"Lenže nie je drevená sedačka ako drevená sedačka."
Nepravda. Môžu byť inak tvarované, ale drevo je furt len (tvrdé) drevo. Osobne uprednostňujem textilné sedačky. Sú síce náročnejšie na údržbu, ale aj najpohodlnejšie.
?
Pravdepodobne z dôvodu systému liniek odvšadiaľ všade. Asi bolo lepšie viesť všetky linky po rovnakej línii cez Jakubovského (Budatínsku), aby spolu dávali lepšie intervaly. Vtedy boli aj tie zastávkové CP dosť zjednodušené, že si mal čas a za tým interval v konkrétnej hodine. Okrem toho tá Jantárová bola tiež dosť rozbitá Tatrovkami počas výstavby sídliska. Smerom na Vyšehradskú chodila skratkou linka 119. Pajštúnsku začala využívať ako prvá linka 113, ale len počas krátkeho obdobia, kedy premávala do Kopčian. Linka 112 istý čas obsluhovala Holíčsku, Topoľčiansku a potom až Bradáčovu (vynechávala zast. Technopol).
Ale doteraz nechápem prečo napr. len časť Jantárovej cesty bola obsluhovaná, úsek Lúčanka - Šintavská a Nám. hraničiarov - Farského neboli obsluhované. Takisto na konečnú na koniec Lúk sa prichádzalo z dola od teplárne a nikdy nie ako dnes prichádza L93. Rovnako sa nevyužívala Pajštúnska, ktorou dnes prechádza L98 a kedysi L78 a 198. Nechápem doteraz tie pochody.
Veru, to obdobie sa mi veľmi vrylo do pamäti a rôzne zmeny týkajúce sa nástupných a výstupných zastávok sa odohrali aj na obratisku pri Technopole. Ešte dodnes je napríklad na mieste bývalého nástupišťa linky 45 žltý obrubník od vodorovného značenia.
a rovnako ako bola 43-S si pamätám aj na 47-S, začínali spolu so 47 pri Technopole, vtedy ešte Kutlíkova ale 47-S šla od Hálovej cez Dvory a len po Zochovu, resp. na tabuli mala Hodžovo nám., ale ľudia myslím, že vystupovali aj tak na Zochovej.
však to tam aj vyzerá ako keby tam nikto nikdy ani nežil... s kámošom sme tade šli na bicykloch a furt kecal ako nás tam dakto napadne a a a pod., asi moc hráva hry na PC. Na druhej strane za šera by som tam nešiel musím povedať. Cez deň tam môže byť pohoda ale čo tam chodí večer veru neviem, hlavne ten podchod popod Panónsku je teda miesto za všetky drobné ?
Áno, bolo to tak. Keď postavili obratisko Krásnohorská, tak sa potiaľ skrátila 117 z Botevovej a presmerovala 21 z Vyšehradskej. Botevova sa premenovala na Betliarsku a už tam končila len 43. Na Jasovskú chodila stabilne linka 50 aj predtým aj potom. A tuším potom chvíľu chodila aj nejaká 43-S, ale tá až tam nechodila a začínala na obratisku pri križovatke medzi Znievskou a Lúčankou. Na Antolskú v tom čase nechodilo nič.
Ja si to už nemôžem pamätať, ale kedysi viedla stará Rusovská cesta medzi "pápežovou" lúkou a ramenom a ďalej asi tak ako teraz Jantárová (zrušená bola začiatkom 80. rokov počas výstavby Lúk) a Janíkov dvor bola zrejme nejaká osada blízko tej cesty v smere na Rusovce, ktorá sa neudržala alebo vymrela, prípadne sa odtiaľ všetci odsťahovali na sídlisko. ?
čo vôbec bolo v Janíkovom dvore? Keď som tade šiel na bicykli, tak som videl po ceste kúsok od kopca ruiny rodinného domu, potom nejaké záhradky pri trati, jedno priecestie smerujúce k diaľnici a do Rakúska a ďalej bola nejaká obrastená konštrukcia niečoho čo vyzeralo ako sklad, potom jedno futbalové ihrisko vykosené s bránkami kde chodia hrávať partie...
dáva mi to pomaly a iste zabrať ? ak v roku 1992 na tabuli L43 boli nápisy Botevova, tak obratisko dnes známe ako Dolnozemská, resp. Vozovňa Petržalka bolo fakt Botevova lebo v tom čase tam spolu končili 43 a 117. Keďže mám tabulu L117 s názvom Botevova tak predpokladám, že to bolo okolo roku 92 až 93, kedy obratisko pri dnešnom Lidli neexistovalo, takže by fakt mohlo ísť o to, že Botevova sa zmenila na Betliarsku a vznikla Krásnohorská kúsok od Lúčanky.
Nie, linka 117 istý čas končila vzadu na Botevovej spolu so 43. Bolo to po ukončení premávky na Janíkov dvor, ktorý pustol. Koncom 80. rokov tam jazdili krátke Karosy, myslím že z 2. kolóny.
Re #135009 no.ev.di.: Myslím, že vývoj názvu toho obratiska bol nasledovný: Botevova (pred r. 1990) - Betliarska - Dolnozemská - Vozovňa Petržalka. To pred Lidlom bola naozaj Krásnohorská.
ja trúba, ja som napísal ten variant čo bol ešte skôr ako to čo si písal, lebo Krásnohorská vznikla, až potom čo na novej konečnej na Vyšehradskej končili len 54,112 a 119 a 21 so 117 obsluhovali Krásnohorskú. A inak opravujem to čo som zadrel na tej plastovej tabuli L117 z rozlúčky s Ik280 je uvedený názov Botevova ulica ako konečná. Takže je to asi tá Krásnohorská len prv sa volala Botevova.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo