All: uvidime ktora varianta reko SM sa schvali, ale vravim - STUDIE som videl a boli seriozne. Bolo ich myslim 5. Z toho dve ratali s elektrickami, ale sak to som uz popisal nizsie.
Riko: samozrejme spravny argument... mohli by sme zacat rozoberat co by bolo treba zmenit na nich atd atd.. az by sme sa od Stareho mosta dostali na mimourovnovu krizovatku pri Zvaracskom ustave .
Je dufam jasne, ze bez celkovej koncepcie (ktora v BA chyba) nic neporiesime. Tym nechcem naznacit, ze by som od toho daval ruky prec (vsak naco - slovensky pristup).. prave naopak!
#12875 martiner
ok, ale je rozdiel ked musíš odpratať za hodinu 1700 alebo 2100 aut nie? Čiže o 25% za hodinu viac. Teraz križovatky ten nápor znesú, ale znesú aj o 25% väčší?
si #12866
viež SI keby, keby, keby všetci rozmýšlali hned by sa tu krajšie žilo. Neber to v zlom, ale ešte raz, most Košická bude taký aký bude (mňa to tiež serie, ale už si nepomôžem) takže sa teraz venujme budúcnosti, teda rekonštrukcii Starého mosta.
A promenáda po Starom moste, tomu tiež nerozumiem, kam budú chodiť ľudia, to akože zo Šafka pešo do sadu J.Krála alebo až na nákupy do TPD? ale na to stačí 5m široká lávka pre peších nad Dunajom a nie plnohodnotný most.
riko: problemom nie je, aby po moste preslo 20 alebo 40,000 aut denne. Problemom je ako ich potom ucinne v meste odpratat, nech sa nezapchavaju.
Zo stareho mosta je to omnoho vacsi problem ako z noveho.
Pošlite mi ju ale na web ju nedávajte lebo vás budú môcť žalovať za porušenie autorský práv. Určite tam je copireit.
Aj predstaviteľ metroprojektu varoval, že túto možnosť využijú.
Takze tu animaciu mozte najst na http://www.pieskovisko.sk/praha/ , su tam 2 subory, jeden mensi, zozipovany, druhy vacsi, exac... staci si vybrat jeden z nich a stiahnut....
martin: yle si ma pochopil. Ja som myslel , že dať možnosť výberu vodičom či áno alebo nie doplnkový preto, avy sme DPB zobrali argument, čo keď nám budú vraždiť vodičov. Potom by sme mohli povedať, každý vodič sa royhodne, či chce podstúpiť to riyiko. Samoyrejme každý vodič, by si chcel privyrobiť.
Ten most by mal mať kapacitu 80000 vozidiel za hodinu, čo je dosť. Ale mal tam byť pruh pre busy a eliny, to je jeho blbá stránka. 2x2 pruhy pre autá bz aj tak zostali.
Ak bude namiesto y z a opačne tak sorry je to tu naopak.
martiner: s tymi vyhybkovymi zelezami to nie je az tak ucinne, lebo treba potom ten zdemolovany gumokol odpratat este z kolajiska aby nezavadzal doprave :-)))
riko: no tak sa budu tie gumokoly tlacit na napchatejsich mostoch... mali s v metre a.s. uvedomit ked zadavali most kosicka ze stavat most s 2x2ma jazdnymi prihmi je blbost... Keby existovali 2 kolajove spojenia petrzalka - mesto, dalo by sa znacne zredukovat busovu dopravu cez dunaj, tak kolajova je aj tak kapacitnejsia a to ze budu neake gumokoly trcat v zacpe ma trapit potom nemusi... aspon sa im viac oplati prejst z IAD na MHD :-)) A stary most by som si za urcitych podmienok vedel predstavit aj uplne bez dopravy, iba ako promenadu pre pesich, avsak je umiestneny v takej polohe, kde je jeho vyuzitie pre MHD najjednoduchsie a potrebne...
a čo takto Starý most:
- lávka pre peších a cyklistov
- 2 pruhy pre IAD
- 2 pruhy pre eliny, po ktorých by jazdili aj autobusy (videl som to v Mníchove a fungovalo to) + sanitky, hasiči. Pokial by bola na moste zácpa IAD, tak eliny a autobusy by išli vo svojom páse a autobusy by nečakali v kolónach.
Aj ked bude fungovať MHD na úrovni, tak IAD bude existovať či sa to niekomu páči alebo nie. Pokial sa vylúči IAD zo Starého mosta tak sa autá presunú na most Košická a Nový most a je rozdiel ak 100 000 aut/24hod jazdí po 2 alebo 3 mostoch.
