Reakcia na: 810zssk #128605:
nevravim o račianskej radiale, ale o tom, že teoreticky sa zrazí električka s kamionom na Borskej a paralyzuje to zároveň aj Raču... Pritom, keď si pozrieš obsah električky č.5. tak zistíš, že ten len málo ľudí pretrvá od Rače až po Karlovku... ale linka 5 je v poriadku, taký expres
Ike
Linka 3 sa vyprázdni na mýte, a linka 8 sa vyprázdni na mýte. Ty navrhuješ ich spojiť za účelom šetrenia.
1) možno pár vodičov by si ušetril
2) z dvoch relatívne spoľahlivých liniek by si spravil jednu nespoľahlivú
3) relácia Rača - Trnávka - Zlaté piesky je
3a) slabšie využívaná
3b) obsluhovaná linkami 56,65 a pod. (tým chcem povedať, že neviem si predstaviť človeka, čo by šiel z Rače na Trnávku cez Obchodnú)
Môj osobný názor je taký, že v súčasnom systéme električkových tratí, ktorý je kolízny je výhodné mať viac kratších liniek. A nezabudni, že prestupovanie nie je neatraktívne, neatraktívne je prestupovanie a šlapanie. Lebo aj v tej najhoršej fujavici vystúpiť z jednej električky pod prístrešok a odtiaľ do ďalšej nie je nič odpudzujúce.
Expresné električkové linky by mali zmysel len v prípade, že by v BA existoval akýsi električkový "obchvat" mimo centra... V súčasnosti sa tie linky správajú rovnako ako tie, čo končia v centre. Rozdiel je len v spoľahlivosti a v tom, že tie priemerné 2% cestujúcich, čo cestujú traverzom cez centrum sedia na zadku v električke. Dnes sa však ale dá takmer z každej časti vyhnúť centru (myslím tomu užšiemu, kde je 30kmh) pomocou autobusových spojení.