P.S.: Nenastala náhodou zmena aj v tom, že na L96 cez pracovné dni jazdia kĺbové SORky? Nejak síce nestretávam L96 často, ale cez pracovné dni som tam v poslednom čase nevidel iný voz ako SOR NB 18, iba cez víkendy som tam narazil na Solaris.
Chcem dodať k L20 a 22, že na nich bol interval v rannej špičke predĺžený na 12min práve z dôvodu, že boli na ne nasadzované autobusy SOR 10.5BN, kedy prvý krát DPB aj priznal, že tieto autobusy nemajú štandardnú kapacitu 12m vozidiel a pristúpil na skrátenie intervalu. Po čase však na L20 a 22 začal nasadzovať klasické 12m vozidlá, čím šla kapacita hore. To už či tam 10.5BN postačujú neviem posúdiť. Ak niekto vie, nech napíše ?
no napr. ja som si musel minuly rok kartu vymenit, lebo uz sa vraj nedala predlzit. a to mohla mat tych 5 rokov a jej stav bol skoro ako nova ? ale nebola to karta vydana DPB ale univerzitou, tak mozno v tom bol problem...
Nie, ak je karta v dobrej kondícii, na predajnom mieste ti jej platnosť automaticky predĺžia (dokonca si to ani pýtať nemusíš). Tá platnosť, ale to sa mi len marí, tak to ber s rezervou, je len jej garantovanou životnosťou.
Návrh možno zaujímavý čo sa týka organizácie priecestí cez E trať, ale narážajúci na fundamentálny problém, ktorý ho nekompromisne stavia do roviny utópie: Vieš si predstaviť cestujúcich o paličke, prípadne mamičky s kočíkmi, ako pobehujú niekoľko desiatok metrov po nástupišti do tretieho či štvrtého vozidla v poradí? Ja veru nie...
Nech je prestupný terminál akokoľvek veľký či frekventovaný, vždy platí princíp, že na jednom nástupišti (peróne) stoja vždy max. 2 vozidlá súčasne (prípadné ďalšie poslušne čakajú zatvorené pred zastávkou, kým ju tie predchádzajúce opustia). Akýkoľvek väčší počet súčasne stojacich vozidiel by bol nerealizovateľný ako z pohľadu praktického (chaotické pobiehanie po peróne za účelom zistenia, či náhodou ten voz o 2-3 vpredu/vzadu nie je ten môj, a zároveň systematická diskriminácia menej pohyblivých v tomto procese) tak aj z pohľadu predpisového - to, že je v predpise zakotvené státie max. 2 vozov v zastávke naraz, má svoj hlboký praktický význam práve pre toto a neverím, že by bol niekto až taký hlupák, aby to z predpisu (a tušímže aj zo zákona) vyškrtol.
Takže záver - predlžovanie jestvujúcej zastávky nemá žiaden význam (kým majú naše súpravy dĺžku max. cca 30 m), pretože tým ničomu nepomôžeš. Vytvorením viacerých perónov (nástupíšť) aby sa tam toho vošlo viac, tiež ničomu nepomôžeš, lebo zasa donútiš ľudí húfne behať medzi perónmi podobne ako dnes namiesto dosiahnutia prestupu na hrane.
Mea culpa, prerátal som sa - ja som omylom rátal oba smery, pričom posilové 9-tky som nakoniec pripočítal len v jednom Takže správna hodnota je 35 E za hodinu
U A+T som sa nechal oklamať združeným CP, pri ktorom som si neuvedomil, že 2 spoje idúce v jednej minúte vypíše len raz Takže tam máš pravdu, že ich je 25 (+ 2+2 spoje na linkách 135 a 139, ktoré ale nerátam, lebo ich môžeme v záujme prehľadnosti riadenia križovatky nechať stáť na ich súčasnom nástupišti pri pumpe). Dokopy to teda máme 60 spojov za hodinu v jednom smere (čo je ešte nepomerne lepšia situácia oproti mojim pôvodným chybným číslam) vo veľmi pravidelnom intervale (1,4,5,12,17,32 - 12 min., 9,33,133 - 6 min.), čo nám dáva krásny výsledok, že aj keby sa cyklus predĺžil zo súčasných 100 na 120 sekúnd a v každom cykle by zastávku dokázali vybaviť len 2 vozidlá a občas 3 pri extra návale (fakt najhorší možný prípad diletantizmu pri návrhu signálneho plánu), aj tak by to ešte stíhalo Takže pri troche vôle tam môžeme nechať stáť dokonca aj spomínané 135 a 139 a zaviesť pre ne podmienený signál na opustenie zastávky v smere rovno (prakticky realizovaný signálom pre pravé odbočenie na električkovom semafore) na úkor smeru z mesta do KV, ktorý by inak nebol oproti súčasnému stavu nijako obmedzený. Alternatívne by tento výjazd šiel vyriešiť krátkym pripájacím pruhom (pre 1 SOR) na mieste trávnika za križovatkou v priestore pred odstavnou koľajou, bez nutnosti zavádzať ďalší podmienený signál.
Proste - keby bola vôľa, ciest by bolo hneď niekoľko.
Mám prosbu. Je pravda, že kartička, na ktorú si kupujeme PCL, platí len 5 rokov a potom treba zasa si kúpiť novú za vyše päť eur? Dá sa niekde kúpiť kompatibilná ćipová karta lacnejšie? Viete poradiť niekto? Vďaka.
jáj ? jasne. Inak raz sa mi stalo, že vodič TAM-BUSu sa rozbiehal zo zastávky Patrónka, pričom bol asi druhý v poradí a tesne pred koncom zastávky mu padla opitá žena pod autobus. Ja som vtedy v autobuse stál a vodič to ubrzdil. Ale na sedadle v tom autobuse nezostal jeden zadok ?. Dokonca si pamätám, že jednu objemnejšiu pani sme museli vyťahovať, lebo pri brzdení sa zošmykla medzi sedadlá. Keďže tá sedacia "doska" má profil písmena J vo vodorovnej polohe, pochopiteľne sa ľahko zašprajcla a naspäť to nešlo...
Že to tá zámková dlažba neunesie, bolo jasné, už keď ju tam dávali. Problém nie je v zámkovej dlažbe ale v tom, že pod ňou je akurát piesok. Pritom už pri rekonštrukcii sa bolo pýtané *****ov z RTI, prečo zámková dlažba na piesku a nie na asfalte alebo rovno asfalt (technicky nie je problém, pod tým pieskom sú VÚIS panely) a odpoveďou bolo čosi v zmysle "aby nám po NAŠEJ trati nejazdili ICH autobusy".
Mne nie. Ano vo Viedni, ani na zubačke, ani v žiadnom nemeclkom meste s Durofolovými sedačkami sa mi nešmýka, hoci v Skoromanoch sa mi šmýkalo pekelne, raz som skončil (triezvy) na zemi po nejakom panickom brzdení.
Tricko a rifle. Ale tie sedadla vo Viedni sa smykaju viac ako v TAM Busoch..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe