Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #138137:
tam je interval 3minúty úplne na figu... Ak budú vlaky od TT chodiť v 15min intervaloch, tak stačí len medzi to vkladať vlaky do intervalu 7-8min. 8 spojov do hodiny pre začiatok stačí... a myslím, že bohate. Nie jak LOLO si namýšľa, že celá Petržalka bude kvôli nemu cestovať vlakom do mesta, vystupovať na EUROVEA, AS, alebo Filiálke ? osobne som s ním diskutoval cez ICQ a sa mi s tým zdôveril, že tam bude treba hustý interval a podobné fantasmagorizmy.
Reakcia na: Martin Fundárek #138148:
To je nejaká ŽSR dogma zase? Rakúsko má takmer všetky hl. trate so sklonmi nad 25 promile a fungujú. A navyše, kde je napísané, že to ešte bude fungovať vytunelované ZSSK Cargo so svojimi nostalgickými HDV. Časom tu zo smeru Viedeň a Petržalka aj tak nepáchne nič iné ako Taurus, príp. Trax, takže tak.

Mimochodom, Skalité už dosť dlho nie je lokálka a je tam 28 promile, hádam netreba hovoriť o rozsahu nákladnej dopravy na tej trati. Lupków 25 promile - donedávna ešte s nákl. dopravou, ktorá tam logicky už skončila.
Reakcia na: Martin Fundárek #138137:
matematika a logika i
15 : 6 = 2,5 x 3 = 7,5 x 2 = 15
Reakcia na: Martin Fundárek #138134:
beriem na vedomie, že nechcete uznať, že ste si poriadne neprečítali text príspevku, na ktorý ste reaogovali,
ak budete odmietať (akýkoľvek) argument, nie je to dôkazom, že ten argument nemá svoje opodstatnenie,
z Vášho príspevku by sa mohlo zdať, že si ÚP predstavujete ako niečo nemenné, ako príkaz, ktorý treba splniť,
určite ste už počuli o aktualizácii, o zmenách a doplnkoch ÚPD, nedávno sa mohli pripomienkovať ZaD č. 02, tie obsahovali mnohé zmeny, napr. funkčného využitia územia, ďalšie môžu obsahovať zmenu koridoru NS MHD - textová časť obsahuje líniu bez podrobného situovania, grafická časť je vlastne výkres s farebnými čiarami, tie môžu byť v novom výkrese trochu inak a rozpor s textom nenastane, ochotné ruky sa v zastupiteľstve doteraz vždy našli
Reakcia na: ufo #138114:
Na väčších sklonoch možno na nejakej lokálke, ale na hlavných tratiach rozhodne nie. Príklady sklonov v promile:
Púchov-Horní Lideč 18
Čadca-Čadca št.hr. 16
Štrbská rampa 15
Turňa n.B-Rožňava 12
Lučenec-Zvolen 17
Hronská Dúbrava-Diviaky 17
Banská Bystrica-Odb Dolná Štubňa 17
Prievidza-Horná Štubňa 16
A na všetkých týchto tratiach je zavedená postrková služba. Čiže nákladné vlaky by do tunela pri 25 promile ísť teoreticky mohli, ak by mali postrk a výrazne znížený normatív hmotnosti. (Aj na trati Tisovec-Pohronská Polhora so 48 promile môže ísť nákladný vlak, ale s postrkom, normatívom 110 t a ďalšími obmedzeniami.) Ale je ľahšie pretiahnuť ich cez ÚNS, kde je sklon 7 promile.
Reakcia na: luky133 #138139:
Myslíš? Ak z SMS lístka dostane DP menej ako z papierového po odčítaní nákladov na tlač a distribúciu, je to podľa teba výhodné. Ak by to bolo také super riešenie, prečo by ho už nemali aj v ďalších mestách (a pritom ponuky boli, len dopravcovia si to zrátali).
Reakcia na: no.ev.di. #138145:
Nepotrebuješ vedieť časovú platnosť (tou sa obmedzuje to, aby sa ti nejaký špekulanti nestihli vo veľkom voziť tam aj späť), stačí keď budeš porovnávať ceny. A aj to kľudne len pri JCL. Lebo okrem pekne vyzerajúceho zónovania na mape musíš dodržať aj to, aby ti 5 zón na Záhorí a 5 zón na Senecku malo približne rovnaký cenový nárast/pokles voči súčasnosti. A to ako na čisto regionálnych cestách, tak aj v kombinácii s Bratislavou.
