All: Tie povodne farby pouzivane na vozidlach MHD v celej byvalej CSSR su prazske a nie komunisticke ako tu niekto uvadzal. Preto ich Praha pouziva stale. Farby na vozidlach MHD nemusia byt len mestske. Su to hlavne farby dopravcu.
Co sa tyka tych bratislavskych mne osobne sa pacia busy, troliky , ale rozhodne povazujem ako nepodareny Kotasov na ter na T6 a K2S(T3S). Ten nater je prilis tmavy, co nie je moc bezpecne a ani ako fotografovi mi to moc nepasuje a tiez ten nater neumoznuje pouzitie ploch vozidla na reklamne ucely. Nater elin mohol byt nieco ako mali 7785+7786 po odstraneni reklamy na Wustenrot.
Co sa tyka tych bratislavskych mne osobne sa pacia busy, troliky , ale rozhodne povazujem ako nepodareny Kotasov na ter na T6 a K2S(T3S). Ten nater je prilis tmavy, co nie je moc bezpecne a ani ako fotografovi mi to moc nepasuje a tiez ten nater neumoznuje pouzitie ploch vozidla na reklamne ucely. Nater elin mohol byt nieco ako mali 7785+7786 po odstraneni reklamy na Wustenrot.
Vladimír
Obaja ste tak trochu obmedzený predsudkami. Martin si na základe jedného zážitku vo vozovni vsugeroval, že v BA nejazdí polovica Ikarusov, dokonale pozná dôvody netešivej finančnej situácie v Ikaruse... Andrej zasa dosť nepochopiteľne donekonečna vystupuje proti Karose a celú debatu diplomaticky uzatvára konštatovaním, že City Bus vôbec neprichádza do úvahy pri kúpe nových vozidiel
Vaša diskusia ma vyprovokovala k tomu, aby som sa vážne zamyslel nad tým, ako pociťuje rozdiel medzi Ikarusom 435 a Karosou B961 OBYČAJNÝ CESTUJÚCI. Ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, ale vychádza mi, že v zásade niet rozdielu. Oba typy majú zníženú podlahu, oba majú čalúnené sedadlá... Ide len o detialy:
- Ikarus je priestornejší - má menej sedadiel medzi druhými dverami a kĺbom a má oveľa priestornejší kĺb (v Karose je stáť v kĺbe pomaly nemožné)
- Karosa má lepší a bezpečnejší systém zatvárania dverí, nemôže sa stať ako v Ikaruse, že posledné úzke dvere sa zatvoria prudkým zabuchnutím oboch krídel v sekunde
- Karosa má lepší informačný systém - o stlačení signálneho tlačidla sú cestujúci informovaní pri každých dverách
- Ikarus nemá nedorobky typu, že cestujúci sediaci od uličky má problém vystúpiť, lebo sa nevie predrať okolo madla
Ako vidíte, jedná sa o detaily. Dokonca by sa našli aj spoločné vlastnosti oboch typov ako rovnako vtipný pokus Ikarusu aj Karosy prekladať informačné texty do slovenčiny ("Pootočte kolečkom vo smere šípok" a pod.)
Napokon ma napadla, z pohľadu cestujúceho, ešte jedna dôležitá vec. Karosa v nových autobusoch verzie "E" chcela priblížiť signalizačné tlačidlo cestujúcemu, a tak ich počet zvýšila a rozmiestnila po celom autobuse, no paradoxne nenechala na mieste, kde je to najlogickejšie - pri dverách. Z toho dôvodu je v Karose boj s časom o to, kto nájde tlačidlo "STOP-ku".
Žijem v meste, kde v sedle iný klbák ako Karosa 941 alebo 961 nejazdí. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný. V čase špičky sa naši cestujúci môžu odviesť aj s Ikarusmi 435. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný.
Debaty o tom, ktorú zo značiek vylúčim z možnej obnovy vozidlového parku v Bratislave nikam nevedú. Doprava je dnes predovšetkými konkurenčný boj medzi IAD a MHD a ak chce MHD zvíťaziť, musí sa rýchlo začať zbavovať pre cestujúceho neatraktívnych javov. Pre cestujúceho môže byť neatraktívne v prvom rade vozidlo. To znamená, že urýchlene musia z ulíc zmiznúť vraky, bez ohľadu na to, či ich nahradia Ikarusy 435, Karosy B961, City Busy 18, Solarisy Urbino 18 alebo Citaro.
A na záver - pre Andreja: Unifikácia vozidlového parku je veľmi dobrá vec. V mnohých podnikoch už na to prišli alebo práve prichádzajú. V žiadnom prípade by som to nepodceňoval.