Reakcia na: m@rtin #123399:
Hmm, 1200 autobusov je hodne, som si myslel že podstatne menej -okolo 600-800, keďže je tam i rozsiahla električková sieť a hlavne metro. Ja osobne som mal možnosť ísť radiálou napr. do Modřan. Busom som šiel v Prahe len raz a to linkou 148 (tuším) z Pankráca do Podolí a tá sa mi nejak naplnená nezdala a slúži skorej ako ten napájač k električkám na oboch koncoch. Inak hlavne tie tramvaje a metro.
Inak čo sa metra týka kedy sa začne reálne výstavba linky D?
Vraj že v úvahách už je aj okružná linka E.
Inak tých 1200 chodí len na kvázi mestkých linkách 1XX a 2XX ak som číslovanie správne pochopil alebo to zahŕňa i tie linky z okolitých dedín ku konečným metra?
MiroBA
Tak ja osobne si myslím, že hlavný dôvod bol aby sa ušetril rozpočet mesta Prahy resp. DPMP. Neviem do akej miery je dopravný podnik dotovaný. Ono s tou zamestnanosťou v ČR by to bolo narovnako -či SOR alebo Citelis - takto zase nebudú mať do čoho pichnúť ľudia vo Vysokom mýte. Ak sa tam vôbec taký typ vyrába, ale podľa mna by nebolo celkom rentabilné dovlákať tie busy až z Francúzska...po pravde neviem.
Inak spýtal by som sa pomimo, ked do Prahy prídu SORy aké busy sa budú tam vyraďovať? Lebo, teda neviem aký je skutkový stav, ale čo som bol v Prahe tak tam chodili celkom dobré busy - Karosa 9XX, Citybus, Citelis. No, zase netvrdím, pravda, videl som aj 700vky.