Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
TeBeCe - Diki, staci mi aj to.
V suvislosti s opravou kolaji na Sturovej ulici ma zaujala informacia, ze linka 50 nebude zachadzat na zastavku Safarikovo namestie. Totiz neviem pochopit dovod, ked o klbovych linkach 88 a 95 sa nepise nic. Preco?
kua, to ktoreho uradnika treba obesit na trolejove vedenie za tu parnu elektraren ? s*****ni skorumpovanci baziaci iba po prachoch... (sorry za vulgarizmy ale inac mi to nedalo)
zato taka petrzalka je priam idealne postavena pre elektrickovu trat od stareho mosta po janikov dvor. na velkej dlzke trate je spravena v zemi ryha (trat moze ist pod urovnou terenu, co v kombinacii s porastom stromov a krikov na svahu ma vhodny antihlukovy vplyv a umoznuje to relativne jednoduchu stavbu mimourovnovych krizovani s cestami). Trat v tomto koridore ma minimalne prevysenie a male mnozsvo zakrut velkych polomerov. Vybudovanie tejto trate je sice dost drahe (estakady pri zjazde od stareho mosta a mimourovnove krizovania ciest, rekonstrukcia stareho mosta a prestavba krizovatky na safarikovom nam.), znamenalo by vsak velmi vyraznu usporu vozokm autobusovej dopravy, znizenie exhalatov a v neposlednom rade zlepsenie kvality cestovania do prace, skoly a za zabavou pre mnohych obyvatelov petrzalky. Trat dlzky cca 8 km by dokazala obsluzit (rozumne) cca 1/2 obyvatelov petrzalky, prijej rozvetveni aj viac. (kedze byvam niekde uplne inde tak to pre mna osobne velke vyhody neprinesie, to len ako poznamka na okraj ak by si niekto myslel ze si xcem prihriat polievocku na dopravu k sebe domof:-))
Reakcia na: Vladimír #14544:
na DD sa elektricka potiahnut da. Nie je v tom (aspon podla mna) ziadny technicky problem. ALE!!!! Jeden drobny problem tam mas: a to jedina mozna cesta ide hore Molecovou , neskor H. Melickovej atd. Tato cesta je sice dost siroka, ale po krajoch stoja auta (nemaju kde parkovat) a tiez obytne domy su prilis blizko => staznosti obyvatelov na otrasy. Ak ma mat elina zmysel, tak musi mat oddelene teleso => dostanes ledva 1 jazdny pruh v kazdom smere. To je ale na sidlisko velkosti DD zalostne malo, kedze by si zrusil hlavny prijazdovy tah. Kuklovska neznesie tu zataz, aby sa stala hlavnou pristupovou cestou a odbocka z Devinskej cesty je tiez kapacitne nepostacujuca.
Kedze byvam tesne pod DD, tak to viem dost dobre posudit.

