skôr by som tam nabehol s AK a pokropil to tam, resp. pokropil vybraný okruh ľudí z jedného podniku čo si tam ani náhodou neprihrievajú predvolebné pomyje ?
keď je o tom reč tak by mohli niektoré linky jazdiť len počas špičky, lebo ostatné chodia ozaj prázdne. Osobne by som z Dúbravky nechal premávať dve linky s intervalom 8min celodenne, z KV jednu s 8min celodenne a druhú len počas rannej a poobednej špičky v 8min intervale. Zas tak plné električky nechodia, minule som šiel L9 v K2S-ke a všetci sedeli, ešte aj ostali voľné miesta, to isté platí aj o ostatných električkách. Akurát tak L4 (ako kedy aj L9 ak nejde pred ňou L4) a L5 nejdú naprázdno. Väčšina ľudí vystupuje na Šafárikovom námestí a reči o potrebe spojenia Šafko - Jesenského ako robí L12 sú ľahko zpochybnitelné, lebo väčšina ľudí síce vystupuje na Šafku, čo neznamená, že tam aj nastúpi! Ľudia síce neovládajú prestupy a miesta kde by mali nastupovať pre uľahčenie cestovania bravúrne, ale Dúbravčania a Karlovešťania pochopili,že čakať na električku na Šafku do Dúbravky, čo ide raz za 12min a cez víkendy každých 20min je mrhanie časom a tak radšej nastupujú na Jesenského kadiaľ chodí všetko do Dúbravky a majú do 3-4min istý odvoz domov. Po práci si väčšina ľudí už dojde pešo bez problémov na Jesenského, keďže sa tam neponáhľajú. Ja sám vystupujem na Jesenského a po vlastných prášim na Šafko na L95 alebo 78. Rovnako ako pri ceste na polikliniku Strečnianska používam nielen L92 a 95 ale aj L68 a 94 a šetrím tak čas aj nervy a zbytočné prestupovanie ak som v meste a mám to bližšie k L94 ako k zvyšným linkám a som ušetrený aj prestupovania a čakania-
je to dané neschopnosťou tvorivo riadiť MHD,
v špičkách by sa to ešte dalo pochopiť, lebo odstavenie tunela je objektívna skutočnosť, a nútiť vtedy prestupovať za každú cenu by nebolo najlepšie riešenie,
mimo špičiek L1, 4, 5 a 9 by sa mohli točiť na Štúrovom nám., kde by sa prestupovalo na L12 a prípadne L17, ktorá by mohla premávať ako posilnenie 2x za hodinu, ale len po Šafárikovo nám.,
"je potrebne aby do karlovky chodilo tolko spojov" pozri si, kde býva Zahradník a jeho suita a čo je ich volebný obvod a potom zistíš, že sú "mimoriadne potrebné", rovnako ako 36, 135, 133 (asi to myslíš tú 33 a tam jazdia tedomy a Solarisy)... a keby boly aj električky v BA nízkopodlažné, tak do BA-KV jazdia všetko IBA NP vozy... pri busoch BA-KV(DD) to už platí... ?
Ja sa to nechystam nakolko sa nevyznam natolko v prave. A aj ta by ministerstvo maximalne odporucilo zmenu. A ja aj suhlasim v tom bode, ze ho treba kupit 2min pred nastupom jedine co by mi vadilo je to ze ak by nahodou nedosiel po 5min a clovek by nastupil a dostal pokutu.
to predpokladá, že "po akcii" je pomerne intenzívna doprava, keď 10 taxíkov by sa zoradilo za sebou v bus-pruhu a nie v 2-3 súbežných pruhoch,
ak by taxíky z nejakého dôvodu urobili takú šnúru a v susednom pruhu je menej vozidiel, bus môže ísť tadiaľ
Mňa by náramne zaujímalo, načo pán advokát chce dávať podnet na MS, ktoré nie je orgánom štátnej správy na príslušnom úseku. MS to maximálne pozrie a keď sa bude najbližšie meniť Občiansky z. možno tam navrhne nejakú zmenu.
Neviem, prečo tu staviate deabtu do roviny, že je to paušálne dobré alebo zlé. Napr. v Prahe sú BUS pruhy, ktoré môžu využívať taxíky, ale pokiaľ viem, nie všetky - tam, kde hej, je to označené.
Iste, že pohyb taxíkom, ako doplnok k verejnej doprave, je lepší oproti pohybu vlastným autom práve kvôli napr. menšiemu statickému dopravnému zaťaženiu - ako hovorí S499.
Ale určite by nebolo dobré povoliť taxíky všeobecne vo všetkých BUS pruhoch - závisí to aj od toho, aká je nadväznosť na svetelné križovatky, atď.
No ten právnik nepísal, že by sa chystal on dať ten podnet na Ministerstvo spravodlivosti. Takže kto doteraz úspešný v komunikácii s úradmi to urobí, luky133? ?
Teoreticky by ešte mohol platiť nejaké doplnkové vlaky BA-PK a BA-MA. Nevieš inak, že odkiaľ majú VÚC zobrať na to peniaze? Má sa zvýšiť ich podiel na dani z príjmu FO, či nejak inak?
Zatiaľ sa predpokladá, že VÚC budú financovať len vlaky, ktoré idú v rámci jedného VÚC. (V BA VÚC prichádzajú reálne do úvahy len vlaky Zohor-Záh.Ves). Ostatné bude v kompetencii štátu, takže žiaden prínos.
Ja nehovorím o parkovacích miestach, ale o využívaní BUS pruhoch. Ak pôjde 10 taxíkov za sebou (napr. po nejakej akcii) a budú čakať v BUS pruhe na semafóroch a za nimi autobus a kvôli nim neprejde na prvý raz ide o zdržiavanie dopravy podľa mňa. A ak budú v každom taxíku dvaja tak tam bude napr. 20 ľudí pričom v autobuse (berme do úvahy CapaCity) bude 182 ľudí v Bratislavskej miere 200 cestujúcich. ?
Ale aj tak nepoviem, že je to taxík vo forme minivanu, ale do taxíku sa taktiež zmestí len 5 osôb z toho 4 zákazníci a do autobusu aj vyše sto podľa toho aký typ ide... Podľa mňa by mali byť bus pruhy len pre autobusy. Ale teraz nás to nemusí trápiť lebo nenastáva situácia, že stojí v kolóne 20 taxíkov a podľa mňa tak skoro ani nenastane. ?
Re #136920 luky133: Pokiaľ som sa dobre pozeral podnetom by sa zaoberala asi "Komisia na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách".
Re #136921 toso0077: Nie a pokiaľ viem nie je ani jeden v BA ešte.
IDS znamená mať nejakého koordinátora, ktorý si tie vlaky objedná tak ako bude chciet (teda ITG) a aj si ich zaplatí (je jedno, u ktorého dopravcu, nemusí to byť ZSSK). Ale žiaľ toto ani po pripravovaných zmenách vo financovaní nebude reálne, takže na Slovensku nejaký integrovaný systém s taktom najbližšie roky nehrozí.
Stále sa budeme pohybovať len v rovine vzájomného akceptovania cestovných dokladov (BID, ŽRIDS) a nulovej koordinácie.
(Teoreticky je možné, že ZSSK časom pochopí, čo je to takt, ale BID ako fungujúci IDS tu stále nebude ak sa nezmení financovanie a objednávateľ výkonov).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe