Rozhodne by som takú značku neinštaloval... ? Bol by som rád, ak by sa nejaký právnik vyjadril k týmto detailom.
Ak by som bol zákonodarca, a chcel by som to tak, ako to ty vykladáš, napísal by som to takto:
"Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa v pravom jazdnom pruhu. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
V tom prípade by bola značka bus pruh nadradená všeobecnej úprave CP, takže by cyklista jazdil vľavo od bus pruhu.
Ak zákonodarca napísal "pravý okraj vozovky", zrejme tým niečo sledoval. Keď sa hovorí o pravom okraji vozovky, tak neviem, prečo by ma ako cyklistu jazdné pruhy mali vôbec trápiť.
Re #147578 tr3mp: Neviem, či o tom zákon niekde hovorí, ale vozovka to nebude. Zrejme miesto mimo cesty.
----------------
...ale ak by sme sa vrátili do praxe, tak tvrdím, že cyklistu idúceho vľavo od bus pruhu nieje možné v 50 kmh bezpečne predísť sprava. Tak keď mu nechcem utrieť sopel z nosa, tak buď spomalím, alebo budem predchádzať vpravo a zasiahnem tak do troch pruhov.
ako je mozne,ze pri zakaze fajcenia na zastavkach mhd,v restauraciach, na pracoviskach (tam len vo vyhradenych priestoroch) a samozrejme aj v prostriedkoch mhd si vodic
elektricky zapali cigaretku?????!!!!!!
stalo sa tak 6.4.2010 na trase c. 5 medzi zastavkou postova-jesenskeho-tam si zapalil a fajcil az k tunelu,kde si pekne krasne ohorok vyhodil z okna von na kolaje.
jedna sa o vozen c. 7837 a cas 16:13 bola to linka c.5
ako je to s porusovanim pracovnej discipliny u vodicov mhd?
dufam, ze tento vodic si uz v elektricke nezapali.
Zdar. Ako mam napsiat staznost na DPB, cez e-mail?
"V prípade, že e-mailová sťažnosť je zaslaná bez elektronického podpisu, je považovaná za písomnú len vtedy, ak ju sťažovateľ do piatich pracovných dní od jej podania písomne potvrdí podpisom."
To tam akoze si mam vybavit elektronicky podpis, alebo ked ho nemam dojst po odlasni e-mailu na Olejkarsku osbne, ci ako?
Aký ste neuveriteľne očarený tými Sor-kami,že ako im to pristane a ja neviem čo ešte....Pre mňa sú autobusy autobusmi a vždy ostanú:Ikarus,Man,Mercedes a Solaris...Sor je pre mňa ako voz,ktorý kedy si ťahali kone len mu vymenili kolá za kolesá,pridali strechu, motor a hovoria tomu autobus...Keby ste tu nemali tú alebo onú značku,tak by ste zasa brblali,že to tu nemáte...Náhodou tie Mercedesy nie sú zlé a tiež im to pristane...Tak ako budú montovať tie informačné systémy do Mercedesov tak aj do Sorov,z vyradených autobusov,som zvedavý koľko im to vydrží fungovať...
Môj osobný tip je, že peniaze sú a zázračne sa nájdu na 24.4., či kedy to majú byť tie dni Bratislavy. Vtedy bude Ďurkovský, so "suckerfaces" (Záhradník a Cílek) robiť sebaprezentáciu a obdarujú nás novými Meďákmi.
Záhradník je paranoid... zveličuje každé prdnutie, jak keby sa dakto dosr... ? bežne podávané informácie sú "strategické a mohli by byť zneužité" a teraz táto perla ? od dobroty nevie čo by povedal tak drísta jak vadný
nie nehackol, to som písal ja. Na tých fotkách vyzerajú tie klbáky pekne, síce to nie je Solaris, MAN atď. ale postačí zatiaľ, aj tak tu budú len 10-12 rokov.
Ako chceš. Nič to nemení na tom, že Tebou uvedené časti zákona predstavujú len všeobecné zásady jazdy, no jazdu v bus pruhu zákon pre cyklistu priamo zakazuje (cyklista nepatrí medzi vozidlá, ktorým je určený).
Ak by pre úplne pravý pruh bola namiesto značky pre bus pruh značka Zákaz vjazdu cyklistov (B10), tak by tam cyklista tiež mohol ísť, pretože v zákone sa hovorí "Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky."? Či pre túto značku Tvoj výklad neplatí?
"(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie (...)
i) krajnicou časť cesty od kraja vozovky po kraj cesty"
- čiže podľa tvojho výkladu je bus pruh a vlastne ktorýkoľvek pruh vpravo od vodiacej čiary krajnicou. ? Kľučové je slovo "aj" v druhej vete tvojej citácie. Vozovka je na ceste totiž len jedna...
"(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie (...)
w) vozovkou spevnená časť cesty určená predovšetkým na premávku motorových vozidiel"
- čiže bus pruh je súčasťou vozovky.
No, a ako je definovaný pravý okraj vozovky, resp. hranica medzi vozovkou a krajnicou? Prípadne, aký je význam značky V4? A akou čiarou je oddelený bus pruh od ostatných pruhov? ?
