áááá, ozval sa Steven Spielberg ? pointa celého videa ak si si nevšimol tam je zachytená - stará ziape do mobilu na celý voz, chlapík sa nasere a telefón podrobí bleskurýchlej demolácii... tiež videá robené za jazdy autobusom, ľuďmi z tohoto fóra niesú vždy tip-top,žeeeee? Mr. Dokonalý ? ?
Ten trolejbus počíta s trasovaním cez Tichú a Svetlú ulicu, pokiaľ sa nemýlim, čiže, žiadny súbeh.
Re #133450 MiroBA:
1) tie elekričky tam nejazdia pre srandu králikov, je tam veľa prevádzok a táto oblasť tiež zažíva stavebný boom
2) To nemyslíš vážne?
Ok Račianska radiála:
a) Kominárska - nedá sa
b) Kraskova - nedá sa
c) Šuňavcova - nedá sa
d) Legerského - nedá sa
e) Pionierska - teoreticky by to šlo riešiť električkovým podjazdom
f) Zvaračák - nedá sa
g) Sliačska - nedá sa
h) Janoškova - nedá sa
i) Skalická cesta - nedá sa
j) Biely kríž - nedá sa
k) Vozovňa Krasňany - nedá sa
l) Nový Záhon - nedá sa
a vôbec na Račianskej radiále je to nereálne všade.
Reálnejšie je preferencia koľajovej dopravy a rušenie zbytočných prejazdov s možnosťou otáčať sa na vybraných prejazdoch pre IAD
6) Obchodná ulica vôbec nie je taká atraktívna v špičke ako sa zdá, skôr v sedle večer v čase relaxu. Veľké množstvo električiek je tu tiež aj z dôvodu, že je to akési hrdlo a neexistuje akýsi električkový obchvat Bratislavy.
Návrh tiež dobrý ale v blízkom časovom horizonte nerealizovateľný. -Už len aký problém je kde tu trolejbusové dráty naťahať -aj do toho Slávičieho údolia nie to ešte tunely raziť.
A trať do Petržalky - uvidíš nakoniec budeme všetci radi ak ako tak dajú do poriadku Starý most.
Však ak chcú niečo vážne robiť, tak by mali už "kopať" v celej dĺžke. Chodim tade denne 95kou a nič.
Listok si označíš na Westbahnhof a ideš smerom na Sudbahnhof ak niekde po ceste prestupiš na autobus ktorý ide smerom na Westbahnhof tak revizor ti môže dať pokutu lebo sa to rata ako druha jazda.
Listok ktorý sa označí tak na nom je kód je to kód zástavky kde si začal jazdu.
4) Tak čo sa týka autobusov a trolejbusov - samozrejme ako som spomínal fungovalo by to za plnej preferencie MHD. V súčasnej situácií pre tej ne-preferencií sotva.
5) Západ a juh Bratislavy som nespomenul lebo som sa hlavne venoval Električkám. Na celú bratislavu by mi zabralo viacej času. Samozrejme aj tam by šlo dopravu podobným spôsobom skvalitniť.
6) Čo sa týka obchodnej -sprvu som plánoval obchodnú obísť ale mi to nevychádzalo -zase bolo by to tiež blbé lebo tam je zase plno obchodov, tiež plno ľudí dochádza za prácou....Ono je to v podstate tak aj teraz L5 -len by mohla mať lepší -hustejší interval. No tiež pravda električka sa tam pomedzi ludí motá.
k bodu 1)
Síce tiež pravda, Tak na "Zlato-Pieskovej radiále" by sa vymenila konečná v mojom návrhu M6 s L12. No neviem, skladov je tam plno. Ja čo som tam šiel terajšou L2 a 4 (do OC Palace) tak sa mi nezdala byť príliš vyťažená. No šiel som poobede. Možno by tam stačilo len ráno zahustiť trocha interval. Však ani teraz tam nieje o veľa vačšia kapacita až nad kapacita. Tam by chcelo nejakú linku posilovú špičkovú.
2) -myslel som nadjazdy tam kde je to realizovateľné samozrejme. Rači by sa dali spraviť tam je dosť miesta. V Karlovej vsi ani netreba už robiť tam už aj sú - Napr pri obratisku Karlova ves.
