Reakcia na: no.ev.di. #154751:
Ignác maps vyhodil nasledovné:
Presun z Mokrohájskej k Tescu: 1 prechod (intenzita premávky nízka)
Presun zo zast. Na vrátkach k stanici Lamač: 3 prechody (intenzita jak hovado)
A pokiaľ ja viem, tak nástupište je de facto na zastávke Segnáre nadchod.
Mladý človek by tento presun zvládol rýchlo, ale čo starší občania?
A teraz ďalšia vec: koľko ľudí chodí na vlak na stanicu Lamač a ide na Hlavnú stanicu s týmto vlakom (týmto vlastne začala táto diskusia)
Peon
Osobne sa staršiemu pánovi čudujem, že z 23-ky zo zastávky "Na vrátkach" chodí pešo na vlak. Jedine, že chodieva niekde priamo pri Hlavnej stanici niekam. Priame vlaky idú síce smerom na Vajnory (ak chce ísť človek ďalej), ale na Hlavnej stanici stoja minimálne 6 minút, niektoré aj 30 minút...
Ešte na Nové Mesto idú niektoré vlaky - tie na Hlavnej stanici stoja minimálne 2 minúty - väčšinou však viac.
Zo zastávky "Na vrátkach" treba prejsť obchádzkou cez 3 prechody pre chodcov (z toho jeden je bez semafóru) ALEBO riskovať mimo prechodu najskôr cez nájazd na diaľnicu, a potom pri zastávke priamo pred ŽST Lamač.
Ja mám ŽST Lamač aj v pešej dostupnosti (10 minút chôdze dole kopcom a aj po rovine) alebo jednu zastávku 23-kou. Spojenie vlakom na Hlavnú stanicu som však využíval iba výnimočne tzv. "pre zmenu". Časovo som na tom strácal. Hlavne teraz, keď je v prevádzke tunel Sitina. A teda kultúra cestovania tými starými vagónmi s vysokými schodmi nie je bohviejaká...
Myslím, že celkovo sú železničné stanice v Bratislave nešťastne situované. Dúfam, že časom vzniknú tie plánované železničné zastávky spomíinané tuším ešte v Koncepcii BID (napr. DNV sídlisko, Tesco Lamač, Martinský cintorín...).
Napriek tomu si myslím, že jeho požiadavka na posunutie odchodov 23-ky je legitímna (za predpokladu, že tam nie je dôležitejšia nadväznosť, ktorá by s týmto bola v rozpore).