Reakcia na: Valec #138143:
zas taký expert niesom... neviem podľa čoho určiť tie časové lístky a pri prechode cez koľko pásem majú byť. Ale skúsim dačo. Keď to nevýjde, svet nepadne.
Reakcia na: MatejBA #138140:
Nočná doprava je aj preto drahšia lebo ju nedotuje Bratislave, ale robí ju DPB vo vlastnej réžii pokiaľ viem a čo je teda lepšie? Nemať nočnú MHD alebo ju mať za plnú cenu? Cena za zatrávnenei sa aj mne zdala veľká, ale keď som sa dočítal čo všetko je v nej započítané tak myslím, že je prijateľná. Zatrávnenie okolo River Parku by mal financovať developer lebo on chce upraviť okolie aby to tam aj nejako vyzeralo... A je pravda Solaris je tam zbytočný okrem odchodu, ktorý býval o 6:59... ?
Reakcia na: no.ev.di. #138112:
Teraz si k tomu ešte vymysli aj tarifu a keď ju budeš mať, tak sprav porovnanie pre všetky hlavné smery (je ich 6) so súčasným stavom. A keď to budeš mať, môžeš mi poslať to porovnanie. Takto sa nemá zmysel o tom diskutovať. ?
Reakcia na: Martin Fundárek #138137:
A aby som tu nepôsobil ako Slávik neblahej pamäti, tak tu je citát z TEŠ, časť C, kapitola 4.2, str. 57:

"Na túto prevádzku však pôsobia aj vplyvy, ktoré nesúvisia s kapacitou traťového úseku odb. Dunaj – Janíkov Dvor:
• obmedzený počet trás pre železničné vozidlá na TEN-T koridore,
• dlhý pobyt v ŽST Janíkov Dvor pri obrate súpravy (5 min.), ktorý nedovoľuje zabezpečiť 3 minútový interval medzi spojmi smerom do mesta pri využití súprav prichádzajúcich z mesta.
Z týchto dôvodov sú niektoré trasy z teoretického počtu 20 trás/hod v každom smere nerealizovateľné."
Reakcia na: luky1 #138138:
Prepáč, ale to naozaj považuješ SMS lístky a zatrávnenie za negatíva? Ja ani logo a zrušenie 30 minútových lístkov, ale to Ti neberiem. Čiernočierne videnie a kritizovanie býva často kontraproduktívne.
Reakcia na: luky1 #138138:
Logo - nie je (az take) zle
uniformy - chyba
cistenie vozidiel - chyba
zatravnena trat Ruzinov - predrazena? To mas odkial?
zatravnenie trate pri RP - to nahodou nebude spolufinancovat aj J&T ? (RiverPark)
Nocna doprava - diskutabilne zdrazenie - ano zdrazelo to na 2xhodinovy listok, ale mozes poslat 1 SMS listok
zrusenie 30 min listka - skor to vidim ako pozitivum, aj ked je pravda, ze ked som nemal PCL tak som ho pouzival najcastejsie
Obchodna ulica - je zavreta preto, lebo v podchode na Hodzovom vznikol novy "shop" pricom mat 2 obchody pri sebe je zbytocne.
Tender na 240ks - vzdy sa stane chyba, avsak kebyze neroztrubuje, ze 3 tyzdne to dava kontrolovat pravnikom, nech neni chyba, tak to nikomu az tak nevadi
CapaCity - radsej mat nieco ako nic
L133 - prehnal to on, ale aj ty to prehanas, ze poloprazdna - ked ide TEDOM je plna, ked SOLARIS tak poloprazdna. Interval 6min krizitujem aj ja, radsej mal jazdit uz od 13.00
SMS listok - zo sumy 24 Sk idu 4 Sk operatorovy a 20 Sk DPB ? (+- par percent)
Reakcia na: luky1 #138138:
No nie všetko je zlé... Spravil sociálny program pre vodičov a teda ešte pred krízou sa ustálil ich počet. Nakúpili sa autobusy aj keď nie kĺbové. Že bol zrušený obchodný priestor na Obchodnej je logické z ekonomického hľadiska. Načo budú vedľa seba dve predajne? A odkiaľ vieš, že priestor patrí DPB? Čo ak ho si ho prenajímal? Ak avšem patrí mohol ho prenajať to je pravda. Posilnenie 133 je blbosť s tým musím súhlasiť. Ale s tvrdením, že bolo poloprázdna musím nesúhlasiť. Posilnenie potrebovala len v tesne pred siedmou a po siedmej... Je pravda, že teraz bude treba dvojnásobný počet autobusov/vodičov. Ale 133 rozhodne predvolebná nie je jedine jej posilnenie. 133 tu bola už pred Zahradníkom a ten urobil aj logický krok, že na nich zrušil 25Tr, ktoré sa kazili... ☠ SMS lístky beriem kladne a zarába na nich aj DPB kebyže nie určite ich nezavedie.
