Ja by som teda Vesmírnym Pablbom ani Dianetikom / Scientológom reklamný priestor neposkytoval. Corporate Social Responsibility nemá nič spoločné s totalitným myslením...
S tvojim príspevkom sa aj dá súhlasiť, avšak v niektorých vetách pokrivkáva logika:
-To, že má Viedeň 4x toľko obyvateľov, čo Bratislava, znamená, že môže mať 4x tak značistenú MHD? Čo potom Tokio, New York alebo Ciudad de Mexico?
- Čo na tom, že BA je hlavné mesto a Brno nie? Počet obyvateľov majú rovnaký. A tu ide hlavne o to, že pozícia Brna v ČR je ako sekundárne spádové centrum, ktoré je odbremeňované Prahou, zatiaľ čo Bratislava sťahuje takmer 3/4 územia SR. Tým chcem povedať, že denne sa tu pohybuje viac obyvateľov ako v Brne, čo znamená väčšie náklady na zabezpečenie MHD vzhľadom na daňovníkov... ?
- Samozrejme, že stav MHD sa mi v BA nepáči, avšak argumenty, ktoré si uviedol s tým až tak nesúvisia.... Hlavným problémom je hospodárenie mesta resp. DPB
Máš pravdu, k obchodu som nepriňuchol, som technik. Ale v prípade BA si myslím, že aj keby sa dane za reklamné zariadenia zvýšili 10 násobne, tak by k 10 násobnému poklesu billboardov nedošlo. A ak áno, bolo by to len pozitívom, prečistilo by sa mesto, aj trh. V reklamnom biznise sa točia veľké prachy a reklamné spoločnosti sa neobávajú ani pokút za čierne stavby. Prechodil som celý Balkán, ale toľko chaoticky rozmiestnenej reklamy ako v BA som videl snáď len v Prištine.
A pri vozidlách MHD som myslel nie na odstránenie reklám, ale skôr cenovú reguláciu, ktorou by sa dostala na miesta, kde menej obťažuje, čiže na tie panely vo vnútri vozidla. Ten, kto chce mať lepšie miesto si priplatí. Lenže to čo píšem je v súčasnej dobe nereálne.
Ale nič tati ? Musiš napísať aj ktorý príspevok si myslel- či tú Viedeň alebo tie porsche. Ty budeš tvrdiť, že len v Prahe je všetko naj? Iné mestá pre porovnanie s Bratislavou neexistujú, že ?
Nechcem zase tvrdiť, že vo Viedni je všetko naj naj. Takisto nie je ani najlepšia čistota vozidiel...ale Vieden má predsa len 2mil obyvatelov. Tak má nárok aj byť 4x špinavšia ako BA, čomu tak ale nie je...
K tomu rušeniu električkových tratí - v tom to si myslím, že sa predsa len Vieden možno trochu unáhlila, na druhej strane kolajová trať dobre vieš, že si vyžaduje určité náklady a je už otázne či je povrchová trať rentabilna ak ju v prevažnej miere nahradilo metro. Najvhodnejšie by bolo asi dané povrchové úseky konzervovať ale nevytrhávať, len na nich neprevádzkovať dopravu. Konieckoncov takto Na vytrhaní kolajníc si takto vylámala zuby PRAHA pri povodniach v r. 2002. Samozrejme individuálne treba zvážit kde a ktorú trať v ktorom meste má výzmam držať a investovať do nej - to je to isté ako s regionálnymi železničnými tratami.
V celkovom merítku má Bratislava čo dohánať už len oproti Brnu, ktoré nieje ani hlavné mesto.
To že by si mala brať Bratislava príklad od iných miest - určite som mal tým na mysli pozitíva, ktoré aj v tej Viedni jednoznačne prevyšujú.
Ešte na okraj k tým národom - ja žiadny národ nepovyšujem nad iný - bohužial situácia je taká aká je. Ja nekážem aby na Slovensku, už len v Bratislave sa namiesto toho aby sa primárne riešila doprava k spokojnosti občanov, tak sa radšej každý stará o to aký kšeft ktorému kamarátovi dohodí...nech sa Slováci zmenia a ja s radostou zmením názor. Bohužial, mám také skúsenosti ako mám. - Prečo, Bratislava tak podporuje individuálnu dopravu? Prečo, aspoň ako útechu za liknavý prístup k električkovej trati do Petržalky nekúpia aspon 12 Ks tých Capacity?
Nič si nepochopil. Si proste totaliťák. Nechápem, prečo sa náckom hovorí pravica, keď je to čistá ľavica - totalita, štátny dirigizmus, masívne prerozdeľovanie. Akurát miesto triednej nenávisti rasová - to je jediný rozdiel.
