AYk myslíš L521 tak lešpie spojenie obyvateľov Svätého Jura do práce a z práce. Čo sa týka L155 rýchlejšie spojenei Vajnor z centrom mesta - Račianska ulica.
K mýtnemu systému:
Na postupe dopravcov mi vadí jedna vec: protesty proti mýtu sa začali organizovať už predtým, než ktokoľvek mohol vedieť, ako je mýtny systém po technickej stránke sfušovaný. Už 28.12. spísali dopravcovia 11 požiadaviek (info napr. v Pravde 30.12.). Prečo dopravcovia protestovali už pred zavedením mýta? Podľa mňa preto, že doteraz platili paušál, po novom majú platiť podľa odjazdených kilometrov a výrazne viac. Doteraz ťažili z toho, že boli paušálom zvýhodňovaní proti železničnej doprave, kde sa platí nielen za každý kilometer, ale aj za každú tonu a ešte k tomu aj paušál za vlak. Teraz sa ich podmienky železnici trochu priblížili, tak majú strach a kričia. Chápem ich a málokto by sa na ich mieste zachoval inak. Ale na margo celého toho pokriku o tom, aké je mýto drahé – autobus má najvyššiu sadzbu približne 19 centov za km. Motorový vozeň 810, ktorý odvezie porovnateľné množstvo cestujúcich, má najnižšie poplatky za použitie dopravnej cesty na úrovni 1,43 € za km (bez započítania paušálu 5,91 € za vlak). Éto vsjo.
Začiatkom januára sa požiadavky zmenili na štyri, z ktorých dve (zníženie spotrebnej dane na PH a zníženie cestnej dane) nemajú priamy súvis s mýtom. Ďalšie dve (pozastavenie mýtneho systému a označenie spoplatnených úsekov) už s mýtom súvisia, druhá z nich je jednoznačne oprávnená, a ako ukázali technické problémy, aj prvá.
Dopravcovia majú pravdu, ak tvrdia, že mýtny systém bol nepripravený. Dôkazov je habadej:
1. Vvyhláška 529/2009, ktorá určuje zoznam spoplatnených úsekov, bola vydaná 9.12.2009 a publikovaná 15.12.2009. Výčitky, že dopravcovia mali dostatok času na prípravu, sú preto táraninami.
2. Príloha vyhlášky, v ktorej je zoznam úsekov, je vyrobená absolútne amatérsky. Úseky sú vymedzené nejasne a niekedy až smiešne. Prečo nie sú úseky určené aj bodmi Uzlového lokalizačného systému, podľa ktorého možno konkrétny bod vyhľadať na stránkach Cestnej databanky (http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Mapy-a-data-o-cestnej-sieti/Mapove-listy-zlozite-krizovatky.alej), a to až po úroveň čiastkových bodov v zložitých križovatkách? Pravda, nie všetky ukončenia úsekov musia ležať v takýchto bodoch – napríklad úrovňová križovatka s miestnou komunikáciou. Ale aj tú možno popísať bližšie, napr. názvom. Ak sa vo vyhláške píše, že úsek 002-021 začína v križovatke I/2 s miestnou komunikáciou, kto, dočerta, má vedieť, o ktorú MK ide? Prečo tam nenapísali povedzme „MK Panónska cesta“? Úsek R01-016 končí v križovaní „Nitra“. To je kde? A najkrajšie definovaný je asi koniec úseku 018-047 a začiatok 018-048. „Ružomberok/Poprad“. Paráda.
3. Mapa, ktorá je zverejnená na stránke www.emyto.sk , je v porovnaní s dnešnou úrovňou počítačovej grafiky jednoducho smiešna a na určenie spoplatnených úsekov je nepoužiteľná. Keď firma SkyToll nebola schopná spáchať niečo lepšie, prečo sa nedohodla povedzme s Cestnou databankou o zapracovaní spoplatnenia úsekov do už spomínaných máp?
4. Úseky sú definované príliš nahrubo a to už priznal aj Vážny. Ak je definovaný úsek Mýto pod Ďumbierom – Kráľova Lehota s dĺžkou spoplatnenia vyše 22 km, tak pekár, ktorý vezie chlieb do z Brezna do Jarabej, má smolu, zaplatí toľko, akoby išiel až dolu do Liptova.
5. Ministerstvo sľubovalo, že prejazdy cez Slovensko sa budú dať platiť aj v automatoch (ticketing) a nebude treba mať palubné jednotky. Keď zrazu sú so zakupovaním palubných jednotiek problémy, tak sa ticketing „spustí možno už od štvrtka“. Prečo nebol spustený hneď od 1.1.2010?
6. Ministerský hovorca odporúčal dopravcom, ktorí sa sťažovali, že nevedia, ktoré úseky sú spoplatnené, overiť si to na stránke www.emyto.sk na mape alebo v zozname úsekov. O nepoužiteľnosti mapy a nepresnostiach zoznamu som už písal. Navyše, odkiaľ majú získať informácie cudzinci? Stránky sú síce vo viacerých jazykoch, ale ak si napr. na anglickej kliknete na odkaz „Decree of the Ministry of Transport, Post and Telecommunications of the Slovak Republic No. 529/2009 Coll.“, získate ... vyhlášku v slovenčine.
7. Technické problémy už boli na tomto fóre viackrát spomínané. Nepresné zameriavanie, viacnásobné účtovanie, účtovanie pri prejazde krížom cez spoplatnenú cestu, účtovanie jazdy po súbežnej ceste, katastrofálna úroveň palubných jednotiek neposkytujúcich šoférom nijaké informácie.
Suma sumárum:
Spoplatňovanie jazdy po diaľniciach, rýchlostných cestách a aj vybraných cestách prvej triedy je podľa mňa správne. Ale spôsob, akým sa u nás zrealizoval, je po organizačnej i technickej stránke diletantský.
Z čoho by si financoval "unikátnu vlakovú linku" 155? Linka zanikla o.i. kvôli vysokým poplatkom za použitie dopravnej cesty. (Nepoznám presnú výšku, ale ako som tak rátal podľa výnosu ÚRŽD 654/2005, vychádza to približne na 12,30 € za každý vlak).
V prípade, že nájdeš neudržiavanú zastávku stačí sa obratiť na správcu alebo ak sa ti nechce resp. sa na teba vykašlal rovno zavolať/faxovať na MsP a pekne udelia pokutu, ktorá môže byť až niekoľko tisíc €. ? Dnes to práve idem skúsiť s jedným chodníkom, ktorý ma spravovať MČ, ale oni sa hrajú na nevidiaceho. ?
NEVIEM CI TO UŽ BOLO ALE NAPÍŠEM TO TU:
VRAJ, ŽE SOLARISY BY SA MALI PRESŤAHOVAŤ NA 2. KOLÓNU
A NEJAKE SITILISY BY MALI PRÍSŤ NA 1. KOLÓNU (MOŽNO PRÍDU AJ ZVYŠNÉ 4 TEDOMY)
A NEVIEM ISTE ALE LINKU 20/22 BUDE VYPRAVOVAŤ ASI 1. KOLÓNA
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tramway