Neexistujú, lebo tá sobotná linka Slovak Lines Express zo Serede cez Trnavu cez bratislavské nákupné centrá na AS (a späť) bola, tuším v októbri 2010, zrušená.
Mimochodom, kde sa dá v reáli cestovať dlhšie ako hodinu? (teraz nemyslím spojenia typu Ketelec - ČOV DNV) Bo ja som kamkoľvek vždy (aj bez plánovania) zvládal do hodiny (napr. aj DNV - Dolné Hony). A cez víkend do 90 minút už úplne všetko.
Nedá sa zovšeobecňovať, každý prípad sa individuálne musí posúdiť, lebo medzi cestujúcimi je všade mnoho "vychcálkov", ktorí sa snažia oblbovať. Aj cestujúci môže pomôcť, hlavne sám sebe, keď pri žiadosti o odpustení pokuty doloží svoju žiadosť o čo najviac detailov (napr. kedy prišiel na prestupnú zastávku, čo meškalo, resp. nešlo a pod.).
Hádať sa nechcem, presné znenie PP si už nepamätám. Ak je to skutočne tak, ako vravíte, tak je to + pre DPB, avšak aj tak to vždy bude stres pre cestujúceho: revízor mi dokáže, že spoj meškal len 3 min, avšak ja som mimo 20 min, lebo mi ušiel prípoj. Či aj toto sa zohľadňuje?
Pri prestupoch to tiež platí, ale ťažšie sa to dokazuje, že spoj meškal, prípadne vynechal. Treba overiť záznam z dátovej karty toho problémového spoja, je to proste trochu zdĺhavejšie. Ale viem, že sa také, pre cestujúceho úspešné prípady, vyskytli.
Povedám pri prestúpení na inú linku. Alebo mám revízorovi vo Vajnoroch vysvetľovať, že v Dúbravke 2 minúty meškala 83 a v meste zasa 4 minúty 63, preto som už 20 minút bez lístka?
A prečo by si mal cestujúci cvikať ďalší lístok, keď cestuje dlhšie, ako je uvedené na cestovnom poriadku? Minutáž na CP je smerodajná, nie skutočné trvanie jazdy !
Problém je v tom, že práve pri 60 min. CL nikto necestuje bez prestupu (hádam iba L5 má takú dlhú trasu, aj to by musela dosť meškať). A keď človek prestupuje, tak dispečer nemá moc ako zistiť, či mi naozaj predošlý spoj meškal, alebo som si cestou odskočil na café, takže tam má cestujúci proste smolu. Toto je podľa mňa prínosom zrušenia 30 min. lístka, lebo boli problémy, že hodne ľudí cestovalo 20-25 min s prestupom, pričom skrz meškanie cestovali povedzme 35 min, čiže 5 min. načierno. Bratislava je však veľká a toto by sa malo vyriešiť tým 90 min. CL po prípadnom zdražení, ako som spomínal.
Ináč jeden vodič raz vravel, že ak je nejaká mimoriadnosť v MHD (napr. 30 min. nejazdia električky), tak vtedy to revízori vedia a akceptujú. Ale ak by sa niekto hádal, že skrz zápchu meškal spoj 2 min, on nestihol prípoj a kvôli tomu cestuje 65 min. miesto povedzme 55 min, tak nemá šancu
Veď ja to robím tak isto, teraz keď študujem v Žiline a nemám tu PCL. Na cez víkend idem do obchodu, jedna cesta trvá cca 10 min, ale miesto 2x15 min. označím 1x90 min, a ešte môžem aj prestúpiť keď mi dačo ujde, prípadne ísť spoju naproti, ak mám do odchodu ďaleko.
Lenze pre teba je smerodajny udaj v CP - ak tam je uvedene BOD A - BOD B ako 59 minut a z hociakeho dovodu trva cesta viac ako 59 minut resp. 60 minut, tak to nie je tvoj problem a nech revizor napina hrud ako chce, pokutu ti dat nemoze (teda ak sa to nezmenilo)
A ked som toto nacal, plati to aj pri prestupoch? Ked napriklad meska pripoj?
"tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je..."
Ale našlo by sa takých dosť. Ja napríklad cez víkend dokážem za 90 minút všeličo vybaviť (nákupy, návšteva...).
Presne tak. Vidím to v mnohých mestách, kde si proste cestujúci kúpi lístok, ktorý je k dispozícii jeden jediný a na tento lístok sa v rámci mesta dostane, kam chce. Detto predplatné lístky, môžem si zvoliť mesačný, trojmesačný, ročný, ale viem, že keď mi lístok platí, tak sa môžem voziť koľko chcem, kedy chcem a kam chcem (narážam na nezmyselnosť 2 pásiem). A každý dopravca by mal motivovať cestujúcich práve na to, aby kupovali PCL.
Možnože to znie ako odporovanie si, ale kým zavádzanie x typov lístkov s platnosťou menej ako 60 minút by znamenalo zneprehľadnenie situácie (všetky lístky sa dajú nahradiť 60 min. lístkom), práve lístok s platnosťou viac ako 60 minút chýba - minimálne cez pracovné dni. Totiž v mmohých prípadoch sa stáva, že miesto 40 minút človek cestuje 1h05, takto by vedel, že v špičke si cvikne 1,5 hodinový lístok a nerieši.
Ak ale nechceme zneprehľadňovať tarifný systém, stačí "zneužiť" zdraženie, ktoré aj tak raz bude musieť prísť: Hodinový lístok zdražený o pripravovaných 20% (teda 0,85€) by sa mohol predĺžiť na 90 min - pre ľudí by to vyzeralo ako menej drastické zdražovanie, ale zase DPB by na tom moc neprerobil, tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je...
Neviem, co bolo v 2000, ale toto (sucasna tarifa) by nemala byt ak sa chce zaviest BID (tj 2 pasma pre mesto Bratislava).
A pre heslo "Plat len za to, co precestujes" by musel byt system, ako navrhol Drahovsky s tym "scanovanim" na pritomnost kreditiek/PCL a odratavanie centov za kazdu zastavku ?
A koľko je tam vlastne zamestnaných ľudí? Ja mám pocit, že takmer nikto, iba externí pracovníci, ktorých bohviekto koordinuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
barack40
Ak ale nechceme zneprehľadňovať tarifný systém, stačí "zneužiť" zdraženie, ktoré aj tak raz bude musieť prísť: Hodinový lístok zdražený o pripravovaných 20% (teda 0,85€) by sa mohol predĺžiť na 90 min - pre ľudí by to vyzeralo ako menej drastické zdražovanie, ale zase DPB by na tom moc neprerobil, tých ľudí čo cestujú dlhšie jak hodinu a nemajú PCL až tak veľa nie je...