Ale trolejbus nemôže potom prejsť ani od Súhvezdnej na Hradskú cez Vrakunskú, lebo by opäť musel prechádzať cez dvojkoľajné priecestie a 25kV 50Hz... A vďaka miestnym pomerom si neviem predstaviť ani predĺženie električky do Vrakune niekde v osi Vrakunskej cesty, keďže aj voľné parcely sú tam zastavané a z východnej časti oblasť lemuje železničná trať 131. Čiže po Trnavskej ceste (ak tam bude zavedená trolejbusová doprava) pôjde akurát tak L39 s 20min intervalom - hovorím o úseku Tomášikova - Súhvezdná.
Z tých troch koľají sú elektrizované len dve. Technicky žiaden problém - vo Švajčiarsku je hafo krížení 600 V ( 15 kV. Otázka je len to, čo si písal - či to na du.nč.o.-m požadovanom mieste vôbec potrebné.
podľa mňa by bolo najlepšie keby sa postavila trolejbusová trať od Botanickej po nábreží a po Staromestskej. Na túto trať by sa napojila trať cez Mlynskú dolinu a na Staré grunty, ktorú by využívali L31 a 32. L32 by tak spájala Dlhé diely - Molecovu - Staré grunty (aj za internátmi) - Kramáre - HL.ST. a kľudne by v trase Hl.st. - Kramáre - Slavičie údolie mohli jazdiť niekedy posilové t-bus spoje ?
spolužiačka raz videla nejak neskoro večer na Obchodnej električku a na transparente práve bežal nápis "POSLEDNÚ HODINU, NIKDY NEVIEŠ..." vraj ju zrazu chytil riadne nepríjemný pocit, že čo to je za "vtip" ? ? ? ak vieš čo myslím... keď v nejakých tých psycho filmoch zrazu na transparente nejakého prístroja prebehne niečo čo tam byť rozhodne nemá a danej postave sa dačo stane alebo ona sama spraví niečo psycho.
ono to v origináli (ak si to dobre pamätám) znelo: "pozor-reklama. kde dostať kúpiť topánky? - v predajni obuvi - teda nie v mliekárni? - nie, topánky dostať kúpiť v predajni obuvi" (L&S)
No ako tak pozerám tu kandidáturu Záhardníka, zobral to asi dosť vážne. Pokiaľ viem, je jediný kandidát, ktorý má aj vlastnú pesničku a dokonca od Rytmusu pod názvom Poď voliť... ?
Od začiatku to bolo tak že kompetentný z DPB chceli ušetriť peniaze, ale keby nevymýšlali a poriadne investovali mohli by z DD mať prepojenie z mestom(molecova- Patronka) a teraz by sme sa tu nemuseli hadať o tom že DD majú lepšiu dopravu, 25tr-ky už dávno mohli nahradiť tambusy, v počte 12 kusov by vystačili na linkách 32,33,133 plus nejaké to posilnenie L133 v ranných hodinách sorom.
Vsimli ste si niekto tie nove reklamy, ktore bezia v elektrickach priamo v "zobrazovaci" zastavok? Som najprv nechapal, co ma znamenat, ze "Pilcherova je uz doma", aj som cakal, ze to ohlasia ako dalsiu zastavku , resp. ze nejaky ftipalek si robi srandu ale po dalsej reklame (nieco ako "Doma na vas caka romantika") mi to trklo... tolko reklam ako v bratislavskej mhd nie je asi nikde na svete. Akoby nestacilo to, ze uz nevidime z autobusu za seba na autobus za nami, z okna hladime cez nejaku nalepku, drzime sa drziakov od tatrabanky, lcd monitory ukazuju ponuku RECARu, este aj toto. Naozaj uz chyba iba hlasova reklama - napr. "pozor. mlieko dostat v mliekarni. nie v predajni obuvi" (ale na tom by sa dalo aspon zasmiat).
taketo veci nepochopim. aj napr u nas na obchodnej. ludia su schopni prejst aj 5 metrou pred prichadzajucou elektrickou a potom to dopadne ako v nemecku. ?
no trolejbusy by tam izolovane useky nemali, lebo by bola v tom useku bez prudu prave zeleznica. V PO je tiez mrtvy bod na zeleznici nad krizenim v useku cca 15 m hore dole.
Podľa môjho názoru je kríženie 600 V js a 25 kv 50 Hz na mieste kam by to dal dunčo hazardovanie, najmä pokiaľ by tam trolejbusy mali v miestach kríženia izolované úseky.
v Prešove kríženie elektrického vlaku a trolejbusu síce je (2x), ale na železničnom napätí 3 kV, nie na napätí 25 kV, na jednokoľaji, nie na trojkoľaji, a hlavne, iniciátorom stavby (a tým pádom aj výnimky zo zákona) boli v Prešove železnice, nie DP.
Technicky by sa dalo kdečo, otázka je, či sa to oplatí a či to povolia.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.