A prečo by mal prestupovať PRÁVE na Šafku alebo na stanici a prečo by linka nemohla kopírovať najväčší prepravný prúd? Roztrhnutie 12 na 12 a 14 mi príde ako jedna z najväčších demencií DP - kvôli spojeniu Šafka s Uhoľnými skladmi zničiť diametrálnu linku, ktorá nikdy nebola ohrozovaná prenosom meškania...
Situácia pri tretích dverách tretej tétrojky je z pohľadu vodiča v spätnom zrkadle taká istá ako pri tretíc hdverách druhej tétrojky.
Dopravné podniky vo svete asi nedopatrením nezískali tvoje poznatky, keďže bežne prevádzkujú vozidlá 40 a viac metrov dlhé (a to už mnoho rokov, takže so zrkadlami, nie s kamerovým systémom).
S potrebou prestavby zastávok súhlas. Problém je v tom, že niektoré je prerobiť problém ? .
"Ja budem stále preferovať, každej mestkej časti by som dal priamy spoj do centra a na jednu zo staníc -buď Hlavnú alebo Autobusovú."
tak si to skús obhájiť, pretože ja ti dám hneď niekoľko dôvodov prečo nie.
♦ ani jedna stanica by kapacitne nestačila
♦ dochádzkové prúdy sú absolútne iné a % ľudí z každej Mč tvorí minoritnú skupinu (s výnimkou častí mesta, kde sú internáty)
♦ to, že niektoré linky končia na staniciach nie je nič iné, ako výsledok toho, že v centrálnej mestskej oblasti nie je priestor na otáčnie (kde inde by si točil 93ku? alebo 21ku?) - nie je to odrazom toho, že všetci idú na stanicu... To že to pár jedincov využíva ako výhodu (mimo iného aj ja), je druhá vec
♦ keď si uvedomíš, vlastne takmer každá mestská časť má linku, ktorá má zastávku v pešej dostupnosti jednej zo staníc - pričom petržalka ich má niekoľko (78,88,93), v podstate prestupovať ani nemusíš...
No konkrétnejšie bývam na Lúkach V. Nj diki za info ? .
Ono ja sa tých liniek všetkých ani nedomáham. Ono by ma potešilo keby chodila aspoň 93 po pôvodnej trase alebo aby zaviedli opäť 90tku. Ono mám blízo 93 i 95, ako v dobrom počasí je to v poho a rád sa prejdem ale ked je lejak tak to už také v poho nieje. Ale oceňujem, že na zastávka 93 a 95 už spravili prístrešky čo predtým nebolo.
Tie linky čo chodili v 85tom si viacmenej pamatám.
Chodili k nám:
21 -konečná kúsok od dnešnej Vyšehradskej
(druhá konečná Ružinov)
43 -tá chodila na Janíkov dvor, neskôr na obratisko Dnešnej Dolnozemskej
(druhá konečná Hl stanica)
50 -chodila na dnešnú Jasovskú
(druhá konečná pod Novým mostom)
52 -konečná tam kde vtedajšia 21
(druhá konečná AS Mlynské nivy alebo aspoň do toho okolia -to si už presne nepametám)
54 -konečná tiež tam kde vtedajšia 21
(druhá konečná Dolné Hony)
112-tak isto
(druhá konečná Devínska nová Ves)
117-konečná Dnešná Dolnozemská
(druhá konečná Rača)
Ďalej neskôr ešte kúsok od nás zaviedli
119-Konečná dnešná Vyšehradská
(druhá konečná OD Slimák)(ale to už myslím zrušili 52ku)
a ešte na dnešnej jasovskej stávala 116 a tá chodila až do Rusoviec, v podstate dnešná 91tka.
Ja si do roku 2004 pamatam sola na L8 a L2... potom bola nejaka vyluka, kedy dali na L8 kacice a na L2 duplaky... ked skoncila, zistili ze sa to osvedcilo... aspon co sa mi hmlisto mari
Ale táto myslím, že ju už neodvezú do Šumperku, či hej?
Som si myslel, že ju len nahradia novostavbou.
A túto starú by mohli opraviť a niekde predať. Alebo možno by sa predala aj v takom stave v akom je.
Na Ukraine chodia eliny s tak pokrívanými plechmi aj v bežnej prevádzke, tak v takom Kijeve by bola možno ešte aj dobrá. ?
L10 dojazdila v roku 1997, dupláky na L2 začali jazdiť (opravte ma) až po roku 2000.
Re #122857 MiroBA: Preto, že ak majú električky plniť funkciu nosného systému, nemôžeš ich ukončovať v centre, ale nutne musia premávať z jedného konca mesta na druhý.
Ty, podľa opisu dopravnej situácie, bývaš niekde na konci Petržalky - Lúky VIII? Áno, kedysi dávno ste mali linky všade, ale to bol výsledok toho, že Petržalka sa začala stavať od konca, a vždy keď sa dostavalo nejaké to sídlisko na Dvoroch, zaviedla sa nová linka, ktorá nemala kde inde končiť ako na Lúkach. Nie je však možné, aby úplný koniec mesta (zastavanej časti) mal 10 liniek do všetkých častí mesta. Teda možné to je, ale nemôžu tie linky ponúkať takú kapacitu, ktorá je potrebná pre 80% obyvateľov celej mestskej časti.
