Skus niekedy vystupit z narvatej solo 31ky na ZOO smer Cintorin. Hovorim "s dovolenim" a oni stoja jak keby ich tam prikovali. Tam som sa to rozhodol riesit bez ohladu na akukolvek slusnost a proste sa surovo tlacim. S tymi ludmi to nema zmysel.
Kurnik, zaujimalo by ma, ako vysvetlit tym sedlackym dlhovlasacom cestujucim 31 a 39 na intraky na Slavicie udolie, ze maju uvolnit miesto vystupujucim ludom...Zakazdym ked pride autobus na Zochovu, nadrbu sa pred dvere tak, ze sa neda vystupit...a to tam v tom smere vystupuje dost ludi, ale oni su sprosty, lebo okrem dlhych vlasov im niekto asi moc nenadelil a tak im to asi v tej lebeni asi netrkne...Prepacte za tuto reakciu, ale kazdy den sa stretavam s rovnakou situaciou, ale dnes im cez vlasy do usi nepreslo ani moje "s dovolenim prosim vas" a neuhli sa...
Chcelo by to nieco podobne ako maju v prazskom metre, kde cez projektory medzi spravami a reklamami pustraju kratke klipy o tom, ako sa spravat v MHD...
Ano, Praha má 1 230 000 obyavatel, Bratislava 422 000. Přesto si myslím, že trať Trnava-Bratislava bude velmi vytížená a ráno bych si tipnul, že ve směru do Bratislavy se ve vlacích stojí.
Čo sa týka Sekúl tak je to tak... aj v prípade Malaciek poznám ľudí, ktorí by do autobusu nesadli. Ale takí Svätojurčania, Pezinčania, som zvedavý, ak by tam bol interval 15-20 minút, či by začali chodiť vo väčšom vlakmi.
Potom sa môžeme baviť o tratiach, kde by bol potenciál, ale sú príliš ďaleko od obcí - Rovinka, Lužná, na dolnom konci obce Miloslavov a pokračovať môžem ešte ďalej
a co tak Sekule? Alebo ked nic ine hodinu nejde? #132871: polovicny interval znamena vyssie vykony a dlhsia suprava vyssiu platbu za dopravnu cestu.
Re #132872 Solider: spominane Sekule a ich okolie su prikladom, ze vlak je konkurencieschopny. Skor sa miestni odvezu "stanicakom" na stanicu ako "malacakom", t.j. autobusom do Malaciek a tam pripadny prestup. Pripadne idu aj peso, ci autom (nie vzdy spoj nadvazuje na vlak).
Jasné, budem sa dvadsať minút trieskať v daždi na vlakovú zastávku na konci dediny, pretože ľudia sú tu pre verejnú dopravu a nie verejná doprava pre ľudí, však?
Jedině souhlas, jenom bych doplnil, že Praha je o něco větší než Bratislava a slovenský národ je línej jak prase, dělá mu problém jít pěšky na konec vesnice na železniční zastávku, raději půjde od kostela ze středu vesnice autobusem, i když by jim měl jít vlak každých 15 - 20 minut.
Tak to bz som radšej privítal dvojnásobne zhustené intervaly BA TT než jeden poschodák za 2hodiny.
A neviem či zase bude taká úspora, pretože tie jednotky sú zase logicky vyššie aj tažšie tak spália viac prúdu alebo približne rovnako el. prúdu spotrebuje 3vozový poschodák ako 6 klasických vagónov. -No neviem teda lebo to závisí aj od výzbroje a pod. Elefanty sú hliníkové pokial vien tak volačo sú odlahčené...hmm možno niečo na tom bude.
Tak do Kútov by som už radšej šiel rýchlikom.
Stým mrmlaním na Elefanty som to trocha prehnal.
Tak ja zase nechcem tvrdiť, že je to úplne zlé, ale čo ja viem. Je to do 50% voyidla predsa len výrazná bariéra -podobná problematika ako pri čiastočne nízkopodlažných električkách či autobusoch. Tam tiež je najlepšie ked vozidlo 100% bezbariérové.
tak som si to pozrel na stranke ZSSK. Zrusene boli diesle aj poschodove vozne (a uprava 263 ).
Ak uz bola uzavreta sutaz aj na dodavatela dieslov, budem len rad. Priznam sa ze to nove vyhladavanie vo vestniku mi akosi nesedi.
