Re článok uja Bútoru: Ja tu križovatku plne vítam, cez špičku tam nechodím, ale aj tak je tam problém. Z vedlajšej Podunajskej a Komárovskej totiž sa autá rozraďujú do jazdných pruhov podľa jednotlivých smerov a väčšinou teda treba stáť vedľa niekoho čo absolútne ruší výhľad na hlavnú cestu. Potom sa treba vysunúť vždy dopredu, čím si vodiči vždy znemožnia výhľad...
Nenapísal som, že vozidlá sa vedú mikrofónom, ale že obsluha mikrofónu súvisi s vedením vozidla. Pripúšťam, že výklad zákona nejakým právnikom by sa mohol líšiť, ale logika mi hovorí, že keď vozidlo slúži na prepravu ľudí, tak obsluhu nejakého prístroja za účelom poskytnutia informácie týmto ľuďom, považujem za činnosť súvisiacu s vedením vozidla.
Ešte keď som ja robil to, čo robí 2xT3SUCS dnes, 2xT3SUCS vysvetľoval frekventantom v autoškole, že najvačšie svine sú električkári ? a k hláseniu bola k dispozícii akurát tak kožená huba a palubný rozhlas, tak som sa celé šichty bavil tým, že som hlásil v niekoľkých jazykoch zastávky, nasledujúce zastávky, možnosti prestupu a rozne zábavné hlásenia typu "ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají - stand clear off the doors - kérem vigyáz, az ajtók zárodnya - zurueckhalten, der Zug faehr ab".
Tibor sa ťa teraz pokúsi uslovíčkariť bigotným výkladom zákona ale može ľahko naraziť - neverím, že sa celý život počas jazdy nenapije, neobzrie za babou, nezamyslí nad tým, čo bude doma na večeru - a na rozdiel od týchto činností by možno bol veľmi prekvapený závazným výkladom MDPaT, či je hlásenie informácií činnosťou súvisiacou s vedením vozidla alebo nie...
K tomu, že ako a čo hovoriť: možno v tej konkrétnej situácii nebolo treba informovať dokola na každej zastávke a úplne dokonale, aby to neušlo nikomu.. Ten môj názor bol myslený skôr všeobecne, pretože v poslednom čase si všímam názory, že vodič je len na vedenie vozidla a na nič iné.
úprimne priznávam, že neviem o akom videu je reč...
ja som reagoval na príspevok tvrdiaci, že autá a el3čky sú rovnocenné a že teda treba vzájomnú ohľaduplnosť, čo je tvrdenie nepravdivé (to prvé)...
Jednak píšem o státí na zastávke, to nie je počas jazdy, na zastávke môžeš aj hrať na klavíri a neporušíš zákon. Veď aj v aute môžeš napr. obsluhovať telefón, pokiaľ stojíš. Okrem toho, hlásenie do mikrofónu snáď súvisí s vedením vozidla (resp. súvisí s tým, kvôli čomu vôbec to vozidlo po tej ceste ide), tak snáď by bolo v poriadku aj hlásenie za jazdy.
posledný krát: vodič NESMIE počas jazdy obsluhovať tp ani vykonávať inú obdobnú činnosť nesúvisiacu s vedením vozidla. tak vraví ZÁKON, to nie je pocit, domnienka či názor...
a pri státí kde? na zastávke? ako zabezpečí, aby to počuli VŠETCI, aj tí, ktorí prídu neskôr? zopakuje to? alebo tých čo prídu neskôr na tej zastávke už nechá? joj to by bolo vypisovania kadetade že "prišiel som na zastávku, stál tam ale 2re mi neotvoril, hajzel!!! a ak ich tam nenechá, bude im to musieť zopakovať. a prídu ďalší...
a poďho sťažovať sa, že namiesto jazdenia len furt dokola niečo trepal!!! alebo nezopakovať a odísť? no ale to by sme sa zas sťažovali, že nám to nepovedal...
PS: čo vlastne dofrasa by mali hovoriť? v čom to treba akým ľuďom pomáhať? spomínali sa tu posilové spoje, vraj sa ľudia tlačili v jednom a za ním šiel druhý prázdny, je to o tom? ak áno, drobučký príklad: občas s 12 alebo 1 dobehnem 9, 4 alebo 17. viem, že mešká, snažím sa byť na zastávkach spolu s ním, aby nastupovali mne nie jemu.hádaj
No ja som to celé myslel počas státia.
Čo sa týka tej poslednej vety, že vodič je len na vedenie vozidla, tak môj názor je taký, že vodič by mal byť na všetko, čo je potrebné k tomu, aby podstata služby, čiže MHD, bola čo najlepšie naplnená. Čiže ak kecanie do mikrofónu môže tým ľuďom pomôcť, tak to kecanie do mikrofónu je rovnako dôležité, ako samotné jazdenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe