ešte chcem dodať, že takto ľudí z Veternicovej a Hlaváčikovej nenahovoria na to, aby cestovali k električkám alebo od nich 35/135 keď ani preklad tam neexistuje. ?
L36 je koruna demencie určitých ľudí v DPB a tiež magistrátu, že toto navyšovanie výkonov schvaľuje ? tiež L135 je kravina prvej triedy, teraz už by normálne šlo spraviť L35 obojsmernú v trase : KUKLOVSKÁ - Sološnícka - Šaštínska - Púpavová» - BORSKÁ a druhom úseku trase ju viesť KUKLOVSKÁ - Veternicová - Beniakova - Nad lúčkami - Baníkova - Jána Stanislava - Beniakova - KUKLOVSKÁ alebo tento druhý úsek trasy označiť ako L135. Mimochodom význam premávky 35 a 135 po Veternicovej je = 0, lebo (tento link) http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=629145779200&l1=35&l2=135, jasne ukazuje, že spoje 35 a 135 idú 4min po sebe a potom 26minúť nič, takže keď už si p. Záhradník robí dopravu pod oknami aspoň by sa mohol pozrieť ako debilne je CP spravený, že ani preklad do 15minút tam neexistuje!
Tramvaje by sa mali zrušiť, vozidlá sú drahé, údržba je drahá, výstavba nových tratí tiež. Keby sa zrušilo, aspoň by bolo chvíľu kde parkovať a DPB by financie na nákup nových tramvají mohol presunúť inam... a možno by to bolo aj na lepšej úrovni ? ? Toľko fikcia, stačilo ?
Ale já už jsem tu popisoval, že Capacity se na obsaditelnosti skoro neprojeví.
Stejně tak bych byl opatrný s porovnáváním Prahy a Bratislavy. Jistě, máme metro i rozsáhlou tramvajovou sít, přesto tu ale máme obrovská sídliště, kam jezdí jen autobusy.
jen tak mimochodem, linka 200 má ráno interval 2 minuty. Linek s intervalem 3 minuty je tu hafo. V úseku Nemocnice Krč-Kačerov/Budějovická projede ráno mezi 7:00 a 8:00 117 spojů autobusů v jednom směru, tedy interval blížící se 30 sekundám!!!
Troufám si tvrdit, že tak silný provoz autobusů nemá ani Bratislava.
Stejně tak nejdelší pražská linka 177 s jízdní dobou 77 minut a 36 kloubovými pořadí se v Bratislavě také nevidí.
Porovnávat 15T s Variem dost dobře nelze. Protože tramvaje jsou naprosto odlišné koncepce. Zatímco mezi Citarem a kloubovým Sorem opravdu takový rozdíl není. Jen to jinak vypadá a má to hvězdu na čumáku.
Ale znovu opakuju, já nemám problém s Mercedesy a v Děčíně nebo kdekoliv jinde mi nevadí. Já mám problém s atobusem, který je jen o 1,5 metru delší, ale stojí o 5 milionu víc!!! To je prostě síla a nedá se zapřít, že za tento autobusový šperk se prostě platí. Rozhodně cena 17 milionu neodpovídá kapacitě, kterou ten autobus nabízí. Proboha, vždyť je to dražší než kloubovej trolejbus!!!
Viac ľudí viac chutí ako sa hovorí. Mne sa zase viac páči konštrukcia komínu. Ale zase je to technickejšie náročnejšie na údržbu ako si spomínal. Cena je preto taká lebo je jediný výrobca takže si môže zažiadať toľko koľko chce. Mňa by zaujímalo napr. za aké ceny ho nakupovali iné mesta resp. aká nadštandardná výbava tam bude. Istá je klimatizácia, ale za tú cenu predpokladám napr. ozobné lišty, uzamykateľné lišty a iné...
Ináč také poukazanie na linku 36. Myslíte si, že ľudia z DD pôjdu na obyčajný nákup potravín do Tesca Lamač linkou 36 (oranžová je jej približná trasa + gulička oranžová je Tesco) alebo pôjdu do Tesca na DD (zelená bodka). A žltá je trasa linky 33. http://i28.tinypic.com/2lcmqok.png Ja si myslím, že väčšina ľudí pôjde radšej do Tesca na Dlhé diely ako do Tesca Lamač... Tesco na DD sa má otvárať začiatkom októbra zhruba. Už sú tam vozíky, tovar a je zariadené. Nachádza sa oproti pizzerie Alfredo... ?
"V prípade oneskorenia počkajte maximálne 10min nad dohodnutý čas odjazdu." Toto dožvie ako mysleli, to ako potom má ísť cestujúci pešo?
Re #136255 boxcar: Ten link po niekoľkých hodinách prestal fungovať. To jedno zo spojení s TAXI nájdeš (aj s mapkou) na www.vor.at zadaním spojenia dokonca z Marchegg Bahnhof do Ganserndorf Bahnhof napr. na zajtra 13:56 h.
