Počuj, dlhoročný znalec MHD, nechaj si svoje hulvátske poznámky pre seba. Prečítal som si veľmi presne o čom sa s Bioraveroim bavíš a odpovedal som veľmi presne na Tvoje lživé informácie o tom, že noičné autobusy l. č. 517 ničili obyvatelia VŠ internátov na Starých Gruntoch.
I.
Písal som to aj do Dispečera, napíšem to aj sem. Keď Košice kúpili prvé SU 15, tiež som "znalecky" určil jedinú linku, kam ich môže vypraviť. Od tých čias sa rozliezli po celých Košiciach a keď vidím, ako 15m bus v pohode vytáča v križovatke cca 150° zákrutu, tak vidím, ako som sa pred troma rokmi mýlil. Všetko to chcelo zvyk zo strany vodičov, lebo jazdí sa s tým inak. Myslím, že smelo možno povedať, že kam vojde klbák, vojde aj 15m bus.
Hmm, co sa tyka toho citara - nebal by som sa, ze neprejde napr. na linke 50 a ze by sa tam hodil - teda svojou kapacitou. Ved zadna naprava ma natacaci (elektro-hydraulicky) system - tak snad to na nieco aj bude
heh no ved nocaky su viac sluzobne spoje, ako pre cestujucu verejnost - podla mojich info - volne prelozene a mnou pochopene - aby sa DPB nemusel az tak hambit, ze nema ziadnu nocnu dopravu, tak sa beru aj ludia.
Rozchod niako neovplyvni stupavost. Je to uplne jedno, ci sa ide na metrovom rozchode alebo zeleznicnom. Ono to zavisi od vozidla, kolko to zvladne, nie od rozchodu. Na strbu jadi zubacka, pokial viem, takze tam sa 14 % neprekonava adhezne.
Nechcem zas podnecovať off-topic diskusie, ale dovolím si zapochybovať o niektorých Tvojich charakteristikách východu (kratší pracovný čas...). Ak sa však máš záujem na tom trocha ponaťahovať ( ), môžeme cez e-mail.
Ad Petržalka: Kto zažil rýchlodráhu Košice - VSŽ pred pätnástimi rokmi, kedy v intervale 30 sekúnd (!!!) jazdili za sebou súpravy dvojičky, dokonca i trojičky, nemôže o električke do Petržalky zapochybovať
Tak zbezne som si pozrel ten projekt tramvaje na DD. Stupanie sa pohybuje do 7 %, iba na kratkom useku na Molecovej ulici predstavuje az 8,6 %. Ale to vobec nie je problem, take stupania su bezne. Staci sa poriet do Stuttgartu alebo Nordhausenu. V Nordhausene maju stupanie az 9.3 % a jazdia tam plne nizkopodlazne elektricky dokonca na metrovom rozchode. Takze ta tramvaj na DD je technicky realizovatelna, navyse je podla mojich prepoctov rovnako draha ako trolejbus. Ale oproti trolejbusu ma obrovsku vyhodu - zanika nutnost prestupu.
Ale zvladnu to aj eliny. Kto hovori ze by chodila len jedna??? Mozu ficat kazde 2 min. Tak casto nechodia ani autobusy s kapacitou 150 ludi v takej eline by sa dalo konecne aj nadychnut.
Dakujem za dobre mienenu radu. Ale musim sa ti priznat, ze uz pomaly 5 rokov byvam v Prahe v Presove mam uz iba trvale bydlisko, takze viem, o com ta studentka hovori. Aj ked zas na druhu stranu, Prahu si oblubia ludia rychlo.
Re #13939 m@rtin: Martine, neblbni. Tramvaje pry to nezvladnou. Hlaven ze to dnes zvladaji autobusy... a jake autobusy!
No neviem, mne osobne to, ze nocak z intrakov nechodi, az tak velmi neprekaza. Z Elamu je to na Molecku pesi cca. 20 minut, co nie je az take hrozne a aspon ti opilci, co nicili nocaky, cestou dole kopcom bud padnu do jamy alebo vytriezveju. Krom toho je tam hyperexkluzivny vyber az z troch liniek, cize zarucene aspon nieco z nich pojde
Osobne sa mi 518 pacila az do tej chvile kym ma vodic neoviezol na Slavicie udolie z dovodu ze som ho osobne nepoziadal nuz CP nic nehovori o koketovani so soferom Linka je zjavne koncipovana ako taxi pre soferov z Hlavnej stanice az po Hrobonku, precestujete vsetky bocne ulicky pri Onkologickom ustave .... ako kedy .
Neviete prečo sú teraz trolejbusy z Hroboňovej také zasraté blatom? Nepršalo už aspoň dva týždne.. Čo sa im pokazila tá polofungujúca umývačka?
Darro: Aby som sa vyjadril k tej 517, tak tiež si myslím to, čo všetci, pretože zrušili smer zo Slávičieho údolia. Keby to bolo tak, ako hovoríš, tak by obyvatelia intrákov ničili aj busy na 518..
Darro: Ty si dispečer v DPB?
Vím o tvé náklonosti k tramvajové dopravě, ale ruku na srce. Na Petržalku to chce opravdu rychlý a kapacitní dopravní systém. A obávám se, že tramvaje takový nápor cestujících nezvládnou. Nechtěl jsem psát pouze o rychlodráze na které by jezdily příměstské vlaky 471, ale o typ tratě.
Jestli si vezmu, že největší pražské sídliště Jižní město má 110 000 obyvatel a metro tam jezdí v intervalu 1,75 minuty, když počítám kapacitu soupravy 1400 cestujících. Tak se dostanu k hodinové kapacitě 48 000 cestujících v jednom směru!!!
Pokud beru v úvahu, že Petržalka má 140 000 obyvatle, tak si dost dobře nedokážu představit, jak by to tramvajové soupravy s kapacitou 300 osob zvládly?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MarekG
http://www.sme.sk/clanok.asp?rub=online_zahr&cl=824227