Keby si ty videl, ako chodci prechádzajú cez svetelne riadené priechody v meste New York, tak by ťa asi rovno aj trafil šľak (čo by zas ani nebolo až tak na škodu ?).
Fajn, takže napr. keď prechádzam cez priechod pre chodcov oproti Starej tržnici, a pritom telefonujem, to je tiež porušenie zákona. Je to veľmi zlé však? Pokrytecké?
Odpovedal som ti, že dôvody, prečo vozidlá nemajú ísť na červenú sú rôzne, a mohli by sme začať rozoberať legislatívne/filozofické/praktické, a práve to sa mi teraz nechce, snáď ma nebudeš nútiť, aby som s tebou diskutoval. Pokiaľ chceš diskutovať iba o paragrafoch a právnom stave, tak ani diskutovať netreba, lebo to je jasné, či už pre chodcov, autá, električky alebo cyklistov. Ak si si nevšimol, tak pri Kamennom nám. diskutujeme nielen o právnom stave, ale aj iných aspektoch.
Iste, tak na viacerých križovatkách je svetelné riadenie v niektorých časoch zbytočné, a tým pádom tam aj tie vozidlá často stoja zbytočne, keď by "mohli" ísť.
A dôvody sú všelijaké, do tej debaty sa mi však nechce.
Áno, na takom Kamennom námestí pokojne chodím a budem chodiť na červenú, pokiaľ tým neobmedzím električky alebo IGK idúce na zelenú. Toho času, kedy križovatka púšťa vzduch, je tam viac ako dosť.
Raz v novinach pisali, ze to skusili oficialne vypnut, ze ako to dopadne, a ze sa to vraj neosvedcilo, tak to zapli. Ale inak suhlasim, ze chodci by mali dostat vacsiu prednost, kedze ide o spojenie 2 pesich zon.
Dnes okolo 16.00 som išiel cez Kamenné námestie, kde zhodou okolností vypadla svetelná signalizácia, t.j. blikala oranžová a pre chodcov panáčiky nesvietili.
Pozoroval som situáciu cca 10 minút. Za ten čas prešli križovatkou električky zo všetkých smerov a vo všetkých odbočeniach.
Aké boli výsledky?
- Chodci prechádzali cez priechod plynulejšie, nevznikali veľké zhluky.
- Chodci občas púšťali autá. Pri danej hustote cestnej premávky nevznikali kvôli absencii svetelného riadenia rady, v priemere prešli autá rovnako rýchlo, ak nie rýchlejšie (to by sa muselo samozrejme inak vyhodnotiť meraním, ale autá by tu tak či tak nemali byť prioritné).
- Okrem prípadu, kedy išli naraz električky v kolíznych smeroch, nestáli električky ani raz. Buď spomalili, ale prešli plynulo, alebo dokonca prešli bez viditeľného spomalenia (priamy smer po Špitálskej). Chodci spravidla vždy púšťali električky.
Takže zhruba toľko z empirického pozorovania.
Keď to takto môže fungovať o 16.00 v pracovný deň, tak to môže fungovať stále.
Žiaľ na mieste sa nenachádzali odborní pracovníci magistrátu, ktorí by na vlastné oči videli to, čo tak rázne odmietajú (pre ODP je "téma uzavretá").
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA