Však tak som si to predstavoval i ja -megaprestupný uzol na šafku preto z každej okrajovej časti som potiahol linku tam v mojom návrhu a druhú na stanicu.
Vies, prave o to tu ide.. ak vies.. Ale ak ma byt MHD spolahliva tak musi spolahlivo prepravit kedykolvek bez toho aby som si musel vopred pozerat CP (noc a riedko osidlene oblasti mozu byt vynimkou).
Ak premenna "zamestnavanie sikovnych dispecerov" nadobudne hodnotu ano, tak ani diametralne linky nie su vyrazne zranitelne (oproti stavu kedy su hlavne radialne).. urcite menej ako v tvojom systeme vsetkonasafkoalebonastanicu.
tak v Petrzalke bol ten problem ze je plosne velka a linkovanie bolo neprehladne a neefektivne... bolo potrebne zo vsetkych mini prepravnych prudov spravit nosne - cez jednotlive mosty do mesta...
v pripade elektriciek je to ine.. tam mas pevne danu drahu...
vlastne by sme mohli mat take linkovanie ze vsetky linky okruzne a kazda by obsluhovala jednu radialu a megaprestupny uzol by bol na safku... rovnako mozes mat linky odvsadial vsade... vsetko ma svoje pre a proti... sucasny stav je nieco medzi tym...
vyhodou linky odvsadial vsade je to, ze pokial vies presne cas odchodu, dostanes sa vzdy tam kde chces komfortne,
naopak vyhodou okruznej radialovej linky je to, ze sa nemusis starat o cas, lebo ti stale nieco chodi a ani prestup ti nevadi, pretoze ti raz dva nieco pride...
trampova dogma vznikla predpokladam tak, ze spojil obe tieto vyhody, preto vznikli radialove linky, ktore ale nejdu len po koniec radialy ale obsluhuju aj dalsiu...
no hovorim ti subjektivne, linkovanie nie je to, co mi na elektrickach vadi... vadi mi ze su vysokopodlazne, ze trat cez dubravku pripomina karikaturu husenkovej drahy a ze stojime na kazdom semafore...
Tiež skoro, že to tam dali v sobotu... Mali to tam dať v piatok kedy chodia ľudia aj do práce a školy a nie v sobotu kedy využíva dosť ľudí oddychovanie
Riešiť som začal ja. Tak úvahovo.
Ono je tak s polovice v poho, napr. linky 2, 8, 11-14.
Len máme zbytočne vela dimetrálnych liniek ktoré sú najviac zraniteľné. A ono boli už plány aj 5ku rozdeliť ale nejako z toho vzišlo, akurát čo tak rozdelili 12 -na 12 a 14.
Problemy, ktore popisujes naozaj su dolezite. Ale aj linkovanie.
Dobre, potom naco bola zmena v Petrzalke? Ved aj predtym som si mohol pozriet ze mi autobus ide raz za pol hodinu a kedy.. a tiez som mohol prestupit.. ale prestup bol komplikovany a dlho som cakal..
Pre mna skratka elektricka nie je konkurencieschopna alternativa voci trolejbusu a autobusu na trasach na ktorych zvyknem cestovat. Niekde vinou infrastruktury, niekde vinou linkovania a mizernych intervalov.
Možno aj...ono to bola taká moja úvaha ako spoje na Obchodnú.
A sám som sa zamýšlal či by bolo rentabilné také linky vôbec mať. Ja som myslel konkrétne tak, že to by boli také akoby núdzové,napr. sedel by som v podniku večer, vonku by bol lejak tak by som šiel na najbližšiu zastávku a vtedy by bolo výhodné počkať na nejaký taký spoj. Viem, možno som len ja trocha fajnový.
Ono by nebol celkom zlý ten nápad s len piatimi linkami. Ale to by som očakával všade plne nízkopodlažné vozidlá, kryté prestupné terminály a prestup pokial možno čo najviac na hrane čo by si vyžiadalo i posun niektorých zastávok. Dalej súčasne viac využiť i železničné Trate (niečo ako S-Bahn v Nemeckých mestách), potom by to bolo v poho a prestupy by mi až tak nevadili. Ale za súčasného stavu sa trepať s kuframi strmími schodami z električky a niekedy 15min čakať na nekrytej zastávke v lejaku na iný spoj a potom sa zase trepať do dalšej električky, to nie je bohviečo. Možno húfy ľudí s kuframi na stanicu necestujú ale nájdu sa predsa.
Aspoň, čo ja viem z 93jky často vidávam nejakého toho človeka.
A ak chce MHD konkurovať individuálnej doprave musí poskytovať aj nejaký konfort lebo potom sa každý na to jednoducho vykašle a kúpi si auto.
ale interval je vec ktoru si vies pozriet a zariadit sa podla nej, navyse aj teraz mas "prestupny" system ak si ho spravis ja napr z dubravky do race, ked mi zdrhne pred nosom 5, idem na 12 a prestupim na 11... to nie je ziadny problem...
problem je neskutocne pomala jazda a zastavka pri kazdej vrbe... do toho semafor pri kazdej vrbe
Inak nechapem preco tu riesite reorganizaciu elektriciek, ked ta je podla mna v pohode... to co brzdi elektrickovu dopravu nie je sucasne linkovanie ale "preferencia" a "moderny nizkopodlazny" vozovy park
93 nekonci na hlavnej pretoze tam ide cela petrzalka, ale preto lebo je tam jedine schopne obratisko na okoli... dolezite su zastavky Zochova a Hodzovo namestie
Jezis, ty uz nedristaj. Linka 10 bola zrusena DAAAVNO pred tym ako na dvojke zacali jazdit dvojicky.. Pamatam si to, do 6 rokov som zil priamo nad tou tratou, neskor som tam casto cestoval.
Mojko a ty si niekedy zazil ake byvaju narvate? Ci sa silou-mocou branime kulturnemu cestovaniu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Dobre, potom naco bola zmena v Petrzalke? Ved aj predtym som si mohol pozriet ze mi autobus ide raz za pol hodinu a kedy.. a tiez som mohol prestupit.. ale prestup bol komplikovany a dlho som cakal..
Pre mna skratka elektricka nie je konkurencieschopna alternativa voci trolejbusu a autobusu na trasach na ktorych zvyknem cestovat. Niekde vinou infrastruktury, niekde vinou linkovania a mizernych intervalov.