Dobre beriem. -ten Linec. Podstatu som chcel povedať, že s tou reklamou sa prehána či v Rakúsku alebo na Slovensku. Aspon tie okná by nemuseli ocapávať, aj ked v lete to má predsa aspon tú výhodu, že vo vozidlách nieje tak teplo...ale to sa dá vyriešit aj inak.
Čo ma ale zarazilo zase, reklamu na vozidlách MHD neprenajíma priamo DPB ale externá firma - čiže značná časť utržených penazí z toho nejde do DPB ale bohvie kam.
K tým neotočným podvozkom -no proste taký trend. A je ozaj obtiažne skĺbiť 100% nízkopodlažnosť vozidla a súčasne otočné podvozky. Najviac sa tomu priblížila Škoda Forcity myslím. Asi najoptimálnejšie riešenie je len čiastočne nízkopodlažné vozidlo. Napr. aj Vario LF alebo NGT12DD.
Neotočné podvozky určite viac opotrebuvávajú trať ale až tak drasticky by som to nevidel - keby to tak bolo potom by som sa čudoval celej rade Miest kde také vozidlá, niekde už aj výhrane premávajú. -Erfurt, Linec, Bern, aj Brno, Amsterdam...
No ja osobne by som nedával nikomu tohoto typu absolútne priestor na reklamu na svojich vozidlách. Či je deň/noc a nech to je hoc aj niekde na železnici v Číne aj. Nikdy nevieš či nebudeš musieť akurát to vozidlo dakam vyslať cez deň.
"Lenže pre DPB predáva reklamu asi externá firma"
ak si dobre pamätám, firma "predávajúca reklamu" na vozoch DPB bola krátko po nástupe pána Za(á)hradníka do DPB predaná z DPB nejakej súkromnej firme s tým, že "DPB sa chce venovať hlavne dopravnej obsluhe a reklamne už firma DPB vyčerpala všetky kapacity" alebo nejaký veľmi podobný blud v tomto zmysle...
Re Emo #144197: som to pochopil tak, že by sa znížil počet reklám na vozoch (pri raste ceny) a zvýšil počet vo vozoch (pri poklese ceny), takže čisto teoreticky je možné, že celkovo by príjmy z reklamy, z ktorých má DPB tuším +/-50% boli vyššie
Ak si myslíš, že vo Viedni nežijú primitívi, čo ničia vozidlá MHD, veľmi sa mýliš. 14T je pre Bratislavu ako stvorená? ? Preboha nestraš, s tými jej neotočnými podvozkami by sme za mesiac prišli o celú električkovú sieť... Ale chápem, že v Tvojom veku ešte ani nevieš, čo je to otočný a čo neotočný podvozok.
Presne. Viedeň by mala byť vzorom pre našu MHD. Nie je to len tým, že majú nízkopodlažné a neprestarnuté(o duwagy sa dobre starajú) vozy, ale aj veľkým počtom električkových a autobusových liniek. Samozrejme doplnené U-bahnom a S-bahnom(ktorý má kopu kilometrov aj mimo Viedeň)., pričom linka U6 plní funkciu rýchloelektričky. Ale aj kultúra je iná, nežije tam tolko primitívov, čo ničia vozy. Skoro žiadny voz nie je nijako doničen a stanice metra sú velmi dobre udržiavané(výnimky sa nájdu, napr. vo Floridsdorfe). Proti vandalom je asi účinný kamerový systém. Samozrejme že kvalita sa odráža na výške cestovného(jednorázový CL na metro stojí myslím 1,70).Výhodnejši je 24-hodinový turistický CL za 5,70.
Re #144192 S499.1023: čo sa luďom nepáči na modely škoda 14T- Porsche? Má ideálnu dĺžku, pojmú vela cestujúcich, sú nízkopodlažné...Pre Bratislavu ako stvorená- určite lepší variant ako K2S, ktorých dĺžka 21metrov pomaly nebude stačiť...Možno dizajn Porsche nie je dobrý.
Ja osobne Nacizmus odsudzujem. OK Vieden mala aj má ešte plno starých vozov. -ale za to dobre udržovaných. Okrem toho Bratislava tiež nemá vozový park najnovší a hlavne nie najlepšiu údržbu. Staré éčka sú v takom dobrom stave že ešte istý čas budú jazdiť v Krakove a v Miskolci. Dokonca neviem či do Nizozemska aj nejaké nešli.
Možno donedávna bola Vieden a BA čo sa týka veku vozidiel porovnatelná ale určite nie v tej údržbe. Pokial viem klasické vozidlo T3 sa nejak podstatne nelíši aj od T1 vzor PCC z 3Otich rokov 20 storočia.
No Vieden masívne vozidlový park obnovuje ale Bratislava zaspala dobu.
Tie tvoje kydy o "systéme" sú len obyčajné kvázi "umelecko - filozofické" frázy (ak rozumieš slovu fráza), ktorých ty a tebe podobní máte plné huby, ale stavím sa, že im ani sami nerozumiete. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023