Značka Vodiaca čiara (č. V4) vyznačuje okraj vozovky a oddeľuje vozovku od krajnice, prípadne chodníka. Vyhotovenie prerušovanej a plnej čiary je možno použiť aj na oddelenie časti odbočovacieho alebo pripojovacieho pruhu od priebežného pruhu. Vyhotovenie prerušovanej čiary sa používa najmä pri vyústení vjazdu z miesta mimo cesty a na oddelenie vjazdového alebo výjazdového klina zastávkového pruhu a na oddelenie parkovacieho pruhu. Značka č. V4 neupravuje prednosť v jazde!
Inak povedané, pravý okraj vozovky je priestor vľavo od vodiacej čiary (V4). Ak je vpravo od vodiacej čiary bus pruh, cyklista vpravo od nej jazdiť nesmie, pretože to nie je krajnica.
"tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy."
Prečo?
Ja trvám na tom, čo som napísal, lebo zákon o cestnej premávke sa má dodržovať celý, nie len časť. A paragraf 55 nehovorí, že tam, kde nie je cestička pre cyklistov sa má jazdiť v jazdných pruhoch, ale hovorí o pravom okraji vozovky.
Každopádne ak by to malo byť podľa výkladu Mulice, tak by bezpečné predchádzanie cyklistu znamenalo manéver cez tri pruhy. ?
"tieto pruhy môžu využívať aj cyklisti ak im
to dovoľuje značka (pozri obrázok nižšie)"
- a kde je ten obrázok nižšie? Ak sa myslí tá ruka s palcom, tak nech mi niekto ukáže v českom zákone o cestnej premávke takú značku. ? Ja som takú nenašiel. Či to náhodou nie je tak, že tú tabuľu začali svojvoľne používať kvôli individuálnym a tandemovým cyklistom neustále porušujúcim predpisy. ?
Na druhej strane, ked je krajnica siroka 5 cm, tak tak ci tak musim ist v tom pruhu, lebo okraj vozovky je uz tento pruh...
Ale ja osobne jazdim na bicykli tak, ako sam uznam za vhodne, lebo pri dodrziavani vsetkeho by som sa daleko nedostal. A brzdit autobus (ktory svojou sirkou vyplna cely BUS pruh) tiez nie je to prave orechove...
Otázka: Môžu cyklisti jazdiť po tzv. BUS pruhoch?
Odpoveď: Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný pruh,
platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh
určený. Značka Vyhradený jazdný pruh (č. C 24a) označuje
jazdný pruh vyhradený napríklad pre vozidlá pravidelnej
verejnej dopravy, ako sú autobusy alebo trolejbusy, a jeho
situovanie vo vzťahu k ostatným jazdným pruhom; vyhradený
jazdný pruh pre vozidlá pravidelnej verejnej dopravy môžu
používať okrem vozidiel pravidelnej verejnej dopravy aj vozidlá
taxislužby zriadené na prepravu osôb.
Cyklisti tento pruh teda nemôžu využívať. V zahraničí (napr.
v Českej republike) tieto pruhy môžu využívať aj cyklisti ak im
to dovoľuje značka (pozri obrázok nižšie). U nás táto značka nie
je obsiahnutá vo vyhláške č.9/2009, ktorá upravuje dopravné
značky v Slovenskej http://www.mulica.sk/cyklisticka_doprava/cd/cyklo_doprava_c2.pdf
Legislatívne okienko pre individuálnych a tandemových cyklistov ? :
8/2009 Z. z.:
"§ 55
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
Preto prosím individuálnych a tandemových cyklistov jazdiacich vľavo od BUS-pruhu, aby sa v súlade s pravidlami o cestnej premávke a logikou upratali na pravý okraj vozovky, alebo pravú krajnicu vozovky. ?
V kultúrnych krajinách je mimochodom zvykom bočný odstup vozidla od cyklistu minimálne 1,5 metra, aby v prípade, že sa cyklista poskladá na zem mu vozidlo neprešlo po hlave.
Lebo aj imhd pracuje so strategickými údajmi ?
Alebo myslel že konkurencia, v zmysle konkurenčný výrobca busov, napr. SOR ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
Ak by som bol zákonodarca, a chcel by som to tak, ako to ty vykladáš, napísal by som to takto:
"Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa v pravom jazdnom pruhu. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
V tom prípade by bola značka bus pruh nadradená všeobecnej úprave CP, takže by cyklista jazdil vľavo od bus pruhu.
Ak zákonodarca napísal "pravý okraj vozovky", zrejme tým niečo sledoval. Keď sa hovorí o pravom okraji vozovky, tak neviem, prečo by ma ako cyklistu jazdné pruhy mali vôbec trápiť.
Re #147578 tr3mp: Neviem, či o tom zákon niekde hovorí, ale vozovka to nebude. Zrejme miesto mimo cesty.
----------------
...ale ak by sme sa vrátili do praxe, tak tvrdím, že cyklistu idúceho vľavo od bus pruhu nieje možné v 50 kmh bezpečne predísť sprava. Tak keď mu nechcem utrieť sopel z nosa, tak buď spomalím, alebo budem predchádzať vpravo a zasiahnem tak do troch pruhov.