okrem toho, že L133 kopíruje električkové linky ešte navyše aj podkopáva význam investície do stavby t-bus trate na Dlhé diely. Možno pre predstavu niektorých ľudí zaslepených glorifikáciou linky 133 to prenesiem na prípad keby okrem električky do Petržalky premávala stále L95 (za predpokladu, že cez Starý most pôjdu autá aj električky), len preto, že obyvateľom pri zastávke Bradáčova, Romanova, Hrobákova, Nám. hraničiarov by sa nechcelo kvôli ceste na Šafárikovo nám. šlapať k električkovej zastávke, alebo prestupovať bus+tram... To by pindalo celé mesto, že načo nám je električka keď chceme autobus, si to viem dobre predstaviť... ?
a ešte by mohli premávať posilnené:
L34 z Dúbravky, ktorá by sa točila až na Trnavskom mýte. (tak ako L31)
L21 z DNV, ktorá by tiež išla cez Trnavské mýto a odtiaľ na AS.
Pretože keď mi nejaký De Bill strčí čumák pred trolejbus, tak spravím volantom dovma prstami takto a takto a idem môžem akurát tak zaraziť pedál do podlahy alebo páku do panelu a čakať, či to zastaví alebo prípadne ten De Bill v poslednej chvíli uhne.
A aby som predišiel logicky nasledujúcu otázku, ptrečo trolejbus a nie autobus, tak preto, lebo žiadna nafta, žiadna voda, žiadny olej, žiadna zima - ráno prídem, nahodím zberače, vytvorím v kabíne trenírkovú teplotu a potom sa už len vozím.
Zas treba brať ohľad aj na to, že mnoho ľudí ide autobusom len preto, že ide priamo. Ja napríklad mám v rodine troch ľudí, ktorí vďaka predĺženiu "nesystémovej" linky 96 začali z Trnávky do Ružinova využívať MHD. Predtým išli vždy autom, lebo sa im nechcelo trepať cez centrum a prestupovať. A podobne to môže byť s linkou Letisko-AS, aj keď si to osobne v tomto prípade konkrétne nemyslím, keďže sa tam dá pohodlne dostať kombináciami 202/208+96 a 205+61/63.
Linkové vedenie sa ale nemôže robiť IBA na základe toho, či by daná linka odviezla veľa ľudí alebo nie. Ak by existovala napr. autobusová linka z Ružinova na Americké nám. priamo cez Záhradnícku, tiež by odviezla veľa ľudí, ale raz už tu sú električky, tak nemá zmysel zavádzať súbežnú autobusovú linku, aj keby doviezla do cieľa ľudí možno o 2 minúty rýchlejšie. To je presne prípad linky 133, ktorá tiež odvezie dosť ľudí, ale je nesystémová, pretože takmer v celej trase kopíruje elektrickú trakciu. Preto si myslím, že nie je dobrý nápad ani linka z Ml. nív na letisko, keďže by v dosť významnej časti svojej trasy kopírovala trolejbusy. Ak sa budú zavádzať takýmto spôsobom stále nové a nové linky, opäť sa dostaneme do stavu, ktorý tu bol v podstate až do septembra 2005, že bude množstvo liniek, nikto sa v linkovom vedení nebude vyznať a intervaly na polovici liniek budú absolútne neatraktívne.
+ Re #148518 810zssk: ako sa to vezme, na jednej strane má 810zssk pravdu, tých zopár turistov, ktorý náhodou pôjdu s ASMN na letisko, môžu ísť na letisko aj 70/202/208+96 (prestup na Prievozskej) a priama linka na letisko by nemala zmysel.?
na druhej strane máš pravdu aj ty, lebo ak má podľa DPB zmysel L35, L36, L135, L156, tak by mohla mať zmysel aj linka na letisko, ktorá by podľa mňa odviezla viac ľudí, ako napr. všetky štyri vymenované linky dohromady... Len by nemala kopírovať trasu L61 a L96. ?
Keby bolo mesto čo k čomu, mohlo požadovať od štátu, aby zafinancoval električkovú trať z Hlavnej stanice okolo zimáku na letisko ako nevyhnutnú investíciu na zabezpečenie kvalitného spojenia na majstrovstvá v hokeji. Bola to príležitosť, ktorá sa už zrejme nikdy nenaskytne. Najlepšia trasa by bola zrejme po Šancovej, Trnavskej ceste, Rožňavskej a Galvaniho. 63-ka by sa potom mohla presmerovať cez Ivanskú cestu, 61-ka zrušiť, 96-ka vrátiť na ŽST Nové Mesto, 74-ka skrátiť z Vlčieho hrdla po Bajkalskú, 53-ka tiež povedzme po ŽST Nové Mesto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk