Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #123450:
dik za opravu.
Reakcia na: m@rtin #123453:
hm ja som to pochopil, ze to myslel inak u toho SORu

Netrvadil som ze je to statna firma. Je to firma zo statnou majetkovou ucastou.
Ja som si isty, ze keby si mal firmu a potreboval by si nejake produkty, tak budes kupovat u vyrobcu u ktoreho vlastnis z 34% akcii. Je to logicke.
U koho robi CD reko voznov?
Reakcia na: Kakke #123430:
mohli, ale nebolo by to rozumne. Uz som tu niekolkokrat pisal (aj 2 roky dozadu), ze rad NB bude stavany na vsetky pohony, t.j. aj CNG a elektriku. Bolo by nerozumne do neodskusaneho NB pchat neodskusanu elektricku vyzbroj. Obe technologie su pre SOR novinkou, najprv musi vychytat muchy. Preto dali vyzbroj najprv do overenej kasne BN. Ked sa zabehne naftove NB, prijdu aj ostatne verzie.
Ako pise m@rtin v #123441, nejake NB 12 CNG uz jazdi, takze NT je uz len otazkou casu.

Re #123450 luky133: urcite kvoli €? Taketo vozitka sa kupovali kvoli Schengenu na vychodnu hranicu.
Reakcia na: Ámos #123445:

Pokud stát vlastní v nějaký firmě 34%, neznamená to, že je to státní firma. 66% stále vlastní sukromý sektor. Mimochodem, pokud jak ty píšeš "dává", tak je to zřejmě v rozporu s pravidly volného trhu a tedy protizákonné. Jediné výjimky jsou na zakázky pro obranu státu.

Já vím, která vozidla vyhrála tendr na zakázku pro Polici. Jen 90% aut ze 4200 dodá Kia. Pokud jsi hned spílal českému nacionalismu (nechápu proč), pak tě musím tímto argumentem umlčet. Stejně tak jako v ČR dostal SOR zakázku, dostávají slovenské firmy také od státu a od obcí zakázky.

Ohledně flašek CNG v BN12 si pořádně přeči na co jsme reagoval.
Reakcia na: Puki #123448:
Tak Oslo asi suverénne vedie - informačný systém na zastávkach aj vo vozidlách(akustické aj displeje), organizácia zastrešujúca dopravu dokonca garantuje, že cestujúci vždy dostane informáciu o nasledujúcej zastávke. Nástup do autobusov prednými, ale na nosných linkách premávajú kĺbáky a do nich sa smie nastupovať všetkými dverami. Vynovený vozový park, grafiti ani čmáranice som nevidel.

Ale zase Oslo je trochu výnimka - v Stavangeri alebo Bergene to až také ružové nie je.
Reakcia na: Puki #123448:
No co sa Kodane tyka.. grafiti neboli problem (iba na S-Togoch), vo vnutri mali vzdy kamery, autobusy boli ciste... Informacny system mal aj tam medzery (co sa tykalo ako metra tak autobusov, vo vlakoch to problem nebol).. Co sa tyka nastupu prednymi dverami, to mali aj tam, ale vobec mi to neprekazalo. Pri tych intervaloch co tam boli malokedy nastupovalo tolko ludi aby to zdrzovalo. Navyse vacsina mala PCL, alebo TCL, cize len presli okolo vodica (tam totiz chvalabohu nedorazili cipove karty).. bral som to ako fajn sposob proti ciernym pasazierom, ktory nezdrzoval..
Reakcia na: Ámos #123449:
Kvôli € sa kupovali Land Rovery Discovery. ?
Reakcia na: Ámos #123445:
doplnenie, som zabudol dopisat...

Re #123400 m@rtin: Tendry na policajne vozidla vyhrala KIA s vozidlami Ceed a Sportage. Dalej sa dodavali vozidla VW Golf, a Pasat, Seat Ibiza, Nissan Navara a druhy typ je tusim X-trial, Mercedes Vito a VW Transporter a par kusov Roomster, Octavia a Audi. Plus cca 200 motocyklov BMW. Kvoli euru kupovali dalsie nejake mercedesy M-ka tusim. V Trnave maju aj Peugeoty 207, ale to neviem ci kupovali, alebo to bol dar.
Okrem toho ma policia v kratkodobom ci dlhodobom skusani vozidla Peugeot 407, Smart, Hummer.

Dalsie vozy dostala teraz zeleznicna policia, ide o vozy 308SW, kedze u nas bude platenie myta kontrolovat prave zeleznicna policia.
Reakcia na: 810zssk #123438:
No ja som pobudol iba nedávno týždeň v Helsinkách a 2 dni v Turku a veru bol som sklamaný. Neviem ako to je inde v Škandinávii ako opisuje Irizar, no sú veci, ktoré by som si vedel predstaviť v BA ako napríklad zástavky na znamenie a klimatizované autobusy. A naopak, čo sa týka autobusov záviselo to síce od spoločnosti, ale premávali tam rovnako špinavé autobusy, grafity a čarbanice ako u nás. Informačný systém pre cestujúcich ďaleko za opicami a zvukové hlásenie akoby k nim ešte ani nedorazilo. Nástup iba prednými dverami a podobne kopec iných vecí, ktoré boli dosť nepredstaviteľné pre nás. Čo však platilo u autobusov to sa diametralne líšilo u električiek a metra.
Reakcia na: irizar #123446:
No v cene samozrejme rozdiel je. Myslel som to tak ze rozdiel pre cestujuceho velmi velky nie je. To ake siroke su dvere predsa nezavisi od LE... moze byt nizkopodlazny bus s uzkymi zadnymi dverami a LE so sirokymi.
Reakcia na: 810zssk #123438:
ad LE vs NP: až tak jedno to zase nie je, dosť veľký rozdiel je jednak v obstarávacej cene, ale hlavne v podmienkach, v ktorých by tieto vozy boli nasadzované. Ja si napríklad trojdverový Corossway LE v Bratislave predstaviť neviem, s tými úzkymi zadnými dverami a štyrmi schodmi ako do domčeka na stračej nôžke. Rozdiel v rýchlosti výmeny cestujúcich by tam bol podľa mňa dosť podstatný...
Reakcia na: m@rtin #123411:
statna firma dava za statne peniaze spolocnosti, ktoru z 34% vlastni. To povazujem za plne logicke. Lebo z kazdeho eura v zisku dostane 34%.
Ale napriek tomu sa mi nelubia tendre site na mieru pre jedneho uchadzaca. Tak ako bol robeny tender pre Tedom v DPB.

Re #123400 m@rtin: Tendry na policajne vozidla vyhrala KIA s vozidlami Ceed a Sportage. Dalej sa dodavali vozidla VW Golf, Nissan Navara a druhy typ je tusim X-trial a par kusov Roomster a Octavia.

Re #123401 m@rtin: preco by sa nepostavil, ved staci dvihnut prednu cast, nie znizit zadnu.

Re #123405 MiroBA: Ved Bratislava ma 450 busov (a to jej asi 75 vozov chyba k normalnemu stavu) a prirataj k tomu este aj 130 trolejbusov. Praha je trikrat vacsia...

Re #123424 S499.1023: jj, chyba. Dik za opravu, nejak sa mi to splietlo.
Reakcia na: MatejBA #123443:
Pardon urobil som velku "chibu" 🙂 - miesto leies malo byt lezies (len aby ma duncik nekusol 😉 )
Reakcia na: Kakke #123429:
Ty si svoje nazory pis do denicka 😉 Kazdemu leies na nervy

PS: precitaj si prispevky #123419 a #123420 (ak budes velmi plakat ze nemas predstavu skusim urobit nejaky obrazok pre tvoje pohodlie)
jen pro pořádek, aby bylo jasno:

SOR BN (někdy nazývaný LE) má daleko jednodušší zástavbu převodovky a kardanu od motoru k nápravě, což vede k výraznému snížení hmotnosti celého vozu i spotřeby. Takový vůz se opravdu hodí předevím na příměstské linky, nikoliv do měst samotných.

Narozdíl 100% nízkopodlažní vozy mají stojatý motor a pod podlahu nacpat kardan s převodovkou je opravdu daleko složitější a taky výrazně dražší.
Reakcia na: Kakke #123430:

To nevím, ale jen jsem zaslechl, že u SORu BN 12 měli zkušenosti se zástavbou CNG - zesílená střecha. Na druhou stranu, SOR NB12 CNG už taky jezdí v Táboře. Tak opravdu nevím
Reakcia na: AAA #123439:
Samozrejme, ja neocakavam nieco podobne v BA...
Reakcia na: 810zssk #123438:
Lenže **** 40 - 50% daňovom zaťažení je aj tých peňazí na VHD objektívne viac.
Reakcia na: Kakke #123432:
Ty si neskutocny tlk!!!! Preto, lebo ked niekde nieco funguje tak preco by sme sa tym neinspirovali? Na druhej strane, v pripade low entry to zasa nie je nutne (v zasade si myslim ze je jedno ci je bus low entry, alebo nizkopodlazny), ale ide mi o princip..

Mal som tu moznost stravit vyse tyzdna v Kodani a musim povedat ze miestna MHD (a podla toho com som pocul tak aj inde v Skandinavii) je zatial najlepsi system aky som videl.. za cele tie tyzdne som asi 4 krat isiel vo vozidle v ktorom by nebolo ani jedno volne miesto na sedenie.. a to som jazdil dost..
Reakcia na: Kakke #123428:
No a co? Ano, vyzera to divne, ale ak si si to doteraz neuvedomil (ja viem ze v ramci duncoidnej logiky je to mierne tazke) tak sa vyraba to o co je zaujem. TN12 je low-costovy trolejbus, preto sa snazili zrazit naklady kde sa len da..

Mimochodom, ja na hrbe naozaj nic zle nevidim (uz pri tom trolejbuse to vyzera divne, ale na nasich BN je to podla mna v pohode)..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.