Reakcia na: zakaznik #142373:
to, ze je to cez GPS nie je až také výhodné... GPS príjimač ti totiž vie na základe polohy satelitov voči Zemi vyrátať akutálnu podobu, pri priaznivých podmienkach aj s presnosťou na 1m, avšak v zlých podmienkach je to troška problematické, rádius môže byť aj 50m alebo viac...Ak máš v GPS navigácii preddefinovanú cestu (chcem ísť zo Štefánikovej k Avionu), tak to problém nie je. Je to vec SW zariadenia, ale funguje tam tzv. magnetický princíp, t.z, že aj keď je tvoja poloha do určitej miery mimo cesty (čo môže byť spôsobené zlým signálom (budovy, oblaky, a pod.), vie ju magneticky priradiť k tej ceste, kadiaľ je tvoja trasa plánovaná.
Mimo trasy (mimo cesty) to ukáže až keď si evidentne mimo plánovanej trasy, to platí aj o prerátavaní pri odbočení do zlej uličky... Iste si si všimol, že ak si "neposlúchol" navigáciu a odbočil tam kde nemal, tá sa ešte chvíľu tvárila, že ideš po trase...
OBU jednotky však preddefinovanú trasu nemajú... Nemal som takú jednotku v ruke, ale aj v navigácii keď máš len polohu, bez naplánovanej trasy, tiež platí "magnetický princíp" s tým, že ak si mimo cesty (kvôli zlému signálu), tak ťa to automaticky hodi na NAJBLIŽŠIU cestu (lebo trasa definovaná nie je).
Moja skúsenosť s navigáciou je taká, že ak idem po D1 na úseku Einsteinovej a nemám preddefinovanú trasu, tj pozerám si len moju polohu, tak v zlom počasí mi častokrát skáče poloha z Einsteinovej ako ulice na diaľnicu a naspäť.
Predpokladám, že takto je robený aj SW OBU jednotky, a ak sa podobné súbežné cesty nachádzajú aj na spoplatnených úsekoch, vzhľadom na šlednriánske zavedenie mýta očakávam, že ak "poloha" v OBU jednotke "vyskočí" z poplatneného úseku a potom tam znova naskočí, že to bude účtovať akoby si celý úsek prechádzal ešte raz....
Z tohto dôvodu je blbosť, že prejdená vzdialenosť sa neráta naozaj tak, koľko vodič prejde... v prípade takýchto výpadkov by boli rozdiely v nameranej trase možno v desiatkách metrov, takto mu to naráta jeden úsek viackrát, čo je sakra rozdiel...
no.ev.di.