Ked sa pozriete na stránku http://www.metro-bratislava.sk/most/intenzita.html tak zistíte že v roku 2005 sa predpokladá na Starom moste za 24 hod cca 20 000aut, Novom 40 000aut, Košická 40 000aut.
Takže tých 20 000 aut bude musieť prejsť cez Dunaj po iných mostoch ak vylučite IAD zo Starého. Najbližšie sú Košická + Nový takže ked po každom pojde + 10 000 aut tak to je zvýšenie na oboch mostoch o 25% a to je dosť.
hroch: ad pokuty pre gumokoly na starom moste... po 2 elektricky na kazdej strane (zablokovat ho) = 4 suhaji s vyhybkovymi zelezami v rukcah. Mimoriadne ucinne.
hroch2: cca 1,5-2 m od muzea (lavy obrubnik uz existuje, ale na uzsej ceste - sucasna by sa rozsirila o nejaky kus). Miesta je tam dost, minule som si to bol overit.. Tych par stromov by sa vsak muselo presadit na ine miesto (teraz nemyslim park pred muzeom, ale stromy pri osobnom pristave). S pozemkami by som si az take starosti nerobil, su aj pravne paky ako ich ziskat.
klimo: ochranari by tiez nemali byt problem, ked havaruje auto na novom moste, je riziko podobne az vacsie. Gumokoly prepravujuce nebezpecne chemikalie maju vjazd do centra zakazany. A ked s tym nie je problem na devinskej ceste.
Netvdrim, ze to riesenie je idealne, urcite je vsak lacnejsie a ma vyssiu priepustnost ako podjazd. Okrem toho vchod do tunela by Vajanskeho nabrezi na krase rozhodne nepridal , staci sa kuknut na Suche myto.
juro: ad stary most - to mi tiez napadlo, ale je to akceptovatelne riziko, ked si uvedomis, ze napriklad zachranna sluzba by mala skrateny dojazd do mesta/z mesta. a vyhcane individua? do prcic, a petrzalskej strane, tam kde je dnes krizovatka s viedenskou cestou by som tak postavil policajtov, az by z toho zozeleneli aj vychcani vodici... minimalne v prvych mesiacoch by sa tam dali nadherne vyberat pokuty
#12753 M.Fundarek + ufo: Presne tak, treba aby si kazdy region sam urcil co je pre neho prioritne. Ci bus, alebo zeleznica. Mne islo len o prevadzku zeleznic pod hlavickou regionu (alebo niekoho ineho ako stat - ZSSK) za sucasnych podmienok. Neviem ci dostane dotacie niekto iny, ked ho nedostala ani ZSSK a potom sa bude tazko konkurovat.
Vladimir, Papyr, martin: Plny suhlas s doplnkovym predajom, aj s nazorom na niektorych miestnych myslitelov. #12791 Kami: VUC (ako zastupca statu) schvaluju aj CP ZSR, aj SAD, ak ide o prepravy vo verejnom zaujme.
all: Nechapem snahy niektorych zachovat IAD na Starom moste, Zavedenim elin na most sa uz tak dost skomplikuje doprava na Safku, tak naco tam zachovavat IAD. Ponechanim nejakej nudzovej moznosti prejazdu vozidiel poiciie, sanitiek atd. sa to bude zneuzivat roznymi vychcanymi individuami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
riko
- lávka pre peších a cyklistov
- 2 pruhy pre IAD
- 2 pruhy pre eliny, po ktorých by jazdili aj autobusy (videl som to v Mníchove a fungovalo to) + sanitky, hasiči. Pokial by bola na moste zácpa IAD, tak eliny a autobusy by išli vo svojom páse a autobusy by nečakali v kolónach.
Aj ked bude fungovať MHD na úrovni, tak IAD bude existovať či sa to niekomu páči alebo nie. Pokial sa vylúči IAD zo Starého mosta tak sa autá presunú na most Košická a Nový most a je rozdiel ak 100 000 aut/24hod jazdí po 2 alebo 3 mostoch.
Ked sa pozriete na stránku http://www.metro-bratislava.sk/most/intenzita.html tak zistíte že v roku 2005 sa predpokladá na Starom moste za 24 hod cca 20 000aut, Novom 40 000aut, Košická 40 000aut.
Takže tých 20 000 aut bude musieť prejsť cez Dunaj po iných mostoch ak vylučite IAD zo Starého. Najbližšie sú Košická + Nový takže ked po každom pojde + 10 000 aut tak to je zvýšenie na oboch mostoch o 25% a to je dosť.