A budu sa vobec na 95 zmestit? (sirkou) - totizto "klasicky" klbovy bus v BA ma 2500mm pricom CapaCity ma 2550mm (tych 100mm (z oboch stran) moze urobit sarapatu :D)
tak predsa. "Hromadné taxi na zavolanie je praktický doplnok k existujúcej ponuke verejne doprave a poskytuje už v mnohých obciach Rakúska občanom mobilitu za výhodné ceny. ... Taxi zastavuje na fixných "zberných" miestach... Vystúpiť je možné na akejkoľvek adrese v rámci obsluhovanej oblasti... Udajte prosím najneskôr 30min túto Vašu prosbu o jazdu... V prípade oneskorenia počkajte maximálne 10min nad dohodnutý čas odjazdu." Držitelia existujúcich časových lístkov (zóny 200B, 290B..) môžu využiť toto taxi za prirážku 1€ za každú jazdu.
ak máš na mysli Sammeltaxi, tak to funguje je to napr. aj v Parndorf-e pri Outlet Shopping Centre.
Je to taxi, taký menší Peugot tuším, pre 6osob(?). Funguje špeciálne pre to nakupne centrum ako zvoz ľudí zo stanice do nakupneho centra, má pravidelné odchody. Mimo nich funguje ako taxi pre partie ľúdí, ktorí idu napr za zábavou do vedľajšej dediny, či ako klasické taxi. Tarifa je rôzna závisí od toho či je to ten pravidelný odchod, tiež od času, počtu osob. Je možné, že je to taxi zaradené aj do VORu s tým, že držitelia kariet majú zvýhodnenú tarifu...
Problémom Bratislavy je aj ten, že nikto jej nedotuje dopravu. Pokiaľ viem v niektorých zahraničných mestách dotujú dopravu napr. v hlavných aj štát. Ale v Bratislave to nejde. A treba sa zase pozrieť na to, že iné mestá v SR síce majú mladší vozový park, ale oni nemajú 800 autobusov ale niektoré napr. len 80... ?
"Hurá, rozdeľme zasa 40 vozov do všetkých vozovní, nech je v tom riadny bordel. "
- hmm prečo bordel? -rozdeliť ich treba tak aby mohli byť optimálne vypravované s čo najmenším počtom jalových kilometrov pri výjazdoch.
Neviem teda čo DPB zamýšľa a ako si ich rozloží. No, byť na mne ja by som osobne rozdelil takto: 15ks do vozovne Trnávka -výprava na L21 a 25ks do vozovne Petržalka -výprava prednostne na L95 a 93 alebo 68. Na L95 prednostne preto, keď nie je električková trať do Petržalky nech aspoň po tej trase chodia slušné vozidlá.
Bratislava nebude zdaleka vypadať jako západní mesto aj keď sem príde tých 40 vozov Capacity. Bratislava bude stále výrazne zaostávať aj naďalej za mestami nie len na "Západe" ale aj od miest ČR a to nielen v doprave. To ešte potrvá 30let než sa zmení zmýšľanie ľudí...-no to nie je už celkom predmetom tohoto fóra.
K MHD.
Ja nevidím tento nákup nejak tragicky. Koniec-koncov hlavne Bratislaváci nech sú všetci radi, že sa niečo KONEČNE kupuje.
Ja si myslím, že čo sa dĺžky týka sa tieto autobusy v Bratislave viac než zídu. A to hlavne na nosných linkách, najviac na L 95 coby zatím náhrada za električku.
Bratislava na Rozdiel od Prahy nemá Metro ani takú rozsiahlu električkovú sieť. Kým v Prahe autobusy sú vačšinou doplnkovou dopravou (napájače na metro + nejaká kde tu tangenciálna linka) , Bratislava je na tom inak -Hlavne 120 tisícová Petržalka. Autobusy tu pokrývajú častokrát hlavné Radiálne linky preto je vhodné Capacity. Pravda, menej vhodné sú už na miestami menej kvalitný povrch vozoviek.
Ja by som dal ohľadom tohoto aj protiotázku - prečo Praha kúpila tramvaje Forcity a neuspokojila sa s Variami-LF? Aj po dodávke tých 250ks bude dál ulicami Prahy behať dosť súprav T3 a T6.
-To je to isté.
Okrem toho bude predsa další tender na 18m autobusy.
Tu nechcem tvrdiť, že električkovú dopravu nie je treba modernizovať, no tu treba prvé riadne opraviť koľajové trate až potom nové električky. A netreba mať strach, keby sa chcelo našli by sa peniaze aj na 5-10 vozov VarioLF, ktoré ale akosi DPB nechce.
A vôbec, keby mesto Bratislava lepšie hospodárilo a inak by vedenie mesta + DPB všeobecne zmýšľalo - nebol by problém aby po BA behalo aj 100ks CapaCity, 50ks Škoda ForCIty a aj dávno by bola trať do Petržalky aj do Devínskej Novej Vsi, len na to treba vôľu.
Mimochodom, Mercedesy vo veľkom nakupuje napr. aj mesto Děčín.
Neviem ako je to v Marchfelde, ale na linke 41A vo Viedni po osmej jazdi ako AStaxi VW Transporter. Aspon podla takeho letaku, co mam.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
boxcar
Je to taxi, taký menší Peugot tuším, pre 6osob(?). Funguje špeciálne pre to nakupne centrum ako zvoz ľudí zo stanice do nakupneho centra, má pravidelné odchody. Mimo nich funguje ako taxi pre partie ľúdí, ktorí idu napr za zábavou do vedľajšej dediny, či ako klasické taxi. Tarifa je rôzna závisí od toho či je to ten pravidelný odchod, tiež od času, počtu osob. Je možné, že je to taxi zaradené aj do VORu s tým, že držitelia kariet majú zvýhodnenú tarifu...