Riťmus je presne to čo celý ten žáner v ktorom účinkuje celá tá kopa gangsta, huličov a intelektuálnych vydedencov ? čo si čakal od takého človeka, čo nemá pieseň bez vulgárneho slova?
tak to je fakt kauf ? aj mne to tam prekáža... nehovorím, že mne ten spoj moc chýba ale niekedy by sa mi zišiel. Tiež by nebolo od veci keby v sedle bol na L192 interval 20minút.
lenže pri takých linkách ako si písal (možno až na L57, ktorá premáva do záhradkárskej oblasti a tam postačí pravidelný interval od rána do večera počas pracovných dní, ale ani tam nepovažujem za "výhru" hodinovú dieru 8:45-9:45)... bod 2. teda striedač je čo vlastne? Vozidlo, ktoré naskočí počas pauzy alebo šofér, ktorý naskočí za pauzujúceho? No konkrétne u L23 a 44 je podľa mňa tá diera dosť na riť, lebo L44 nie je podľa mňa nejaká podradná linka, skôr uľahčuje ľuďom z ťažšie dostupných častí Kramárov dobrý prístup k trolejbusom a DPB by sa mal vynasnažiť, tieto "diery" minimalizovať, aby mal cestujúci záruku, že od 6 do 21 bude mať pravidelný interval bez dier, teda sa mu nestane taká vec, že zrovna keď bude potrebovať niekam ísť alebo prípoj stihnúť, tak je v keli... L57 skôr zváža ľudí do firiem na Žabom majeri a je adekvátne posilnená počas špičky, rovnako ako L77. Ešte k tej L77 chcem povedať, že narozdiel u iných liniek kde tie "diery" sú celkom pravidelné, tak u L77 sú tie diery bars-ako spoje idú 20-50 a potom zrazu 8:45-9:52-10:20-11:20 (potom každých 30min)...14:50-15:15-16:22-16:50-17:40-18:20 (pravidelne 30min), tieto diery na L77 mi tak trochu evokujú intervaly v Trnavskej MHD ? chcem teda ešte otázku na teda : Bolo by pre DPB také nákladné aby napr. na L54 a 77 neboli tie diery. Nepoviem keby tie diery boli v pracovný deň napr. o 10-12, ale medzi 8 a 10?!?! To ešte pokiaľ viem aj nosné linky pozvoľna prechádzajú do sedlového intervalu. Viem, že tu nejde o nosné linky, ale myslím, že ľudia ani tu nechodia striktne do práce na 8, takže potrebujú nejaký ten komfort aj počas sedla.
neviem, ako sa to píše, ale myslel som, že ten Grex(ks)a je ten skrachovaný spevák, ten humorista mi nenapadol... musím zistiť, čo je to zač, ak by to bolo ako vravíš, tak by to nebolo až také zlé
Re #139654 Petto: takže 8 kusov by mohlo byť aspoň na dve garantovane NP poradia 99, ale nakoniec aj tak skončia na 94ke spolu s historičákmi 4081-4 a máme tak kompletnú výpravu aj s jedným záložákom ?
Zaujímavé... Tento tmavší spouobčan sa veľmi často a rád necháva počuť, aký je on aj jeho "hudba" nezávislá, ale keď príde na lámanie chleba, predá sa "aj s príslušenstvom". Možno mu dochádzali peniaze na fet...
Re #139654 Petto: V prvom rade sa snáď dočká vyradenia bláznivých striel 4081 - 4084 a vytvorenia nejakej rozumnej rezervy...
Re #139648 Petto: Prestávky na 23-ke sú riešené prejazdom... Mimochodom, čas, kt. strávi vozidlo na konečnej nie je iba prestávka, ale aj čas na vyrovnanie meškania, obratový čas etc.
Praha chystá nový územný plán. V pláne je obnovenie viacerých v minulosti zrušených električkový tratí (Opletalova, Václavák, Na Florenci, Pankrác-Budějovická), ale aj viaceré zaujímavé novostavby. http://magistrat.praha.eu/
Asi preto je tam diera, že medzi spojmi je prestoj menej než 15 minút...
Re #139640 no.ev.di.: Takáto diera je bežná aj na iných linkách - 23 (So+Ne Mláka-JJVW), 29, 43, 44, 54, 57, 77 (So+Ne), 79... Všade tam, kde sa v danom čase točí len jeden voz. Pauzy tam môžeš riešiť v zásade troma spôsobmi:
1. Natiahnutím intervalu tak, aby bolo medzi každými dvoma kolami aspoň 15 min. - na to by ste zase pindali, že prečo sú také dlhé prestávky (viď #139648 Petto ohľadne linky 36, kde je použité práve toto riešenie).
2. Nasadením striedača
a) s vozidlom - ďalšie minibusy nie sú...
b) bez vozidla (medzi linkami by sa mohol presúvať aj dispocitrónom).
3. Dierou.
neviem preco je tam ta diera v grafikonoch 36 ( iba po-pia ) a 41,139 celotyzdenne, ked sa uz da vraj rozdelit povinna 30 min. pauza na 2 15ky. Najlepsi je grafikon 36ky, kde cez vikend stale prestavkuju kazde kolo pri TESCU LAMAC cca polhodku - ved to je prepych jak hovado. Na takej 23ke sa tocia jak hovado cely den. Diera na takej 39 or tej 96ke by porobila dobry bordel - zrejme u doplnkovych liniek to nieje az taky problem.
V DPB by sa to nedalo tak spraviť lebo tých 50% ušetrených nákladov by muselo ísť do vrecka a to by sa nedalo... Ale pokiaľ viem rozdávajú sa ceny najhorší prístup k občanom či také niečo a Bratislava to už vyhrala a myslím, že ani tento rok to nebude inak... ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
Re #139640 no.ev.di.: Takáto diera je bežná aj na iných linkách - 23 (So+Ne Mláka-JJVW), 29, 43, 44, 54, 57, 77 (So+Ne), 79... Všade tam, kde sa v danom čase točí len jeden voz. Pauzy tam môžeš riešiť v zásade troma spôsobmi:
1. Natiahnutím intervalu tak, aby bolo medzi každými dvoma kolami aspoň 15 min. - na to by ste zase pindali, že prečo sú také dlhé prestávky (viď #139648 Petto ohľadne linky 36, kde je použité práve toto riešenie).
2. Nasadením striedača
a) s vozidlom - ďalšie minibusy nie sú...
b) bez vozidla (medzi linkami by sa mohol presúvať aj dispocitrónom).
3. Dierou.