v dlhodobom časovom horizonte som za tú trať... ale to musí byť až po tom, čo bude naozajsná preferencia, perfektný preklad, fungujúca BID naviazaná na električky, pevný interval a pevná sieť liniek, ktorá bude tak dokonalá ,že nebude dôvod ju (mimo výluk) meniť. Potom môžme stavať trate podobné tejto
ale ja som nepovedal, že to stavať hneď teraz keď niesú peniaze. Ty si tiež natvrdlý keď si myslíš, že ja to požadujem vybudovať behom 1-5 rokov ? momentálne mi je jasné, že financie treba dať na omladenie vozového parku a trať do Petržalky.
Kámo, s tebou sa nedá diskutovať.... stále si meleš svoje a nechceš počúvať...
ale nevzdám sa...
skúsim polopate v bodoch.
1. Tá trať nie je súbežná v pravom (teritoriálnom) slova zmysle, ale de facto obsluhuje jednu mestskú časť (Ružinov), ktorá má, podľa môjho názoru dobré dopravné spojenie. Rožňavská má dobré spojenie aj inak ako električkami + sú tam aj bus pruhy.
2. Mesto je v dlhoch. Máme málo peňazí. Ale MHD budovať treba. Kam investuješ peniaze? Vyber z nasledujúcich možností
a) trať do Petržalky
b) modernizácia a zefektívnenie súčasného systému
c) výstavba trate, po ktorej nie je dopyt
žiaľ, eldorádo ani Oslíka Otras Sa nemáme
3. V Brne to tak majú, pretože Brno je hlavné mesto MHD v Česko-Slovensku. Keby sa u nás každý rok postavil aspoň úsek 2 zastávok električkovej trate, už sme mohli mať električku na každej ulici aj my...
žiaľ v BA sa len sníva, o VAL metre, o dvojsystémových električkách o vlakoelektričke, o vlaku na Nivy v plytkom tunelY
tie trate by boli súbežné? na to si kde došiel? Chceš povedať, že akonáhle ak by sa vybudovala električková trať na Rožňavskej, tak by ľudia stratili záujem o MHD v danej lokalite či čo? Len pre tvoju informáciu ti uvediem príklad z Brna kde sú trate smerom na sever od seba fakt vzdialené 600-800m! A síce jedná sa o trate na Technologický park - Královo pole/Řečkovice = 725m (merané po spojnici t-bus 30), a potom 4 trate na smery Lesná - 705m - Štefánikova štvrt - 720m - Maloměřice/Obřany - 1100m - Stará osada,obratisko - 890m - sídl. Juliánov, - 1125m - trať na Líšeň. (merané po spojnici t-bus 25+26) Človek ktorý žije medzi jednou z dvojíc radiál prejde max. 350-500m a je pri jednej alebo druhej trati do centra! Keby z centra BA šli trate na Račiansku, Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Pražskú a Karloveskú a Gagarinovu bol by to ideálny stav za ktorého by sa podarilo obslúžiť električkou všetky vyťažené smery. Avšak tri radiály stále chýbajú. Pre zaujímavosť vzdialenosti našich troch západných radiál : Račianska - 1km po Riazanskej - Vajnorská - 620m po Bajkalskej, 1040m po Tomášikovej - Trnavská cesta - 660m po Bajkalskej a 1351m po Tomášikovej - Ružinovská - 880 cez Bajkalskú a 860 po Tomášikovej - Gagarinova. Keby sme mali vybudované električkové trate na dané smery ako som písal, nešlo by o žiadne zbytočne súbežné trate ale normálne hustá sieť akú majú mestá kde je električková doprava nosným systémom MHD. Uvedom si aj to, že ak tie trate predĺžiš zo ZP do Vajnor, či Dúbravky do novej štvrte bude treba vybudovať aj nové trate v centre a nové trate pre variáciu spojení inaK ľudí do električky nedostaneš.
ad 3.: no je predsa jedno či to platí mesto alebo jeho teda mestská akciovka DP, niekto to zaplatiť musí, ja tu výhybku naozaj nepovažujem za neriešiteľný problém,
ad 5.: hlavne že dnes 2, 4 a 8 dva krát dávajú prednosť na neriadenej križovatke pritom idú 2 krát z vedľajšej odbočujú (z I. Karvaša a na Špitálsku) a ešte z Radlinského odbočujú doprava ? to je zrýchlenie keď všetky tri električky stoja na Vazovovej, Floriánskom nám. a STU, medzi ktorými sú krátke vzdialenosti.
už som ti písal, že si myslím, že ak budú financie, budú INÉ priority v oblasti električiek, ako budovať pararelnú trať...
