Reakcia na: MiroBA #123111:
Jednotný interval je blbosť a tiež celodňová prevádzka v rovnakom intervale, čo má síce svoje ekonomické výhody ale býva zvykom, že trolejbusy oslabujú pri prechode z rannej špičky svoju prevádzku a o 14 ju zas posilňujú. V ČR je to bežný jav, že linky jazdia v sedle v intervaloch 12-20min a pri prechode na špičkový režim prechádzajú na intervaly 5 až 10min. Na jednej strane je toto výhoda, že v podstate sa ľudia môžu aj doobednom sedle odviezť v intervaloch poobednej špičky u trolejbusových liniek. Každý DP robí ako mu najlepšie padne vhod. Tu v BA však električky úplne stagnujú. Nič sa nespravilo s vozovým parkom, žiadna obnova (K2S je výsmech občanom a nie obnova) a linkovanie je odrazom toho ako DP myslí naozaj slová o prestupnej tarife a nosných linkách s krátkymi intervalmi...
MiroBA
Konkrétnejšie by som pre informácie doplnil. Posledná klasická električková linka 15 v Stuttgarte skončila 8. 12. 2007 vlastne zmenila sa na normalne rozchodovú rýchlodtážnu U15. Skoro celá trasa je na povrchu niekde so značným stúpaním až 85promile.
Po skončení zmeny na 1435mm rozchod je k dispozicií aj 18km tratí metrového rozchodu a riešených je to trojkolajovou splitkou. Tento metrový rozchod má slúžiť pre historické vozidlá muzeálnej prevádzky.
Tu by som dodal ešte keby sa tak teoreticky podarilo podobným spôsobom prebudovať el. sieť v BA na rýchlodrážnu, vtedy by som si aj vedel predstaviť práve to linkovanie tými 5timi linkami. Dúvam že práve budúca trať do Petržalky bude prvým krokom takéhoto postupného prebudavávania. ?