3) - Metrolinky som myslel že by stáli na všetkých zastávkah -leda ak by sa vybudovali niekde predjazdné koľaje -čo je ale nákladné... Jedine Metrolinka sa líši v tom, že má výraznejšie hustejší interval a je to vlastne hlavná nosná linka.
Metrolinky interval 6minút v prekladoch 2 minúty. Doplnkové linky 15-20 minút a menej kapacitné vozy.
Aj ja si dovolím pridať svoj návrh čo najstručnejšie. Myslím, že vlakové linky ako sú v návrhu BID sú ok, tam nie je moc toho čo k vymysleniu, možno len spojenie dvoch liniek, ale to nechám na inokedy... ja som sa skôr zameral na električku :
L1 : Janíkov dvor - Jantárova cesta - medzi diaľnicou a Viedenskou cestou vjazd pod zem - Šafárikovo nám. - Poštová - Hodžovo nám. - Hl.st. - Račianske mýto - Trnavské mýto - Trhovisko - za Jégeho výjazd na úroveň terénu - Ružinovská - Ružinov (3/3/3//6)
L3 : Dúbravka - Harmincova - pred zimným štadiónom vjazd pod zem - TESCO Lamač - Vojenská nemocnica - Patrónka - za križovatkou výjazd na úroveň terénu - Pražská - pred Sokolskou vjazd pod zem - Hl.st. - Kollárovo nám. - AS - za križovatkou s Košickou výjazd na terén - Prievozská - Gagarinova - Cint. Ružinov - vjazd pod zem - pokračovanie cca v trase trolejbusových liniek na Kazanskú (3/3/3//6)
L4 : Dúbravka - Karlova Ves - za Chatam Sófer vjazd pod zem - zst. Nový most - odbočka na Zochovu - Hodžovo nám. - Americké nám. - Trnavské mýto - za križovatkou výjazd na terén - Zlaté piesky / ŽST Nové Mesto (3/3/3//6)
L5 : Karlova Ves - za Chatam Sófer vjazd pod zem - zst. Nový most - Hviezdoslavovo nám. - Americké nám. - Račianske mýto - výjazd na terén - ŽST Vinohrady - Rača (3/3/3//6)
L9 : Ružinov - za Jégeho vjazd pod zem - odbočka na Košickú - Dulovo nám. - AS - SND - Šafárikovo nám. - odbočka na Hviezdoslavovo nám. a spojenie s traťou L5 - pokračovani k výjazdu za zst. Nový most na terén - pri Lafranconi odbočka a vjazd pod zem - ZOO - Slávičie údolie (konečná v podzemí)
Viem, že sa do Slávičieho údolie počíta s trolejbusom avšak viesť trolejbus zo Slávičieho údolia po nábreží súbežne s električkou je volovina, keď tam už jedna elektrická trakcia je. Trolejbus poslúži ako spojenie KV - Slávičie údolie - Patrónka / Tichá - Mudroňova.
Pozdravujem. Chcel by som vedieť či mi niekto viete poradiť ohľadom MHD vo Viedni. Zaujmalo
by ma ako to tam vlastne funguje z cestovním lístkom na jednu cestu. Podľa imformátora na Sudbahnhof,
je možné s lístkom prestupovať a nie je obmedzený časom. Ako slovenská nátura by som prestupoval jednu
cestu aj 6 krát a šiel aj tri hodiny. Ako mi revízor príde na to že už nie som na svojej jednej ceste?
Vopred vďaka za info.
mrmlať budú, hádam si si nemyslel, že Ti to prejde ?
Takže otázky:
1) Oblasť Zlatých Pieskov a celkovo severu Okresu Bratislava III. podľa Teba netreba obsluhovať Metro-linkou. Ako si došiel k tomuto záveru? Tvoje laické úvahy tu pokrivkávajú. Popri Zlatopieskovskej radiále síce nie je veľa obytných zastavaných plôch, no je tu veľké množstvo výrobných a nevýrobných pobočiek rôznych podnikov. Pod pojmom veľké si predstav rovno najväčšie... a to nerátam sklady na Starej Vajnorskej, kde chodia robotníci a rôzni imigranti, ktorí sú na VHD aj odkázaní. Odhliadnúc od toho, že katastrálne územie Trnávka v rámci m.č. Ružinov tiež nemá železničné spojenie.