Škoda, že nemám prístup k tým materiálom z roku 1985, ktoré navrhovali linkové vedenie autobusov v Petržalke po uvedení do premávky 1. etapy metra (Janíkov Dvor - Nám. hraničiarov). Vtedy sa pre celé Lúky VIII uvažovalo len s jednou linkou (49) v trase Jasovská - Dolnozemská - Ovsište s celotýždenným intervalom 30 minút. Okrem metra existovala na konci Petržalky ešte jedna linka (číslo si nepamätám), ktorá premávala po trase dnešnej L93. L116 bola ukončená v Janíkovom dvore.
"Ja budem stále preferovať, každej mestkej časti by som dal priamy spoj do centra a na jednu zo staníc -buď Hlavnú alebo Autobusovú."
Na toto len jedna odpoveď. Našťastie ty o tom nerozhoduješ a pod palcom to majú stále ľudia, ktorý sú schopnejší.
No v tomto je ten jednotný interval pri električkách problémom (aspoň z môjho pohľadu). Keď máš na radiále ako v prípade L2 a 4 až na ZP, tak buď tam budeš ťahať obidve a dá ti to priemerný interval 6min alebo jednu budeš v sedle točiť skôr (ŽSTNM) a bude tam zrazu zo 6min dvojnásobok. Práve toto je nevýhoda, že sa dá pracovať len s intervalmi 4,6,4-8 a 12min. Konkrétne vyhovieť intervalu 6min je problém lebo sedí to na preklad len od Zátišia po ZP, ale na ostatných radiálach kde sú tri linky, tak tam by to robilo bordel.
No električkami jazdím od druhej polovice roku 2003 a to už boli na 2 dupláky, ale dovtedy som mal minimum šancí jazdiť električkou, takže nepamätám si kedy presne dožila linka 10. Myslel som, že práve vtedy ako 10 prestala premávať tak na 2 šli dupláky a tiež si spomínam, že na 8 jazdili sóla T3 a potom zrazu začali K2 a K2S, tiež nejak v tom čase ako L10 padla.
Nechápem prečo by ten kto ide z jedného konca mesta na druhý by si nemohol prestúpiť? -jednoducho a na hrane v uzle Šafárikovo námestie.
To je aká spravodlivosť? tak niektorí napr. Karlová ves tí majú linku do vačšiny koncových častí mesta bez prestupu, A niekto pomály nemá priamy spoj ani len do centra.
Ja poviem čo mám, na mojej ulici sa doprava za 25rokov len zhoršuje. Kedysi sme mali tiež linky skoro do každej mestkej časti všetko postupne nám pobrali, ale chápem to -samozrejme nemôže chodiť všetko odvšadial všade.
Na uli ci mi ostala akurá 98ni tú akurát využívam ked idem občas do Rače aj to pre mizerné intervaly idem radšej na 95 a potom 11sku. A potom mi tu chodí tá motajúca sa 99devina. -Toto ja mám.
Ja budem stále preferovať, každej mestkej časti by som dal priamy spoj do centra a na jednu zo staníc -buď Hlavnú alebo Autobusovú.
"nie je to chore, su tam ubytovne, su tam rozne sklady a ine prevadzky, zjavne si v tejto oblasti v zivote nebol...
cez leto je to este horsie"
Ja som v tej oblasti bol električkou veľakrát. Aj v špičkách a aj v lete. Ver tomu, že tam 4 minútový interval netreba. V úseku Polus - Zlaté Piesky býva vo voze tak 10 ľudí.
ja ták, ale to treba k fantáziám dodať, že áno, že budeme musieť zastávky prerobiť, čo nie je detail. Ako prehľadná je podľa situáciu pri tretích dverách tretej tétrojky v spätnom zrkadle z pohľadu vodiča ?
2 Budapeštianske kombína majú dokopy vyše 100 metrov a taký ostrovček u nás nenájdeš.
Však dočasne kým neexistuje trať do Petržalky by mohli spoje linky 3 jazdiť ako si písal ibaže od zst. Mariánska by šli na Nám. SNP a od Nám. SNP pokračovali ako linka 8, ktorú si navrhol cez Obchodnú, Vazovovu, Trnavské mýto do Ružinova. Obidve linky zhodne obsluhujú vozidlá K2, vlastne na zst. Nám. SNP by si L3 prehodila transparent na L8 a naopak na Kamennom nám. by si L8 prehodila transparent na L3.
34 a 84 nemôžeš spojiť, lebo najväčšia záťaž je medzi zastávkami Hroboňova (kde nastupujú študenti z Horského parku) a SAV (kde začnú vystupovať ľudia z Dúbravky. V tomto úseku by ti kapacita nestačila a posilňovať celú linku kvôli trom zastávkam sa ti zas moc neoplatí.
Taktiež je nezmysel ukončiť 94 na Zochovej, lebo čo ja sa ráno veziem, tak na Nám. 1. mája z nej vystupuje takých 20-25 ľudí a podobne je to aj na Vazovovej, tzn. cca 600 ľudí za hodinu by si musel nechať prestúpiť na Zochovej do už preplnených L31/39 len na 1 alebo 2 zastávky. Opäť by tu teda platilo to čo vyššie, nedostatočná kapacita len v tomto úseku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023