Reakcia na: 810zssk #138136:


A čo také dobre spravil? Že zmenil logo (s vynútenými ďalšími nákladmi, ktorých výška je neznáma)? Že dal vodičom našiť nekvalitné uniformy, ktoré nechcú nosiť? Že zrealizoval "hĺbkové vyčistenie" vozidiel, ktoré takmer nepoznať? Že draho zatrávnil koľajový zvršok na Záhradníckej a chystá podobné zatrávnenie pri Riverparku? Že zdražel nočnú dopravu? Že zrušil 30 minútové lístky? Že predajňa lístkov na Obchodnej je zavretá a tento lukratívny priestor je už pol roka nevyužitý, hoci sa mohol prenajať? Že sa spolupodieľal na príprave tendra na nákup 240 busov, ktorý bol pre chyby zrušený? Že potom vysúťažil luxusné Mercedesy, ktoré nechcel ani Berlín ako pridrahé? Že zahustil intervaly poloprázdnej volebnej 133 na 6 minút, hoci v iných častiach nové busy tak urgentne a zúfalo chýbajú? Že zaviedol SMS lístky, na ktorých zarábajú skôr mobilní operátori ako DPB?
Reakcia na: vlado13 #138106:
Neviem, koľko vlakov za hodinu v tuneli TEN-T sa predpokladá zo ŽST Petržalka, to si budete musieť vyhľadať v dokumentácii k TEN-T (akiste existujú nejaké štúdie). Ale nie je to podstatné, pretože bez ohľadu na to, koľko tých 6-minútových dier bude, bude to znamenať nerovnaký interval a preťažovanie spojov nasledujúcich po diere (s možným dôsledkom nepobratia všetkých cestujúcich, ktorí si budú musieť počkať na ďalší spoj).
A kde že to je napísané, že tam diera bude? V základnej matematike a logike. Ak bude v tuneli následný interval 3 minúty (čiže rovnaký, ako na trati stredom Petržalky - vzhľadom na podobné vzdialenosti zastávok nevidím dôvod, aby sa zásadne odlišoval), tak ak v minúte T pôjde vlak zo ŽST Petržalka, potom v intervale (T-3;T+3) nemôže ísť vlak zo stredopetržalskej trate.
Reakcia na: luky1 #138135:
Zahradnik spravil vela zleho, ale tvrdit ze nespravil nic dobre, alebo nebodaj ze za Cng. Zachara bolo lepsie je kolosalna hovadina.
Reakcia na: no.ev.di. #138129:

Máš pravdu, že neexistuje protikandidát, ktorý by nejako zlášť nadchol, ale teraz nejde ani tak o to, kto "áno", ale skôr kto "nie".
Osobne nemám najmenšie pochybnosti o tom, že človeka ako je Záhradník nechcem nielen za župana, ale ani za predsedu predstavenstva DPB, či v inej dôležitej verejnej funkcii. Nikdy som ho osobne nestretol a mohol by mi byť úplne ukradnutý, ak by som každý deň nepociťoval na vlastnej koži spolu s ďalšími cestujúcimi negatívne dôsledky jeho pôsobenia v DPB. A to, že sa zaňho kúpili aspoň nejaké busy, by som nepokladal za nejakú mimoriadnu zásluhu, veď už len to by chýbalo, aby sa za takmer 3 roky nekúpilo vôbec nič! Okrem toho tie nákupy sprevádzali dosť čudné okolnosti. Nebudem tu opakovať podrobnosti, poznáme ich všetci.
Reakcia na: vlado13 #138107:
Na tejto úrovni diskutovať nemienim. "Možným rozdielom medzi plánom a skutočnosťou" možno spochybniť čokoľvek, takže tento argument neberiem.
Reakcia na: no.ev.di. #138110:
Podľa dostupných informácií by som to videl tak, že
1. Solaris odflákol montáž (elektroinštalácia v každom voze inak) a výstupnú kontrolu,
2. DPB objednal vozy, ktoré nikde inde nejazdili (okrem jedného v Košiciach) a odflákol prípravu zmluvy (obtiažne až nemožné reklamovanie) a kontrolu pri preberaní vozidiel.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.