2) "z električkovú trať, kde je možné ich postupné nahradenie nadjazdami" - je toto vôbec niekde technologicky možné? A ak hej, je to finančná investícia, kam sa oplatí investovať?
3) Linkovanie podrobne študovať nebudem, avšak ako chceš separovať M-linku a "doplnkovú" linku na jednej radiále? Fyzicky bude tá "doplnková" linka brzdiť M-linku a tak sa vlastne z M-linky stane doplnková, ktorá navyše na niektorých zastávkach stáť bude, ale nebude ich obsluhovať..
4) Trolejbusové Metro-linky? budú naozaj "metro" keď budú stáť v kolónach? Niečo podobné sú dnešné expresné linky, ktoré len nestoja na niektorých zastávkach
5) Nejako si vynechal mestské časti na západe a juhu Bratislavy
6) Metrolinka cez Obchodnú?
Mimochodom, nápad je to teoreticky dobrý a ani nie z hľadiska financií ale z hľadiska systematiky, prehľadnosti a zbavovania zbytočných liniek. Radiálne linky, ktoré stoja len na prestupných uzloch (ktoré obsluhujú doplnkové) by spolu s preferenciou určite zlepšili MHD. Aj ich odlíšenie v číslovaní by bolo prehľadné.
Avšak v bratislavských politicko-dopravných podmienkach ťažko realizovateľné, hlavne v prípade koľajovej, ktorá by sa buď musela vynechať, alebo by buď musela mať charakter M-liniek, čo je utópia. A potom dopravné kongescie, ktoré dávajú takémuto systému ranu už pred plánovaním
Niektorí budú možno zase mrmlať ale keď som tomu už venoval čas...určite budú aj iné možno lepšie návrhy, ale rád by som dokončil myšlienku tak prinášam návrh viacmenej Električkového linkovania v BA.
JE to len laický návrh, samozrejme, mohlo mi niečo ujsť....
Tento návrh je inšpirovaný systémom linkovania v Berlíne kde tento systém linkovania už bol realizovaný. Dôvod zavádzania tekéhoto systému je hlavne nedostatok finančných prostriedkov na budovanie hlbinného metra či samostatnej rýchlodráhy. Prináša zkvalitnenie dopravy za minimálne náklady.
Konkrétne pre Bratislavu vyžaduje vybudovanie jedného koľajového odbočenia, presunutie pár zastávok,zmena dopravného značenia na niektorých križovatkách, zosynchronizovanie semaforov tak aby vznikla plná preferencia pre MHD, príp. montáž zariadení ktoré by umožnovalo aby vodiči MHD svetelné signály ovládali sami.
Samotný systém pozostáva z dvoch druhov liniek.
Metro-linky: Linky z veľmi častým intervalom, nasadzované Kapacitné vozidlá, primárny učel – čo najkratšie a najrýchlejšie spojenie husto osídlených okrajových štvrtí z centrom mesta príp. z inými okrajovými štvrťami. Tieto linky sú určené pre tie časti mesta, kde je menej výhodné ako spojenie použiť železničné rýchlodrážne linky „S“. Napr. Karlova Ves, Východná časť Petržalky.... Naopak napr. Pre Vajnory je primárne určená železničná rýchlodrážna linka na Hlavnú stanicu s príp. dalším prestupom do centra mesta, z toho dôvodu nie je potrebné obsluhovať električkovou Metrolinkou až Zlaté Piesky.
Doplnkové linky: Linky obsluhujúce tie ulice a časti mesta kde zavádzanie Metroliniek je menej výhodné alebo nie je možné.
Na Metrolinky je vyhradené zvlášť označovanie písmenom M + číslo linky.
Pre električky rozmedzie 1-9 , trolejbusy 11-19, Autobusy 21 a vyššie. Pri autobusoch sa môže tiež číslovať podla oblastného označovania. Napr. M93 do Petržalky. Prípadne sa môžu oblastne aj označiť trolejbusy.