Nodes: pozrel som si kolko je 460 a 560 na stranke rail.sk a je ich teda viac ako 10. Takze je to len mala kvapka, hoci vitana.
MiroBA: tu ide o kapacitu. Teraz ked je prazdninove odmedzenie su poobedne vlaky na Trnavu preplnene. A menej voznov pri rovnakej kapacite ba malo priniest usporu, si myslim.
Re #132840 kecho: koniec jula, ale ani sa nepokusam to hladat.
Patrové jednotky kolem velkých měst jezdí snad všude na světě. V Paříži na RER snad nejezdí nic jiného. V Praze ve špičkách příměstské vlaky praskají ve švech, jen každý den s nimi cestuje na 120 000 cestujících.
Za deset minut vystupovat? Cože? Víš jakou má jízdní dobu například linka S1 z Masarykova nádraží do Kolína? Kolem hodiny!!
Na některých spěšných vlacích od Českého Brodu do Prahy jezdí i 3 spřažené jednotky 471 (tedy 9 vozů) a kapacitně jsou na hraně. Dvě spřažené jednotky 471 jezdí v okolí prahy v převaze: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/471393.jpg http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/471114.jpg http://www.k-report.net/discus/nahledy/272749.jpg
Od Radotína do Prahy je ráno takt 10 minut a příměstské jednotky tam jezdí našvihané cestujícími až po strop.
"V BA by boli vhodné preto Talenty podľa mňa -pretože už Rakúšaci ich prevádzkujú do Petržalky aj Madari ich vypravujú aj ked zatial len do príhraničnej Rajky. -tu tiež nemusí chodiť X druhov súprav."
To je teda dôvod. Ale asi si prehliadol, ale tie jednotky sú určené primárne pre trnavský a nitriansky kraj. To že pre dané kraje je najdôležitejšie spojenie do BA je už vedľajší dôvod. Mimochodom, tieto jednotky sa s Talentmi nikde nestretnú, tak načo to riešiš. ?
A keď ideš z Kútov do Bratislavy, tak na tú hodinu sa ti tiež isto hore vyliezť neoplatí, však? Ale však kľudne môžeš sedieť dole spolu s vozíčkármi, dôchodcami a všetkými kuframi, aspoň bude hore viac miesta.
Ehm, Madari s tym na Slovensko nejazdia a asi ani nebudu a Rakusania akurat do Petrzky kam to myslim taha rakusky rusnovodic.. tak naco unifikacia v tomto pripade?
No nemyslel som celkom konkrétne tento typ ale proste niečo na štýl Tatranských električiek a "Potkanov"(840) od toho istého výrobcu. Ono existujú aj elektrické jednotky a takým istým čelom ako naše 840tky, tušim vo Švajčiarsku jazdia.
Proste išlo mi o to aby bol vozový park (nielen) ZSSK trocha jednotný.
A V BA by boli vhodné preto Talenty podľa mňa -pretože už Rakúšaci ich prevádzkujú do Petržalky aj Madari ich vypravujú aj ked zatial len do príhraničnej Rajky. -tu tiež nemusí chodiť X druhov súprav.
Kolko ludi cestuje BA - Pezinok s kuframi? Zas tolko ze sa nezmestia na prizemie? Mne osobne poschodaky pridu vyhodne praveze na regionalnu dopravu. A co som si vsimol, v AT ludia dost vo velkom chodia hore, casto je to tam plnsie ako dole.
V#ak práve to som spomínal ked poschodové vagóny - Tak na dilakové vlaky IC, EC -lebo tam si sadnem a 2-3hodiny sedím nazadku a jemi jedno či na prízemí alebo na poschodí. Ale ked idem z BA trebars do Pezinka na tých 10-15 minút sa mi neoplatí hradať sa na poschodie ešte aj s kuframi poprípade. Ono to podľa mna dopadne tak že 2/3 cestujúcich bude na prízemí a poschodie poloprázdne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MiroBA
Tak do Kútov by som už radšej šiel rýchlikom.
Stým mrmlaním na Elefanty som to trocha prehnal.
Tak ja zase nechcem tvrdiť, že je to úplne zlé, ale čo ja viem. Je to do 50% voyidla predsa len výrazná bariéra -podobná problematika ako pri čiastočne nízkopodlažných električkách či autobusoch. Tam tiež je najlepšie ked vozidlo 100% bezbariérové.