Cize elina na DD je sice krasna, ale zial len utopia. S elinou ako dopravnym prostriedkom na DD sa malo pocitat uz pri stavbe sidliska. Pri nej sa ale pocitalo s trolikmi.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14546:
co ti na tom nejde?? mne to ide normalne....
Andrej (Anndy008): ja pokial viem tak minimalna rychlost na dialnici je stanovena na 50 km/h, co by znamenalo zmenit predpis o najvyssej premavkovej rychlosti vozidiel elektrickej trakcie (jeden vodic mi spominal, ale je to uz neaky ten rok, takze mozno ze to uz zmenili, ze v predpisoch (internych) DPB je stanovena maximalna premavkova rychlost pre vozidla elektrickej trakcie na 50 km/h (boze, co za "experta" stanovuje taketo stupidne cisla), ale ze ak mu aj nameraju viacej, ako vodic trolejbusu sa moze odvolat na predpisy o cestnej premavke kde sa vravi ze by nemal tvorit prekazku v cestnej premavke a ze ak by siel pod 50 tak by ostatnym na ceste zbytocne zavadzal:-))
Reakcia na: TeBeCe #14543:
hmmm, sorry, ale ved tie fotky ti nefunguju 😞 teda vo velkom.
Reakcia na: tulenique #14541:
Pokial viem, tak obmedzujucim faktorom pri dilanicnych usekoch (a mozno aj pri cestach pre motorove vozidla - to si uz nepamatam) je to, ze minimalna rychlost je obmedzena na 30km/h. Takze je jasne, preco traktory a kombajny na dialnicu nemozu.
Obhajcov trolejbusovej dopravy na Dlhé Diely pochopím len v prípade, ak sa električková trať postaviť vyslovene nedá. Vzhľadom na to, že mi o možnosti električiek na toto sídlisko hovorila, myslím, kompetentná, veci znalá a posúdenia záležitosti schpná osoba, tak sa tam zrejme električka potiahnuť dá. A ak sa tam električka potiahnuť dá, tak potom nevidím dôvod, prečo by sa tam mal ťahať trolejbus. Hádam jediný dôvod, ktorý by to mohol vysvetliť, je menšia ekonomická náročnosť. Ale ak je pravda na tom, čo píše Turbo, že obe možnosti sú cenovo porovnateľné, tak potom už vôbec nechápem pochybnosti. Veď prednosti električky pred trolejbusom sú nesporné (minimálne s hľadiska dopravnej obslužnosti).
Reakcia na: CeCo #14460:
tu je ta T3G, ale len tak narychlo pofotena 🙂
Reakcia na: tulenique #14541:
Na DD by mohli chodit tie troliky, ktore by mali na podvozku aj podvozok pre eliny- chodil by po trati elin! vedenie by bolo tak 1meter od seba, aby to elina nemohla zachitit! Myslim ale ze na dd by radsej mali posilnit autobusy, a nemali by chodit cez kramare!
K tomu ci trolik ci elina na DD sa celkom vyjadrit neviem. Sam v tom nemam jasno. Akurat trolika na DD budu moct nasledovat az po prestavbe krizovatky na Patronke, ta sa podla mojich informacii ma uskutocnit v suvislosti s dialnicnym prepojenim mostu Lafranconi a dialnice na Brno a Prahu. Bol by to isto slovensky a snad i europsky unikat aby troliky premavali po dialnici... podla mojich informacii ma byt cely usek Lamac - Patronka (v tuneli) - Lafranconi - ... dialnicny. Moze vobec trolij jazdit po dialnici (taky traktor, kombajn nemoze) ?
Reakcia na: J #14533:
...k tomu clanku... 91 elektriciek chcu rekonstruovat a nekupit ziadne nove ? Slusne... Sama K2S a T3S to tu bude. Ale sak ked budu bezporuchove - preco nie ?
J: ja som tiez za trolej na DD, urcite minimalne cast prepravnych narokov sa bude riesit prestupom z elektricky a tak identicka nastupna hrana pre oboje moze byt dost zaujimava (potom by sa patrilo aj vhodne synchronizovat prichody a odchody), ale v kazdom pripade mi trolejbusy mali na trat prichadzat aj odchadzat pod trolejom (a prevadzkovat potom aj linku na hl. stanicu trolejbusom)
Ja som proti elinám na DD. Trolík by tam bol lepší. Veď keď hovoríme o prestupe na jednej hrane, tak Tr by mohli zájsť na zastávku elín.
Papyr: hmmmm ale vsimni si ze v BA sa takmer nic nove nestava a aj havarijne stavy sa odstranuju tak, ze len tie, co su uz fakt total havarijne a nemalo by sa tadial jazdit... proste je tu s dopravou (aspon zatial) bieda...
Reakcia na: si #14535:
A to mi chcete naznacit, ze akoze Bratislava na to nema? Na zadrotovanie blbych 2 km? Ked Zilina ma na postavenie Hajika a Presov ma na kompletnu rekonstrukciu (zrusit-a-postavit) Solivaru?
Papyr: dany usek je dlhy 1.7 km, co aj s neakymi rezervami znamena vybudovat kompletne cca 3.5 - 4 km jednostopej trolejbusovej trate (osobne by som to tam daval na vylozniky a nie na nosne lana natiahnute ponad celu 4prudovu cestu)
Reakcia na: Papyr #14531:
Urcite sa da, ale niekedy je vacsia zabava, a ja sa vzdy snazim vyhnut invektivam.

m@rtin, J, KLF: No si myslim, ze Martyk chcel povedat, ze ta m@rtinova otazka bolo zbytocne rypnutie, o ktore neslo, akurat to (martyk) povedal svojim sposobom.
Vo vseobecnosti si myslim, ze Martyk je "exot", ale kedze ho poznam osobne, tak viem, ze je intelignetny, ma obrovske mnozstvo vedomosti o MHD, a tiez viem, ze nechce nikomu ublizovat, aj ked pripustam, ze jeho vyjadrenia su minimalne zaujimave niekedy. A ked sa uz do niekoho pusti tym jeho sposobom, tak je to preto zvacsa, ze ten dotycny nepouziva moc racionalne argumenty, alebo trepne vyslovenu blbost, ktora sa od neho neocakava, vzhladom na doterajsie skusenosti. Pripustam, ze obcas rad provokuje a sem-tam prehana, ale zvacsa len z urcitej skupiny ludi 😃.
Uznavam ale, ze ti, ktori ho nepoznaju aspon trochu osobne, tak z jeho reci mozu mat mylny dojem, ako napr. ja z KLF-a.

KLF: hehe -no diky, ale ja nie som vobec odbornik na MHD, sa ti iba zda - som len amatersky zaujemca, co je diametralny rozdiel 🙂.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.