Zavedenie Metro-liniek vyžaduje predovšetkým plnú a funkčnú preferenciu MHD. Pri električkových Metro-linkách zrušenie výraznej vačšiny prejazdov cez električkovú trať, kde je možné ich postupné nahradenie nadjazdami. Električkovú dopravu mimo centra mesta postupne viac priblížiť železnici t.j. vozidlo nemusí ísť na dohľad, súčasné osadenie zabezpečovacích signalizačných zariadení, príp závor cez priecestia, oplotenie tratí, nadchody...
Tiaktiež z ulíc kde by mali premávať Autobusové + Trolejbusové Metrolinky zrušenie vačšiny ľavých odbočení napr. na Panónskej ceste.
Návrh Električkových liniek pre Bratislavu.
Električkové Metro-linky
7 metro-liniek, uvádzam ulice ktorými vedie trasa danej linky
Linky M1, M3, M7 sú určené na predĺženie trasy do Petržalky po dobudovaní trate.
M1 –radiálna trasa:
Dúbravka – Karlova Ves – Nábr. Arm. Gen. L. Svobodu – Tunel – Kapucínska – Nám. SNP – Jesenského (: prestup na autobusovú metro-linku M95) – Šafárikovo Nám.(budúce predĺženie do Petržalky) – Nám. SNP – Kapucínska – Tunel – Nábr. Arm. Gen. L. Svobodu – Karlova Ves - Dúbravka
M2 –diametrálna trasa:
Dúbravka – Karlova Ves – Nábr. Arm. Gen. L. Svobodu – Tunel - Kapucínska – Nám. SNP - Špitálska(:prestup na Metrolinky M3, M6, M7) – Krížna – Trnavské mýto(:prestup na Metrolinky M4, M6) – Miletičova - Ružinov
M3 – radiálna trasa:
Rača – Krasňany – Račianska – Račianské Mýto – Radlinského (:prestup na Metrolinky M4, M5) (treba presunúť pre oba smery zástávky na úsek trate medzi Floránskym nám. a trianglom Radlinského - Vazovova) - Americké Námestie – Špitálska(:prestup na Metrolinky M2, M6, M7) – Jesenského (: prestup na autobusovú metro-linku M95) – Šafárikovo Nám. .(budúce predĺženie do Petržalky) – Špitálska(:prestup na Metrolinky M2, M6, M7) – Americké námestie – Radlinského (:prestup na Metrolinku M4) (treba presunúť pre oba smery zástávky na úsek trate medzi Floránskym nám. a trianglom Radlinského - Vazovova) – Račianské Mýto - Račianska – Krasňany – Rača
M4 – radiálna trasa:
Ružinov – Miletičova – Trnavské Mýto(:prestup na Metrolinky M2, M6) - Vazovova – Radlinského(:prestup na Metrolinky M3, M5) (treba presunúť pre oba smery zástávky na úsek trate medzi Floránskym nám. a trianglom Radlinského - Vazovova) – Floriánske nám. - Štefanovičova – Hlavná Stanica.
M5 – diametrálna trasa:
Dúbravka – Karlova Ves – Nábr. Arm. Gen. L. Svobodu – Tunel – Kapucínska – Obchodná (: prestup na Metrolinku M6) – Radlinského(:prestup na Metrolinku M4) (treba presunúť pre oba smery zástávky na úsek trate medzi Floránskym nám. a trianglom Radlinského - Vazovova) Račianské Mýto - Račianska – Krasňany – Rača
M6 – radiálna trasa ( primárna funkcia: spojenie Obytnej časti Vajnorskej ulice + OC Polus s centrom mesta):
Žel. St. Nové mesto – Vajnorská – Trnavské mýto(:prestup na Metrolinky M2, M4) – Krížna - Špitálska(:prestup na Metrolinku M2, M3, M7) – Nám. SNP – Obchodná – Štefanovičova – Hlavná stanica
M7 – spojenie Šafárikoveho Nám. s Hl. Stanicou; prípoj k autobusovej Metrolinke M95 :
Hlavná stanica – Štefanovičova – Floriánske nám. – Americké Námestie(treba dobudovať odbočenie z Amerického nám. na smer Obchodná) - Špitálska(:prestup na Metrolinky M2, M5) – Jesenského(prestup na dočasnú autobusovú Metrolinku M95 do Petržalky) – Šafárikovo Nám. .(budúce predĺženie do Petržalky) – Špitálska(:prestup na Metrolinky M2, M3, M5, M6 ) – Americké námestie – Floríánske námestie(treba dobudovať odbočenie z Amerického nám. Na smer Obchodná) – Štefanovičova – Hlavná stanica.
