Reakcia na: Preßburg.Germane #134112:
Morálna zastaralosť tam určite je, avšak ja by som ako najväčší (a možno jediný) veľký problém T6-iek vnímal vysokopodlažnosť.Každopádne mestá, ktoré sa T6A2 zbavujú, to zväčša odôvodňujú tým, že sú atyp. Veď napr. niektoré z tých miest, čo vyradili T6A2, stále prevádzkujú T4D alebo KT4D.
Re #134113 hoppusmark01: Ale netrep. Renovácia interiéru sa robí pravidelne pri prehliadkach. Za to, že si sa viezol v nejakej zdevastovanej ešte nemusia byť (a ani nie sú) v zlom stave interiéry všetkých. A na 12 rokov nemenených poťahoch sedadiel nevidím nič katasrofálne - keďže u električiek sa tie poťahy (na rozidel od autobusov) aj tepujú.
Re #134115 Ik: ?
Re #134116 no.ev.di.: Konstal je v prvom rade po elektrickej stránke úplne niečo iné ako T6-ka, keďže má odporovú výzbroj (ako T3).
Re #134117 Preßburg.Germane: Pri našom stave tratí je Combino či ULF utópia. Okrem toho Combino aj tak nie je vhodné na bratislavskú sieť, keďže má neotočné podvozky a tie sa s oblúkmi s malými polomermi nemajú veľmi radi.
Preßburg.Germane
A kde tvrdím, že odsudzujem T6ku len preto že je hranatá?
Čo je na tom také postavené na hlavu?
Síce som spomenul aj nedostatky ohľadom dizajnu ale rozhodne
hlavný nedostatok vozidla T6A5 a príbuzných je morálna zastaralosť vozidla. Inak po svete chodí veľa vozidiel so zdarnejším dizajnom a aj na električke ako mestotvornom prvku by nemal byť dizajn zanedbávaný.
Ako T6A5 na svoju dobu vývoja nebolo nejako zlé vozidlo ale odvtedy je už 30rokov a súčasné trendy sú predsa len niekde inde.
Nehovor mi, že by si radšej nechcel aby po Bratislave behali ULF-y alebo vozy Combino.