.
Predstav si spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov 5 poschodovej bytovky s výťahom, ktorí majú k dispozícii spoločný účet, kde si šetria. Čo myslíš, postavia si za peniaze nový druhý výťah, ak by sa starý pokazil, alebo ich investujú do niečoho lepšieho? hm?
ale aký by malo zlyhanie električky na Vajnorskej vplyv na električku na Rožňavskej mi povedz? Práve o tom to je, že ak by na Vajnorskej sa niečo stalo, tak by mohli ľudia na Zlatých pieskoch využiť električku cez Rožňavskú. Takže električka na Rožňavskej nielenže by kapacitne kryla vyťažený smer kadiaľ idú linky 39,53,61,63,204 a 205, ktoré by mohla kompletne nahradiť (asi sa ti dvihla žlč, rozumiem, ale môžem vysvetliť a ukázať ti plán obsluhy Trnavskej, Ivanskej cesty, Trnávky a Galvaniho ?, stačí povedať). Navyše električka je ešte kapacitnejšia. V prípade zápchy na Trnavskej či nejakého podujatia na Slovane, je to na cestách v okolí horšie, zatiaľ čo električka by mala cestu voľnú bez obmedzení. To neznamená, že roky sa v tom páse nič nebudovalo a nič neplánovalo, že ho necháme tak, kým nám ho nejaký dopravný antitalent nezaberie pre IAD ? aby sa nestalo, že si budeme o 20-30 rokov búchať hlavu o stenu, ako sme sa nechali o to miesto pre električku osrať, rovnako ako v prípade možnosť stavby električky do Vrakune cez Prievoz alebo od Astronomickej kde nie je kade trať postaviť!
Zdravim,
viete niekto kam odvazaju vyradene autobusy? Totizto, rad by som sa ujal zachrany 4400 (2412) ak by to este bolo mozne. Ak sa medzi Vami niekto taky najde, milerad uvitam Vasu pomoc. Tym vozom som niekolko rokov zivota chodieval denne do skoly a domov a takyto osud je smutny. Za akekolvek info dakujem. Prosim ak by ste ma kontaktovali na mail: peterchen@azet.sk.
Este raz dakujem.
Otázka k článku "Návrh osobitného pruhu pre autobusy SAD ...":
Šamorínska ul. bola zjednosmernená pre SAD, zatiaľ čo pre IAD bola ako tranzitná znemožnená v oboch smeroch? Nemohla pre SAD zostať ako obojsmerná?
Mňa totiž nedávno prekvapilo, že prímestský bus Slovak Lines do Šamorína išiel ako 79-ka smer Lieskovec po Mramorovej ul., kde má aj zastávku neďaleko križovatky so Šamorínskou ul. (nechodievam tade). "Pekná" nadchádzka, to BSK prepláca vzkm navyše?
Ale späť do Bratislavy išiel prímestský po Šamorínskej ul. Keďže tam nie je fyzická zábrana, neporušujú to "autisti"? Sú tam niekedy aj policajti?
1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).
2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.
Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.
Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.
Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....
V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
Šamorínska ul. bola zjednosmernená pre SAD, zatiaľ čo pre IAD bola ako tranzitná znemožnená v oboch smeroch? Nemohla pre SAD zostať ako obojsmerná?
Mňa totiž nedávno prekvapilo, že prímestský bus Slovak Lines do Šamorína išiel ako 79-ka smer Lieskovec po Mramorovej ul., kde má aj zastávku neďaleko križovatky so Šamorínskou ul. (nechodievam tade). "Pekná" nadchádzka, to BSK prepláca vzkm navyše?
Ale späť do Bratislavy išiel prímestský po Šamorínskej ul. Keďže tam nie je fyzická zábrana, neporušujú to "autisti"? Sú tam niekedy aj policajti?