Táto linka sa prípadne može zaviesť až po otvorení trate do Petržalky a nazatial zahustiť interval na L13 , príp. L 13 preznačiť na M7.
Doplnkové Električkové linky
11 – tangenciálna trasa (spojenie Žel. St. Vinohrady - Ružinov):
Ružinov – Miletičova – Trnavské Mýto (: prestup na Metrolinky M2, M4, M6 ) - Vazovova – Račianské Mýto - Račianska - Žel. Stanica Vinohrady (:prestup na Metrolinky M3, M5)
12 - radiálna trasa (prepojenie Karlova Ves – Rázusovo Nábrežie – Šaf. Nám - Jesenského):
Karlova Ves – Nábr. Arm. L. Svobodu – Rázusovo Nábr. – Šafárikovo Námestie ( : prestup na linky 13,14 , Metrolinky – M1, M2, M7) – Jesenského (: prestup na autobusovú metro-linku M95) – Rázusovo Nábr. - Nábr. Arm. L. Svobodu – Karlova Ves
13 – Trasa v rámci centra mesta (prepojenie Hl. Stanica – Jesenského - Šafárikovo Nám. ; Obchodná – Jesenského - Šafárikovo Nám.) :
Hlavná stanica – Štefanovičova – Obchodná – Nám. SNP – Jesenského ( : prestup na linku 12, autobusovú metro-linku M95 ) – Šafárikovo Námestie – Nám. SNP – Obchodná – Štefanovičova –Hlavná Stanica
Nasadované vozidlá:
M1 - súprava 2xT3 cca 10súprav pri 6min. intervale
M2 - súprava 2xT3 cca 20súprav pri 6min. intervale
M3 - súprava 2xT3 cca 10súprav pri 6min. intervale
M4 – K2 cca 12 vozidiel pri 6 min. intervale
M5 - súprava 2xT3 cca 20súprav pri 6min. intervale
M6 - K2 cca 10 vozidiel pri 6min intervale
M7 - K2 (po predĺžení do Petržalky súprava 2xT3 alebo iné kapacitnejšie vozidlo) cca 5 vozidiel pre 6 min intervale a trase Hl. stanica – Šafárikovo námestie
11 – sólo T3 cca 2-3 vozidlá pri 30 min intervale
12 – K2 cca 5 vozidiel pri 15 min intervale
13 – sólo T3 cca 3 vozidlá pri 15 min intervale
14 – súprava 2xT3 cca 6 súprav pri 12 min intervale
vychádza v špičke v premávke 66 súprav T3, 32 vozidiel K2, 6 sólo vozidiel T3
Iné súvisiace linky:
Autobusové Metro-linky:
M93 – radiálna trasa (prepojenie Západnej časti Petržalky z Hlavnou stanicou pre nevýhodnosť tohoto prepojenia Železničnou rýchlodrážnou linkou “S”) – Trasa Identická s L 93.
M95 – radiálna trasa (dočasná náhrada za Petržalskú elekričkovú radiálu) – takmer identická trasa zo súčasnou L 95, s tým rozdielom, že trasa M25 nieje ukončená na Šafárikovom námestí ale pokračuje okruhom cez Štúrovu s možnostou prestupu na linky M1, M3, M7, 12, 13, 14 “na hrane” ďalej cez Jesenského, Vajanského nábrežie a cez Starý most späť do Petržalky. Táto trasa vyžaduje príp. úpravu sprejazdneja dotknutých ulíc (zákazy odbočenia a pod.).
M11 – Dolné Hony – Prievozská - Miletičova - Šancova – Hlavná Stanica (Súčasná trasa L 201)
M12 – Dolné Hony – ASMN – Rajská (Súčasná trasa L 202) + predĺženie trate cez nám SNP (prestup na Električkové Linky), Suché mýto a napojenie na jestvujúcu siet na Hodžovom námestí. Zároveň predĺženie linky na Hlavnú stanicu alebo ďalej na Pražskú…
M14- Trnávka – Rožnavská – Trnavská Cesta –Šancova –Pražská – Vojenská nemocnica
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider