Čiže dané rušenie trate prerokujú železnice aj s danými obcami či by v budúcnoti využili trať opäť na dopravu alebo je to čiste interná záležitosť železníc?
Štve ma, že také krásne trate miznú ? dúfam najmä, že trať do Katarínskej Huty a Brezovej pod Bradlom prežije. Tieto dve by som si rád prešiel.
Pokiaľ sa dobre pamätám, všetky tebou spomenuté trate by mali byť zjazdné, čiže pokiaľ by si niekto vybavil jazdu a dostal by na to povolenie, tak nevidím problém.
Na vsetkych menovanych tratiach ano, na 175 nie. Ta trat je zrusena, kolajnice uz su vytrhane na vacsine trasy "tiezobyvatelmi", v Poltari dokonca sami tratovaci kus kolaje vytrhali kvoli budke pre PZZ.
Však to viem, že Veľký Krtíš - Lučenec, že je peážna trať, veď som písal Maďarské dediny do trasy. A trať Poltár - Rimavská Sobota, bola kraivina jak hrom, samý oblúk a motala sa strašne. Som ju lúštil jak krížovku na googli. A zrušená je už aj fyzicky alebo len dočasne na nej nepremávajú osobné vlaky a pre nákladné ešte slúži?
Smutné je, že celkovo tie trate na Vľký Krtíš, Medzev, Slavošovce, Dobšiná, a už aj Katarínska Huta (163) sú v keli, resp. prestali tam premávať vlaky? Čo sa do pekla deje? ?
Trať Poltár - Rimavská Sobota bola (tuším koncom roka 2007, no s dátumom som si nie istý) definitívne zrušená a vyškrtnutá zo znamu tratí. Teraz už nemá zmysel hovoriť, že doprava je t.č. pozastavená, lebo tá trať už proste oficiálne neexistuje (a miestami už neexistuje ani v skutočnosti vdaka niektorým aktívnym spoluobčanom).
No NerozVážny tliapal, že sa vraj postaví jednak pozdĺž existujúcich tratí, jednak sa využijú niektoré trate, kde je teraz doprava zastavená (tomu druhému nerozumiem, pretože všetky vedú zo severu na juh, kým ŠRT má viesť z východu na západ)
Zabudol si prečítať "spojenie ... je úplne nevhodné". Bratislava-Nitra autá necelých 90 km po diaľnici a rýchlostnej ceste, vlaky 98 km a z toho 35 km jednokoľajka. Nitra-Levice nič. Levice-Šahy s úvraťou v Čate, jednokoľajná lokálka. Veľký Krtíš-Lučenec peážou cez Maďarsko, kde sa jazdí tuším 20 (MÁV nemajú záujem o údržbu). Poltár-Rimavská Sobota nezíva prázdnotou, ale je už zrušená.
Pre tieto oblasti by železnica priniesla nejaké pozitíva. Ak by však išla cez Zvolen, tak by to bolo úplne nanič.
K bodu 2. Myslíš, že keď nemáme využitý koridor, ktorý modernizujeme už pomaly 10 rokov rýchlosťou necelých 10 km/rok a prekladisko ČnT je efektívne budovať novú trať krížom cez celý štát? Podľa mňa by bolo už skôr lepšie riešiť koľajovou splietkou na "južnom" ťahu v úseku KE - ZV - GA - BA NM - BA Petržalka - OBB. Ale nejak sa o to veľmi nezaujímam, nepoznám sklonové, výškové pomery toho tvojho návrhu, ani trate 160, takže je to skôr otázka na teba. Ale v zásade som proti celému návrhu ŠRT.
Predpokladám, že Polsko si prekladá samo a ak sa nemýlim má aj nejaký úsek ŠRT.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AAA