniká pred očami to, že zachovávam kapacitu pre Lamač a silou mocou tam chceš aspoň 6min, tak budiš. Mohla by premávať čiste iba jedna nosná linka pre Lamač, obsluhovaná sólami (aby bol kratší interval, obdobný ťah ako s L50) v i=5/10/6//10 v trase Lamač - Segnáre (každý druhý spoj) - Tesco Lamač (spoje vynechávajúce Segnáre zájdu cez Tesco, aby sa vyrovnal ich náskok voči zachádzajúcim cez Segnáre) - Patrónka - Predstaničné nám. - Račianske mýto - Trnavské mýto a späť, a L39 by premávala v trase : Avion - Galvaniho - Trnavská - Trnavské mýto - Račianske mýto v i=8/15/10//15

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.