Reakcia na: AAA #138521:
roky to tak je a je to taký vážny problém? Keby si býval napr. niekde v časti Ružinov-Nivy, cesta MHD by ti trvala cca 10-15min do centra a platil by si rovnakú sumu ako niekto kto ide až z Čuňova alebo Záhorskej Bystrice, bol by si spokojný? Každé mesto to má individuálne aspoň, že nemáme v BA taký úlet ako v Brne som postrehol, že napr. Lesná, Bohunice, Kamenných vrch, Komín, Vinohrady a Královo Pole sú rovnako vzdialené od centra ako Obřany ale sú v pásme 101, zatiaľ čo Obřany sú stále v 100 ? pričom to je riadna prdel, kde už mesto končí (kto videl fotky z konečnej L4 a bol pri rieke Svitava, tak vie o čom hovorím). Niečo podobné ako keby sme Lamač zaradili do 1. pásma a Dúbravku nechali v 2.pásme. Delenie mesta do dvoch pásiem má svoje + aj -, takisto ako keby bolo jedno pásmo. Tí čo cestujú väčšinou v prvom pásme by nadávali, dvojpásmoví by chválili "zrovnoprávnenie" a tí čo jazdia len v druhom pásme by sa asi od hnevu zelenali, ale tých je predpokladám minimum. Nepoznám nikoho kto má električenku len na druhé pásmo... Výhodou by bolo, žeby odpadli problémy tým čo by mali električenky na MHD v BA, cvakanie lístkov pri prechode do druhého pásma a naťahovačky s revízormi by odpadli. Ak by sa ceny električeniek stretli tak trojmesačný, nezľavnený lístok by spadol cenovo z 63,07€ na 57,75€, čiže tí čo kupovali len na prvé pásmo by si priplatili 5,30€ a študenti 2,65€ na 90dní, čo by určite nikoho nezabilo, hlavne ak by si mnoho z nich zrátalo koľko vyhodí za alkohol, tak položka 2,65€ je zanedbateľná. Ale samozrejme len za predpokladu, že by sa ceny električeniek stretli v strede a nie niekde 2-3€ pod súčasnou cenou 1+2 pásmovej električenky, to by bol dobrý ofuck. DPB už zlúčenie zón plánoval s tým,že by 1. pásmoví doplácali o 600Sk viac na ročnej a dvojpásmoví o 600Sk ročne menej. Ak si zrátame koľko dní sme v práci/škole + jazdy za nákupmi, kultúra, stretnutia a pod., tak furt by sme na lístkoch prejazdili mastnejšie peniaze ako tie čo dáme za električenku.
810zssk